آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

روز جهاد کشاورزی در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟+ تبریک روز جهاد کشاورزی

در کشورمان تاکید بسیاری بر کشاورزی شده است و ترویج آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، در اینجا با تاریخ روز جهاد کشاورزی در تقویم ۱۴۰۳ آشنا خواهیم شد.

روز جهاد کشاورزی در تقویم کشورمان برای اهمیت دادن به کشاورزی و توسعه فضای سبز ثبت شده است، این روز در کشورمان اهمیت زیادی برای حفظ و توسعه منابع طبیعی و کشاورزی دارد. این روز به منظور ترویج فرهنگ کشاورزی و توجه به اهمیت زیست محیطی برگزار می‌شود، در ادامه این مطلب تاریخ روز جهاد کشاورزی در تقویم ۱۴۰۳ را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تاریخ روز جهاد کشاورزی چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز جهاد کشاورزی در تقویم شمسی برابر است با :

یکشنبه روز ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جهاد کشاورزی در تقویم قمری برابر است با :

۹ ذوالحجه ۱۴۴۵

تاریخ دقیق روز جهاد کشاورزی در تقویم میلادی برابر است با :

۱۶ ژوئن ۲۰۲۴

روز جهاد کشاورزی در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟

تاریخ روز جهاد سازندگی

جهاد سازندگی نهادی انقلابی است که در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ به فرمان آیت اله روح‌الله خمینی برای رسیدگی به مناطق محروم و دورافتاده ایران تاسیس شد.

تاریخچه جهاد کشاورزی

جهاد سازندگی به عنوان یکی از نهادهای انقلابی شناخته می‌شود که ایده تاسیس آن به دستور امام خمینی (ره) و در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ برمی‌گردد. هدف از تاسیس چنین سازمانی رسیدگی به مناطق دور افتاده و محروم کشور بود.

نهضت جهاد سازندگی در ۷ آذر ماه ۱۳۶۲ با طرحی دارای سه فصل از جمله، اهداف، وظایف و مقررات عمومی پس از تایید مجلس شورای اسلامی به وزارتخانه جهاد کشاوری تغییر نام و فعالیت پیدا کرد.

سال‌ها بعد با وجود نابسامانی هایی که در بخش کشاورزی وجود داشت، و طبق قانون برنامه سوم توسعه در جهت اصلاح نظم اداری، ارتقای بهره وزی، حذف موازی کاری و تجمع امور کشاورزی، دام، توسعه و عمران روستاییی لایحه ادغام وزارت جهاد سازندگی و کشاوری صادر گردیده در تاریخ ۶ دی سال ۱۳۷۹ مورد تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی واقع شد و در تاریخ ۱۰ دی سال ۱۳۷۹ توسط شورای نگهبان تایید شد و منجر به تشکیل وزارت جهاد کشاورزی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی گردید.

تبریک روز جهاد کشاورزی

روز جهاد کشاورزی در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟

روز جهاد کشاورزی در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟

روز جهاد کشاورزی در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.