آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

فال حافظ امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ واقعی با تفسیر دقیق

در این پست از صفحه فردا فال حافظ امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ همراه با تفسیر از نظرتان می گذرد. کافی است هنگامی که بر سر دوراهی مانده‌ای و دودل شده‌ای، دست در دامان خواجه شیرازی بزنی و زیر لب آرام بگویی: «ای حافظ شیرازی، تو محرم هر رازی، تو را به شاخ نباتت قسم می‌دهم که هر چه صلاح و مصلحت می‌بینی برایم آشکار و آرزوی مرا برآورده ساز»

ایرانیان به هنگام زدن فال حافظ کتاب را در دست می‌گیرند و به بیان این جملات یا جملاتی از این دست می‌پردازند:

ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، ما طالب یک فالیم، بر ما بنما رازی

عده‌ای هم می‌گویند:

حافظ ای حافظ شیرازی، بر من نظر اندازی، من طالب یک رازم، تو کاشف هر فالی، قسم به شاخه نباتت قسم می‌دهم به قرآنی که در سینه داری، این فال مرا بگشای.

برخی دیگر می‌گویند: ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، به حق شاخ نباتت، به حق جام شرابت، منظور خودت را از مراد ما بیان کن.

بعد انگشت خود را لای دیوان می‌گذارند و باز می‌کنند. غزلی را که در صفحه سمت راست قرار دارد می‌خوانند و تفسیر می‌کنند. اگر مضمون غزل مثبت باشد فال را خوب و گرنه آن را بد می‌دانند. از آن جا که عمده غزلیات حافظ دارای مضامینی عرفانی، عشقی، امیدوارکننده و مهربانی آفرین است زدن فال در مراسم خواستگاری، ازدواج، نوروز، تولد فرزندان و مانند آن بیشتر مرسوم است. متقاضیان فال حافظ بیشتر دختران و پسران جوانی هستند که در طلب عشق و در جستجوی یافتن دلیلی برای ادامه عشق خود هستند. برخی فال‌ها نیز مانند فال انبیاء الهی وجود دارند و به اعتقاد برخی افراد واقعی و قابل اعتمادتر هستند.

فال حافظ امروز متولدین فروردین

🌸صوفی بیا که آینه صافیست جام را

🍃تا بنگری صفای می لعل فام را

🌸راز درون پرده ز رندان مست پرس

🍃کاین حال نیست زاهد عالی مقام را

🔮تعبیر:

🔸به سهولت و راحتی به مقام و مادیات نخواهی رسید. همه چیزت باید در حد کمال باشد. باطن خوب، کار حلال، هوشیاری و تقوی، در این صورت است که به هدف خواهی رسید و به هر مقام و منزلتی که رسیدی سر تعظیم در برابر خداوند فرود آر وگرنه باز همه چیز را از دست خواهی داد.

فال حافظ امروز متولدین اردیبهشت

🌸ای با غم تو مارا پیوند لایزالی

🍃قد ضاع فی هواکم عمر یو الابالی

🌸عیش سگان کویت هر بی خبر چه داند

🍃یا لیت لی مجالا فی ذلک الحوالی

🔮تعبیر: 

🔸پیوند شما با او همیشگی وابدی است پس جای نگرانی نمی باشد زیرا او آنقدر به شما دلبسته که فراق وجدایی برایش غیر ممکن است و همیشه د راطراف محله شما گردش می کند و ا زاشک چشم او می توان راز درون وی را خواند اماحافظ معتقد است و پند می دهد که زیبارویان وفا ندارند پس از صاحب جمال امید و انتظار وفا نداشته باش

فال حافظ امروز متولدین خرداد

🌸صبا به لطف بگو آن غزال رعنا را

🍃که سر به کوه و بیابان تو داده‌ای ما را

🌸شکرفروش که عمرش دراز باد چرا

🍃تفقدی نکند طوطی شکرخا را

🔮تعبیر:

🔸منتظر خبری هستید که باید برای رسیدن این خبر انتظار زیاد بکشید و دست به دعا بردارید. ناامید نشوید به چیزی یا کسی شک نکنید. حسرت رسیدن این خبر نباید شما را از پای در بیاورد بندهای غم عاقبت از دلتان باز می شود اگر با خدا باشید.

فال حافظ امروز متولدین تیر

🌸مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوست

🍃تا کنم جان از سر رغبت فدای نام دوست

🌸واله و شیداست دایم همچو بلبل در قفس

🍃طوطی طبعم ز عشق شکر و بادام دوست

🔮تعبیر:

🔸قدر جوانی خویش را بدانید. فرصتهای طلایی را یکی یکی دارید از دست می دهید. به یار خود اعتماد کنید. با چشم عق به دور دست نگاه کنید. با یک اتفاق کوچک میدان را ترک نکنید. مقاوم باشید اگر هنری دارید آن را نشان بدهید که به نفع شماست و هوشیاری بهترین روش برای پیروزیتان می باشد.

فال حافظ امروز متولدین مرداد

🌸ز گریه مردم چشمم نشسته در خون است

🍃ببین که در طلبت حال مردمان چون است

🌸به یاد لعل تو و چشم مست میگونت

🍃ز جام غم می لعلی که می‌خورم خون است

🔮تعبیر:

🔸بخت بسیار خوبی نصیبتان شده که از خوبی زبانزد خاص و عام است. او در همه حال با شماست و لحظه ای از شما جدا نمی شود. دل ویرانه تان را سامان می بخشد. محبت خودتان را از او دریغ نکنید. در ایام بهار بشارتی به شما می دهند که لیاقت این بشارت را دارید چون مقامتان نزد خداوند بسیار بالاست.

فال حافظ امروز متولدین شهریور

🌸خواب آن نرگس فتان تو بی چیزی نیست

🍃تاب آن زلف پریشان تو بی چیزی نیست

🌸از لبت شیر روان بود که من می ‌گفتم

🍃این شکر گرد نمکدان تو بی چیزی نیست

🔮تعبیر: 

🔸هر چیزی را که برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند. خود را گرفتار مسئله ای کرده ای که نجات از آن بسیار سخت است. آنقدر خود را غرق در این کار کرده ای که اطرافیان را از یاد برده ای. مقاومت کن حتی اگر مجبور شوی التماس کنی. خود را رهایی ده.

فال حافظ امروز متولدین مهر

🌸آن غالیه خط گر سوی ما نامه نوشتی

🍃گردون ورق هستی ما درننوشتی

🌸هر چند که هجران ثمر وصل برآرد

🍃دهقان جهان کاش که این تخم نکشتی

🔮تعبیر:

🔸از کاری که کرده اید سخت پشیمانید هر چند که تلاش زیادی می کنید تا به مقصود برسید ولی نتیجه ی خوبی برایتان ندارد. با گوشه گیری هم کاری از پیش نمی برید. آنقدر عاقل هستید که راهی برای رهایی از غم پیدا کنید. دست تقدیر برایتان اینچنین رقم زده اما چون دل پاکی دارید باز همه چیز درست می شود.

فال حافظ امروز متولدین آبان

🌸ساقیا برخیز و درده جام را

🍃خاک برسر کن غم ایام را

🌸ساغر می برکفم نه تا زبر

🍃برکشم این دلق ازرق فام را

🔮تعبیر:

🔸چرا تا این اندازه به خود رنج می دهی اعصاب خود را نارحت می سازی ؟ شما که انسانی پاک و داری قلبی مهربان و با صفا هستید چرا زود رنج هستید و وسواس دارید ، عزیزم دنیا را هر طورگرفتی ، همان گونه می شود

فال حافظ امروز متولدین آذر

🌸صوفی از پرتو می راز نهانی دانست 

🍃گوهرهرکس ازین لعل توانی دانست

🌸قدرمجموعه گل مرغ سخر داند و بس 

🍃که نه هرکاو ورقی خواند معانی دانست

🔮تعبیر: 

🔸راز یا امری پنهانی قلبت را رنج می دهد و دل مشغولی باید بدانی این امر براثر تردیدهای متوالی شما می باشد جداً پرهیز کن زیرا جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد درعوض توکل ترا به خداوند بیشتر کن و برتلاش و کوشش خود بیفزای که موفقیت درچند قدمی شماست و اجازه ورود می خواهد

فال حافظ امروز متولدین دی

🌸صبح است ساقیا قدحی پر شراب کن 

🍃دو رفلک درنگ ندارد شتاب کن

🌸زان پیشتر که عالم فانی شود خراب 

🍃ما را زجام باده گلگون خراب کن

🔮تعبیر:

🔸بیش ازاندازه زندگی را به خود سخت میگیرید و از هر چیزی دلخور و عصبانی می شوید و باهمه سرناسازگری و دعوا دارید در حالیکه دنیا آن قدر بقایی ندارد که مرتبا در تشویش زیاده طلبی و اضطراب و زادخواهی باشید قدری با مهربانی و حوصله عمل کنید

فال حافظ امروز متولدین بهمن

🌸کلک مشکین تو روزی که زمایادکند 

🍃ببرد اجر دوصد بنده که آزادکند

🌸قاصد حضرت سلمی که سلامت بادش 

🍃چه شود گر به سلامی دل ماشادکند

:‌‎تعبیر🔮

🔸اینکاررا به آینده بهتری مح سازیدپنجره دل رااباز کنید تا هوای خوب ریستن و رضایت قلب شما را روشن وتازه گرداندزیرا ازدر بسته هواخوب داخل نمی شود.خود را از وسوسه به دورسازید تا موفقیت همراه شما باشد درجایی که هر مرگ اشارتی است به حیاتی دیگر وسوسه دیو نفس می باشد

فال حافظ امروز متولدین اسفند

🌸ای که د رکشتن ما هیج مدارا نکنی

🍃سود و سرمایه بسوزی و محابا ننی

🌸دردمندان بلا زهر هلاهل دراند

🍃قصد این قوم خطر باشد هان تا نکنی

🔮تعبیر: 

🔸خیلی زود صمیمی می شوید و دارای خصت بشر دوستانه نوع دوستی می باشید و همیشه به فکر اصلاح دیگران می باشید بهمین جهت دو نوع زندگی دراید یکی باری مردم و دیگری به خاطر خودتان اینک احساس نگرانی می کنیدو کا رامروز را به فردا موکول می کنید نقطه منفی شماست که باید با آن روحیه خندان و مهربان در کار خود تجدید کنید

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.