ویژه

چگونه تیلور سوئیفت اقتصاد جهان را تکان داد؟

تور کنسرتی که تیلور سوئیفت را به یک میلیاردر تبدیل کرد در حالی آخر هفته گذشته به پایان رسید که تأثیرات قابل توجه آن بر اقتصاد جهانی همچنان باقی خواهد ماند.

تور کنسرت تیلور سوئیفت که او را به یک میلیاردر تبدیل کرد، تاثیرات شگرفی بر اقتصاد جهانی به جا گذاشت. این تور که با نام «تور دوران» شناخته می‌شود، آخر هفته گذشته به پایان رسید، اما پیش از آن توانسته است رکوردهای بی‌سابقه‌ای از نظر درآمدزایی و تاثیرگذاری بر بخش‌های مختلف اقتصادی ثبت کند.

تیلور سوئیفت با ۱۵۲ کنسرت در ۵۱ شهر در سراسر جهان نه‌تنها خود را به یک سوپراستار موسیقی بدل کرد، بلکه به یک غول تجاری تبدیل شد و ۲.۲ میلیارد دلار درآمد حاصل از این تور به ثبت رسید. این رقم تور «دوران» را به پرفروش‌ترین تور تاریخ تبدیل کرده است.

در ایالات متحده، تماشاگران کنسرت به طور متوسط ۱۳۰۰ دلار برای سفر، اقامت، غذا و خریدهای مرتبط با تور هزینه کرده‌اند. این میزان هزینه، مشابه میزان هزینه‌ای است که طرفداران فوتبال آمریکایی برای حضور در فینال سوپربول می‌پردازند، اما در مقایسه با این مسابقات که تنها یک بازی و دو هفته تبلیغات دارد، تور سوئیفت ۲۳ شهر را در ۶۲ شب پوشش داده است و تاثیر آن در طول پنج ماه ادامه داشت.

بر اساس گزارش یک شرکت تحقیقاتی، طرفداران تیلور سوئیفت در ایالات متحده حدود پنج میلیارد دلار هزینه کرده‌اند که فقط هزینه‌های مستقیم را دربر می‌گیرد. این رقم می‌تواند با احتساب هزینه‌های غیرمستقیم و خریدهای غیربلیت‌داران از خارج از محل کنسرت به بیش از ۱۰ میلیارد دلار برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا