درآمد صنعت گیمینگ در سال ۲۰۲۴

نکات کلیدی:
- چین (۴۸٫۷ میلیارد دلار) و ایالات متحده (۴۷٫۶ میلیارد دلار) بزرگترین بازارهای بازیهای ویدئویی در جهان هستند و در مجموع بیش از نیمی از درآمد جهانی بازیهای ویدئویی را به خود اختصاص میدهند.
- ژاپن (۱۶٫۶ میلیارد دلار) و کرهجنوبی (۷٫۱ میلیارد دلار) با وجود جمعیت کمتر، فراتر از انتظار ظاهر شدهاند که بازتابدهنده فرهنگ عمیق بازی و آیپیهای قدرتمند داخلی آنهاست.
در سال ۲۰۲۴، صنعت جهانی بازیهای ویدئویی ۱۸۲٫۷ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده و تنها تعداد محدودی کشور بخش عمده این هزینهها را به خود اختصاص دادهاند.
این اینفوگرافی، ۱۰ کشور برتر از نظر درآمد صنعت بازیهای ویدئویی در سال ۲۰۲۴ را با استفاده از دادههای Newzoo نشان میدهد.
چین و ایالات متحده در صدر فروش بازیهای ویدئویی
چین (۴۸٫۷ میلیارد دلار) و ایالات متحده (۴۷٫۶ میلیارد دلار) به تنهایی بیش از ۵۳ درصد از درآمد جهانی بازیهای ویدئویی را به خود اختصاص دادهاند.
کشور | درآمد صنعت بازیهای ویدئویی در ۲۰۲۴ (میلیارد دلار آمریکا) | سهم جهانی |
---|---|---|
🇨🇳 چین | ۴۸٫۷ | ۲۶٫۷ درصد |
🇺🇸 ایالات متحده | ۴۷٫۶ | ۲۶٫۱ درصد |
🇯🇵 ژاپن | ۱۶٫۶ | ۹٫۱ درصد |
🇰🇷 کرهجنوبی | ۷٫۱ | ۳٫۹ درصد |
🇩🇪 آلمان | ۶٫۴ | ۳٫۵ درصد |
🇬🇧 بریتانیا | ۶٫۱ | ۳٫۳ درصد |
🇫🇷 فرانسه | ۳٫۸ | ۲٫۱ درصد |
🇨🇦 کانادا | ۳٫۰ | ۱٫۶ درصد |
🇮🇹 ایتالیا | ۲٫۵ | ۱٫۴ درصد |
🇲🇽 مکزیک | ۲٫۳ | ۱٫۳ درصد |
سایر کشورها | ۳۸٫۶ | ۲۱٫۱ درصد |
مجموع جهانی | ۱۸۲٫۷ | ۱۰۰ درصد |
هر دو بازار از جمعیت زیاد و اکوسیستمهای عمیق بازی بهره میبرند، هرچند جزییات آنها متفاوت است.
در چین، به طور خاص بازیهای موبایلی قدرتمند هستند، در حالی که ایالات متحده توازنی میان پلتفرمهای کنسولی، رایانه شخصی و موبایل دارد.
برتری فرهنگی ژاپن و کرهجنوبی در حوزه گیمینگ
هیچ کشوری از نظر رقم درآمدی دنیای گیمینگ به چین و ایالات متحده نزدیک نیست، اما ژاپن و کرهجنوبی به شکل قابلتوجهی فراتر از وزن خود عمل میکنند.
ژاپن با وجود جمعیت بسیار کمتر از چین یا ایالات متحده، ۱۶٫۶ میلیارد دلار درآمد از بازیهای ویدئویی تولید میکند که دلیل آن فرهنگ غنی بازی و شرکتهای پیشرویی مانند نینتندو و سونی است.
به همین شکل، رقم ۷٫۱ میلیارد دلاری درآمد کرهجنوبی از صنعت گیمینگ، بازتابدهنده فرهنگ قوی بازیهای رایانهای و صحنه پررونق ورزشهای الکترونیکی (Esports) است؛ بازیهای رقابتی مانند League of Legends، Overwatch و StarCraft در این کشور بسیار محبوب هستند.
بازارهای پیشرو بازیهای ویدئویی در اروپا
آلمان با ۶٫۴ میلیارد دلار درآمد در حوزه گیمینگ در صدر اروپا قرار دارد و پس از آن بریتانیا (۶٫۱ میلیارد دلار) و فرانسه (۳٫۸ میلیارد دلار) قرار گرفتهاند.
هرچند هر یک سهمی کمتر نسبت به غولهای آسیایی دارند، اما در کنار هم وزن قابلتوجهی به خود اختصاص میدهند.
وقتی درآمد ۲٫۵ میلیارد دلاری ایتالیا در سال ۲۰۲۴ نیز به درآمد آلمان، بریتانیا و فرانسه اضافه شود، کشورهای اروپایی حاضر در فهرست ۱۰ کشور برتر این فهرست، در مجموع بیش از ۱۰ درصد از درآمد جهانی بازیهای ویدئویی را به خود اختصاص میدهند.