آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

هدیه رضایی بازیگر نقش عقرب در هفت سر اژدها کیست؟

هدیه رضایی نویسنده و بازیگری است که در نقش عقرب در سریال هفت سر اژدها خود را شناساند. با او بیشتر آشنا خواهیم شد.

پخش سریال هفت سر اژدها در سال ۱۴۰۳ بسیار صدا کرده است و بازیگران این سریال نیز شهرت بسیاری کسب کردند با هدیه رضایی بازیگر نقش عقرب آشنا خواهیم شد.

بیوگرافی هدیه رضایی

هدیه رضایی متولد ۲۶ فروردین ۱۳۶۰ در تهران، کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران بوده و با تئاتر شروع به کار کرد.

این بازیگر جوان آثار چاپ شده ای به عنوان نویسنده به نام های “مجموعه داستان “هیچ جایی ها و “نمایش نامه ی “پاشنه تق تقی را به چاپ رسانده است.

هدیه رضایی بازیگر نقش عقرب در هفت سر اژدها کیست؟

هدیه رضایی در آثاری از جمله بازی در نمایش”جایی در میان خوک‌ ها” به کارگردانی”پدرام رحمان ، نگارش و کارگردانی نمایش”کلمه، عشق،‌ طاعون” ، نگارش نمایشنامه”ز مثل زن”؛ تهران ، بازی در اجرای فرم جشن کانون ملی منتقدان به کارگردانی”عباس غفاری ، بازی در نمایش”یک زن، یک مرد” به کارگردانی”آزیتا حاجیان” ، بازی در نمایش”کودک مرده در پیاده‌رو” به کارگردانی”مونا مؤذنی ، بازی در نمایشنامه‌خوانی”بیمارستان عشق” به کارگردانی”نگار حشمت”، بازی در نمایش”زندگی × ۳″ به کارگردانی”شیدا سجادیان”، بازی در نمایش”ساز شب” به کارگردانی”سوسن مقصودلو” هنرنمایی کرده است.

بازیگر نمایش الیزابت باتوری

نمایش «الیزابت باتوری» به کارگردانی حسام منظور در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه رفت. طباطبایی، حسام منظور، نسیم میرزاده، رامین یحیی‌زاده، هدیه رضایی، پوریا اصلان، حورا پاکیزه‌دل، زیبا بیده، پریسا اسدالهی، مهدی حیدریان، هانیه مهری، بردیا رحمتی، مبینا روزبهانی، آتنا قیدی، ارغوان یاراحمدی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

هدیه رضایی بازیگر نقش عقرب در هفت سر اژدها کیست؟

طبق اعلام گروه الیزابت باتوری، حاکم کچتایس، به قتل ۶۲۳ دختر جوان و است حمام در خون آن ها محکوم شده است. به نظر می‌رسد اثر جدید حسام منظور با توجه به ترکیب اجراییش در ادامه آثار او در گروه کوانتوم است.

گروه کوانتوم متشکل از آرش دادگر، حسام منظور و امین طباطبایی در سال‌ های اخیر اقتباس‌ های رادیکال و تجربی از متون مهم دراماتیک جهان ارائه داده‌اند که مهم ترین آنها «هملت» بوده که در چندین جشنواره جهانی روی صحنه رفته است.

هدیه رضایی بازیگر نقش عقرب در هفت سر اژدها کیست؟

نمایش جایی در میان خوک‌ ها

«جایی در میان خوک‌ها» عنوان اثری جاودان از نمایشنامه‌ نویس مطرح جهان آثول فوگارد با ترجمه هوشنگ حسامی است. هدیه رضایی جایزه دوم بازیگری زن برای نمایش”جایی در میان خوک‌ها” را کسب کرده است.

این اثر نمایشی حاصل کلاس‌ های کارگردانی تمرکز تا باور است و شاهین پاکزاد و سارا فتحی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. حبیب‌الله دانش و احسان فلاحت‌ پیشه مشاوران تولید این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان نمایش «جایی در میان خوک‌ ها» آماده است: «آخه چرا ما باید وسط بوران و سرما می‌ جنگیدیم، در حالی که خونه‌ های گرم و زنای جوونمون منتظرمون بودن؟

یه صدایی همش تو گوشم می‌گفت برو خونه پاول برو خونه … وای مامان گناه وحشتناکی کردم … نیمه‌ مجنون از گرسنگی و سرما تسلیم اون وسوسه شدم تنها چیزی که از خدا می‌ خواستم این بود که یه شب دیگه با دمپایی‌ هام کنار شومینه بخوابم … .»

هدیه رضایی بازیگر نقش عقرب در هفت سر اژدها کیست؟

هدیه رضایی قبل از هفت سر اژد‌ها

این نویسنده و بازیگر پیشتر در این اجرا‌ها حضور داشته است:

بازی در اجرای فرم جشن کانون ملی منتقدان به کارگردانی”عباس غفاری”؛ تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ ۱۳۸۴

بازی در نمایش”یک زن، یک مرد” به کارگردانی”آزیتا حاجیان”؛ تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ ۱۳۸۴

بازی در نمایش”کودک مرده در پیاده‌رو” به کارگردانی”مونا مؤذنی”؛ تهران، دانشکده سوره؛۱۳۸۵

بازی در نمایشنامه‌خوانی”بیمارستان عشق” به کارگردانی”نگار حشمت”؛ تهران، اداره تئاتر، خانه نمایش؛ ۱۳۸۵

هدیه رضایی بازیگر نقش عقرب در هفت سر اژدها کیست؟

یکی از شعر‌های هدیه رضایی

هِی رَحِم اش را اجاره می‌داد.

هِی آبستن می‌شد.

هِی می‌زایید.

هِی بچه را می‌بُردند از بغلش.

هِی مادر نمی‌شد.

شبیه زنی که

هِی شعرهایش را می‌فروخت

به شندرغاز

و هِی گمنام می‌ماند.

هدیه رضایی در روز تولدش

هدیه رضایی بازیگر نقش عقرب در هفت سر اژدها کیست؟

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.