آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

دعای مادر برای موفقیت فرزند در امتحان و آزمون سریع الاجابه

با نزدیک شدن فصل امتحانات فرزندان از والدین خود التماس دعا دارند مخصوصا از مادرانشان که جایگاه والایی نزد خداوند دارند، در اینجا دعای مادر برای موفقیت فرزند در امتحان و آزمون سریع الاجابه را آورده ایم که می خوانید.

دعاهای ارائه شده در این مطلب درباره متن دعای مادر برای موفقیت فرزند در امتحان و کنکور که سریع الاجابه است و همچنین سوره و دعا برای تقویت حافظه و قبولی فرزند در امتحانات را بخوانید. انشاالله با لطف پرودگار و تلاش فرزندتان حتما نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.

دعای مادر برای موفقیت فرزند در امتحان

هر روز با خلوص نیت و توجه قلبی آیت الکرسی را قبل و بعد از نماز صبح ۱۰ بار بخوانید و بعد از آن ذکر مجرب و شریف زیر را ۱۰۰ بار به نیت نزدیکی به خدا و موفقیت فرزندتان در امتحان تکرار کنید.

[لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ یَا رَبَّ کُلِّ شَیْ ءٍ وَ وَارِثَهُ]

در ادامه بعد از خواندن نمازهای یومیه دعای زیر را بخوانید:

سبْحانَ مَنْ لا یَعْتَدی عَلی اَهْلِ مَمْلَکَتِهِ سُبْحانَ مَنْ لا یُاخِذُ اَهْلَ الاَرْضِ بِألْوانِ الْعَذابِ سُبْحانَ الرَّئُوفُ الرَّحیم اَللّهُمَّ اجْعَلْ لی فی قَلْبی نُوراً وَ بَصَراً وَ فَهْماً وَ عِلْماً اِنَّکَ عَلی کُلِ شَیءٍ قَدیر

دعای مادر برای موفقیت فرزند در امتحان و آزمون سریع الاجابه

دعای مادر برای موفقیت فرزند در کنکور

یکی از مجرب ترین دعا برای موفقیت فرزند در کنکور خواندن دعای زیر است که در روز امتحان و پیش از خروج از منزل باید خوانده شود.

  • قبل از رفتن به جلسه کنکور پنج بار صلوات بفرستید.
  • ۷ بار آیه الکرسی را قرائت کنید.
  • ۷ بار ذکر ” بسم الله لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم” را تکرار کنید.
  • ذکر زیر را به خاطر بسپارید و پیوسته تا قبل از حضور در جلسه کنکور و شروع آزمون آن را تکرار کنید:

یا صَمَد انتَ ثِقَتی و رَجایی یا صمد عَلیکَ تَوَکَلتُ یا الله یا الله یا الله .

۲. در ادامه دعای دیگر که برای موفقیت در کنکور بسیار مجرب است را به شما معرفی می کنیم، در واقع این دعا شامل اسامی شریف و مبارکی است که به آسان شدن امور از جمله موفقیت فرزند در کنکور کمک می‌کند.در این دعا پنج اسم مبارک “ اَلْمُصَوِّرُ اَلْمُبْدِئُ‏ اَلْمُعِیدُ اَلْمُحْیُ اَلْمُمِیتُ “ وجود دارد که اگر ۴۰ روز و هر روز ۱۷۴۰ بار آنها را تکرار کنید،فرزندتان مجهز به علم شده و به او فهم و درک عطا می شود به طوریکه هیچ چیز حتی کنکور برای او سخت نباشد.

متن دعای سریع الاجابه مادر برای موفقیت و قبولی  فرزند

۱. برای موفقیت فرزند روزی ۱۰ بار ذکر زیر را تکرار نمایید:

“فَفَهَّمْناها سُلیمْانَ وَ کُلاَّ آتیْنا فَهْماً وَ عِلْماً وَ سَخَّرْنا مَعَ داوُدَ الْجِبالَ مَعَ داوُدَ الْجِبالَ یَسْبَحْنَ وَ الطَّیْرَ وَ آلِهِ اَکْرِمْنی بِالْفَهْمِ وَ الْحْفِظِ وَ الْخَیْرّ یا قاضِیَ الْحاجاتِ وَ صلَّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ اَجْمَعینَ”

۲. یکی دیگر از دعای مجرب و سریع الاجابه که در کتب ادعیه به منظور افزایش حافظه و موفقیت از مرحوم شیخ بهایی در کتاب تهذیب نقل شده است دعای زیر است:

“الَلِّهُمَ ارْزُقْنی فَهْمَ النَّبِییّنَ وَ حِفْظَ الْمُرْسَلینَ وَ اِلْهامَ الْمَلائِکهَ الْمُقَرّبینَ آمینَ یا رَبَّ الْعالَمینَ”.

دعای مادر برای موفقیت فرزند در امتحان و آزمون سریع الاجابه

دعای مادر برای تقویت حافظه فرزند

موفقیت در آزمون و یا گرفتن نمره مطلوب نیازمند حافظه خوب است،از این رو برای تقویت حافظه و موفقیت فرزند در آزمون می توانید آیه ۲۸۵ سوره بقره را با زعفران روی ظرفی تمیز بنویسید و با آب آن را بشویید. هر صبح قبل از اینکه چیزی بخورد مقداری از این آب را بنوشد تا با لطف خداوند حافظه او تقویت می شود.

“آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَمَلآئِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لاَ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ وَقَالُواْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَکَ رَبَّنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ”

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.