تقویم نجومی دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۴| ساعات سعد و نحس دوشنبه دهم شهریور ۱۴۰۴

در این مطلب از سایت صفحه فردا تقویم نجومی دوشنبه، ساعات سعد و نحس روز دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۴، مصادف با ۱۵ ربیع الاول ۱۴۴۷ قمری و ۸ سپتامبر ۲۰۲۵ را خواهید خواند.
دوشنبه متعلق است به امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام اعمال نیک خود را به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
تقویم امروز
تاریخ | تاریخ قمری | روز هفته | کوکب روز | موقعیت قمر (برجی) |
---|---|---|---|---|
۱۷ شهریور ۱۴۰۴ | ۱۵ ربیع الأول ۱۴۴۷ | دوشنبه | قمر | حمل |
مناسبتهای ۱۷ شهریور
- قیام ۱۷ شهریور
اوقات شرعی دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۴
اوقات شرعی به وقت شهر تهران استان تهران | |
---|---|
اذان صبح : ۰۴:۱۶ | طلوع آفتاب : ۰۵:۴۲ |
اذان ظهر : ۱۲:۰۲ | غروب آفتاب : ۱۸:۲۲ |
اذان مغرب : ۱۸:۴۰ | نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹ |
تقویم همسران دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۴
امروز قمر در «برج حوت» میباشد.
مناسب برای امور زیر است:
دیدار با علما و بزرگان
افـتتـاح کـسب و کار
مـقـدمـات ازدواج
مهـمانـی دادن
سفارش کالا
امور نگارش
امور تجاری
امور درمانی
شکار و صید
امـور آموزشی
امـور کـشـاورزی
اقـدامـات قـضـایـی
امـور مربـوط به حـرز
ممنوعات روز ۱۷ شهریور
عروسی گرفتن
مسافرت
مکروه است.
زایمان
مناسب نیست.
انعقاد نطفه
امشب (شب دوشنبه) فرزند همیشه فقیر باشد.
مباشرت
مناسب نیست.
اصلاح سر و صورت
باعث نشاط میشود.
حجامت، فصد، خوندادن
موجب سلامتی میشود.
ناخن گرفتن
مناسب و دارای برکات خوبی است از جمله، قاری و حافظ قرآن گردد.
بریدن پارچه
روز بسیار مناسب و موجب برکت میشود.
تعبیر خواب
رویایی که امشب (شب دوشنبه) دیده شود، تعبیرش در آیه ۱۵ سوره مبارکه حجر است.
﴿﷽ لِقالُوا إنَّمَا سکرت أبصَارنَا﴾
شخصی بی حد و حساب، با خواب بیننده گفتگوی باطل کند ولی به جایی نرسد و کار خواب بیننده روبراه شود. ان شاءالله
مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.
وقت استخاره
از طلوع فجر تا طلوع آفتاب
از ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۲
از ساعت ۱۶ تا عشای آخر(وقت خوابیدن)
ذکر روز دوشنبه
«یَا قٰاضیَ الْحاجات» ۱۰۰ مرتبه و ذکر بعد از نماز صبح ۱۲۹ مرتبه «یَا لَطیٖف»، موجب یافتن مال کثیر میگردد.
ساعات سعد و نحس دوشنبه ۱۷ شهریور
ساعات سعد و نحس کواکب ( روش اول مجربات قاطع)
ردیف | روز هفته | از ساعت | تا ساعت | ساعت فلکی | سعد / نحس |
---|---|---|---|---|---|
۱ | یکشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۶ ۲۳:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۰:۳۲:۰۰ | مشتری | سعد اکبر |
۲ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۰:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۱:۳۲:۰۰ | مریخ | نحس اصغر |
۳ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۱:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۲:۳۲:۰۰ | شمس | سعد |
۴ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۲:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۳:۳۲:۰۰ | زهره | سعد اصغر |
۵ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۳:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۴:۳۲:۰۰ | عطارد | ممتزج (هم سعد و هم نحس) |
۶ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۴:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۵:۳۲:۰۰ | قمر | تابع (براساس موقعیت) |
۷ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۵:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۶:۳۲:۰۰ | زحل | نحس اکبر |
۸ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۶:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۷:۳۲:۰۰ | مشتری | سعد اکبر |
۹ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۷:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۸:۳۲:۰۰ | مریخ | نحس اصغر |
۱۰ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۸:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۹:۳۲:۰۰ | شمس | سعد |
۱۱ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۹:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۰:۳۲:۰۰ | زهره | سعد اصغر |
۱۲ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۰:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۱:۳۲:۰۰ | عطارد | ممتزج (هم سعد و هم نحس) |
۱۳ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۱:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۲:۳۲:۰۰ | قمر | تابع (براساس موقعیت) |
۱۴ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۲:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۳:۳۲:۰۰ | زحل | نحس اکبر |
۱۵ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۳:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۴:۳۲:۰۰ | مشتری | سعد اکبر |
۱۶ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۴:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۵:۳۲:۰۰ | مریخ | نحس اصغر |
۱۷ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۵:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۶:۳۲:۰۰ | شمس | سعد |
۱۸ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۶:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۷:۳۲:۰۰ | زهره | سعد اصغر |
۱۹ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۷:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۸:۳۲:۰۰ | عطارد | ممتزج (هم سعد و هم نحس) |
۲۰ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۸:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۹:۳۲:۰۰ | قمر | تابع (براساس موقعیت) |
۲۱ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۹:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۲۰:۳۲:۰۰ | زحل | نحس اکبر |
۲۲ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۲۰:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۲۱:۳۲:۰۰ | مشتری | سعد اکبر |
۲۳ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۲۱:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۲۲:۳۲:۰۰ | مریخ | نحس اصغر |
۲۴ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۲۲:۳۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۲۳:۳۲:۰۰ | شمس | سعد |
ساعات سعد و نحس کواکب ( روش مرسوم مجربات باقر)
ردیف | روز هفته | روز / شب | از ساعت | تا ساعت | ساعت فلکی | سعد / نحس |
---|---|---|---|---|---|---|
۱ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۵:۴۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۶:۴۵:۲۰ | قمر | تابع (براساس موقعیت) | |
۲ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۶:۴۵:۲۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۷:۴۸:۴۰ | زحل | نحس اکبر | |
۳ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۷:۴۸:۴۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۸:۵۲:۰۰ | مشتری | سعد اکبر | |
۴ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۸:۵۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۹:۵۵:۲۰ | مریخ | نحس اصغر | |
۵ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۰۹:۵۵:۲۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۰:۵۸:۴۰ | شمس | سعد | |
۶ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۰:۵۸:۴۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۲:۰۲:۰۰ | زهره | سعد اصغر | |
۷ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۲:۰۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۳:۰۵:۲۰ | عطارد | ممتزج (هم سعد و هم نحس) | |
۸ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۳:۰۵:۲۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۴:۰۸:۴۰ | قمر | تابع (براساس موقعیت) | |
۹ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۴:۰۸:۴۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۵:۱۲:۰۰ | زحل | نحس اکبر | |
۱۰ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۵:۱۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۶:۱۵:۲۰ | مشتری | سعد اکبر | |
۱۱ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۶:۱۵:۲۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۷:۱۸:۴۰ | مریخ | نحس اصغر | |
۱۲ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۷:۱۸:۴۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۸:۲۲:۰۰ | شمس | سعد | |
۱۳ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۸:۲۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۹:۱۸:۴۰ | زهره | سعد اصغر | |
۱۴ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۹:۱۸:۴۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۲۰:۱۵:۲۰ | عطارد | ممتزج (هم سعد و هم نحس) | |
۱۵ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۲۰:۱۵:۲۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۲۱:۱۲:۰۰ | قمر | تابع (براساس موقعیت) | |
۱۶ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۲۱:۱۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۲۲:۰۸:۴۰ | زحل | نحس اکبر | |
۱۷ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۲۲:۰۸:۴۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۲۳:۰۵:۲۰ | مشتری | سعد اکبر | |
۱۸ | دوشنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۲۳:۰۵:۲۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۸ ۰۰:۰۲:۰۰ | مریخ | نحس اصغر | |
۱۹ | سه شنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۸ ۰۰:۰۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۸ ۰۰:۵۸:۴۰ | شمس | سعد | |
۲۰ | سه شنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۸ ۰۰:۵۸:۴۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۸ ۰۱:۵۵:۲۰ | زهره | سعد اصغر | |
۲۱ | سه شنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۸ ۰۱:۵۵:۲۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۸ ۰۲:۵۲:۰۰ | عطارد | ممتزج (هم سعد و هم نحس) | |
۲۲ | سه شنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۸ ۰۲:۵۲:۰۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۸ ۰۳:۴۸:۴۰ | قمر | تابع (براساس موقعیت) | |
۲۳ | سه شنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۸ ۰۳:۴۸:۴۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۸ ۰۴:۴۵:۲۰ | زحل | نحس اکبر | |
۲۴ | سه شنبه | ۱۴۰۴-۰۶-۱۸ ۰۴:۴۵:۲۰ | ۱۴۰۴-۰۶-۱۸ ۰۵:۴۲:۰۰ | مشتری | سعد اکبر |
آیا دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۴ قمر در عقرب است؟
خیر دوشنبه هفدهم شهریور ۱۴۰۴ قمر در عقرب نیست. روزهای قمر در عقرب شهریور ۱۴۰۴ از روز پنجشنبه ۶ شهریور ساعت ۴:۵۸ قمر وارد عقرب خواهد شد و در روز شنبه ۸ شهریور ساعت ۱۷:۳۵ قمر از برج فلکی عقرب خارج می شود و ساعت ۱۴:۰۴ وارد صورت فلکی عقرب می شود و ساعت ۰۱:۵۰ قمر از صورت فلکی عقرب خارج می شود.
قمر در عقرب بر مبنای برج عقرب
یک مبنای دیگر که اهل نجوم در رابطه با قمر در عقرب بیشتر از آن آگاهی دارند و سختی کار آن این است که شناخت آن نیاز به تخصص های خاص نجومی دارد، وجود قمر در برج عقرب هست که معمولا از انتهای زمان وجود قمر در صورت فلکی عقرب آغاز می شود و تا دو روز بعد ادامه دارد، این مبنا یک مبنای کاملا تخصصی است که از اختیارات دقیق نجومی بدست می آید و اکثرا به این زمان اهمیت داده نمی شود اما از آن جایی که احتیاط شرط عقل است، گاهی اقتضای این وجود دارد از انجام امور مهمه درایام قمر در عقرب خود داری کرد تا بهترین نتیجه بدست آورده شود.
دعای روز دوشنبه
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ، الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَمْ یُشْهِدْ أَحَداً حِینَ فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ، وَلَا اتَّخَذَ مُعِیناً حِینَ بَرَأَ النَّسَمَات ، لَمْ یُشَارَکْ فِى الْإِلٰهِیَّهِ، وَلَمْ یُظاهَرْ فِى الْوَحْدَانِیَّهِ، کَلَّتِ الأَلْسُنُ عَنْ غَایَهِ صِفَتِهِ، وَالْعُقُولُ عَنْ کُنْهِ مَعْرِفَتِهِ، وَتَوَاضَعَتِ الْجَبابِرَهُ لِهَیْبَتِهِ، وَعَنَتِ الْوُجُوهُ لِخَشْیَتِهِ، وَانْقَادَ کُلُّ عَظِیمٍ لِعَظَمَتِهِ، فَلَکَ الْحَمْدُ مُتَواتِراً مُتَّسِقاً، وَمُتَوالِیاً مُسْتَوْسِقاً وَصَلَوَاتُهُ عَلَىٰ رَسُو لِهِ أَبَداً، وَسَلامُهُ دَائِماً سَرْمَداً،
به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانیاش همیشگی است، ستایش خدا را که هنگام آفرینش آسمانها و زمین احدی را گواه نگرفت و به گاه ایجاد جانداران یاوری انتخاب نکرد، در معبود بودن انبازی ندارد و در یکتاییاش نیاز به پشتیبانی ندارد، زبانها از بیان نهایت وصفش درمانده و خردها از ژرفای شناختش وامانده و گردنکشان در برابر عظمتش فروتن و چهرهها از بیم او در تنگنا افتاده و هر بزرگی در برابر بزرگیاش تسلیم گشته است. ستایش پیاپی و پیوسته و دنبالهدار و پایدار فقط ویژه توست و رحمت همیشگی و درود جاودان و بیپایان او بر رسولش باد.
اللّٰهُمَّ اجْعَلْ أَوَّلَ یَوْمِى هٰذَا صَلاحاً، وَأَوْسَطَهُ فَلاحاً، وَآخِرَهُ نَجَاحاً؛ وَأَعُوذُ بِکَ مِنْ یَوْمٍ أَوَّلُهُ فَزَعٌ، وَأَوْسَطُهُ جَزَعٌ، وَآخِرُهُ وَجَعٌ . اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ نَذْرٍ نَذَرْتُهُ، وَکُلِّ وَعْدٍ وَعَدْتُهُ، وَکُلِّ عَهْدِ عَاهَدْتُهُ ثُمَّ لَمْ أَفِ بِهِ،
خدایا! ابتدای امروزم را خیر و صلاح و میانه امروزم را رستگاری و پایانش را کامیابی قرار ده؛ و به تو پناه میآورم از روزی که آغازش شیون و میانش بیتابی و پایانش دردمندی است، خدایا! از تو آمرزش میخواهم برای هر نذری که کردم و هر وعدهای که دادم و هر پیمانی که بستم سپس به آن وفا نکردم
وَأَسْأَلُکَ فِى مَظَالِمِ عِبَادِکَ عِنْدِى، فَأَیُّما عَبْدٍ مِنْ عَبِیدِکَ أَوْ أَمَهٍ مِنْ إِمَائِکَ، کَانَتْ لَهُ قِبَلِى مَظْلِمَهٌ ظَلَمْتُهَا إِیَّاهُ، فِى نَفْسِهِ، أَوْ فِى عِرْضِهِ، أَوْ فِى مَالِهِ، أَوْ فِى أَهْلِهِ وَ وَلَدِهِ، أَوْ غِیبَهٌ اغْتَبْتُهُ بِهَا، أَوْ تَحَامُلٌ عَلَیْهِ بِمَیْلٍ أَوْ هَوَىً، أَوْ أَنَفَهٍ أَوْ حَمِیَّهٍ أَوْ رِیَاءٍ أَوْ عَصَبِیَّهٍ، غَائِباً کَانَ أَوْ شَاهِداً، وَ حَیّاً کَانَ أَوْ مَیِّتاً، فَقَصُرَتْ یَدِى، وَضَاقَ وُسْعِى عَنْ رَدِّهَا إِلَیْهِ وَالتَّحَلُّلِ مِنْهُ؛ فَأَسْأَلُکَ یَا مَنْ یَمْلِکُ الْحَاجَاتِ، وَهِىَ مُسْتَجِیبَهٌ لِمَشِیَّتِهِ، وَمُسْرِعَهٌ إِلَىٰ إِرادَتِهِ، أَنْ تُصَلِّىَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَأَنْ تُرْضِیَهُ عَنِّى بِمَا شِئْتَ، وَتَهَبَ لِى مِنْ عِنْدِکَ رَحْمَهً، إِنَّهُ لَاتَنْقُصُکَ الْمَغْفِرَهُ، وَلَا تَضُرُّکَ الْمَوْهِبَهُ، یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ،
و پرداخت حقوق بندگانت را که بر عهده دارم از تو درخواست میکنم، پس هر بندهای از بندگانت و هر کنیزی از کنیزانت که او را نزد من حقی پایمال شده باشد که در آن به جان یا آبرو یا مال یا خانوادهاش یا فرزندش ستم روا داشتهام یا غیبتی از او کردهام یا بر اثر میل خود یا خواهش دل یا تکبّر یا خشم یا خودنمایی یا تعصّب بر او باری نهادهام، این بنده یا کنیزت غایب باشد یا حاضر، زنده باشد یا مرده و دستم کوتاه شده و توانائیام محدود از پرداخت آن حق یا طلب حلالیت از اوست؛ از تو میخواهم ای کسی که رفع نیازها در اختیار اوست و حاجات در برابر مشیت او اجابتپذیر و به سوی ارادهاش شتابانند، که بر محمّد و خاندان محمّد درود فرستی و آن بنده را که بر او ستمی کردم هرگونه که خواهی از من راضی گردانی و از سوی خود مرا رحمت عطا کنی، چه آمرزیدن از تو نکاهد و بخشیدن به تو زیان نرساند،
اللّٰهُمَّ أَوْلِنِى فِى کُلِّ یَوْمِ اثْنَیْنِ نِعْمَتَیْنِ مِنْکَ ثِنْتَیْنِ، سَعادَهً فِى أَوَّ لِهِ بِطَاعَتِکَ، وَنِعْمَهً فِى آخِرِهِ بِمَغْفِرَتِکَ، یَا مَنْ هُوَ الْإِلٰهُ، وَلَا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ سِوَاهُ.