آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

با این روش پوستی روشن و شاداب داشته باشید + چگونگی تهیه ماسک صورت

در این مطلب از صفحه فردا، توضیحاتی درباره پوستی روشن و شاداب همراه با چگونگی تهیه ماسک صورت خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

مترجم : پردیس کیانی – اکثر مردم پوست پرتقال را دور می ریزند بدون اندکی فکر که غیر از گوشت مرکبات آیا پوست آن ها هم به در می خورد؟ اگر یکی از آنها هستید، اینجا یک درمان زیبایی وجود دارد که شما را از دور ریختن پوست پرتقال منع می کند.

همه می دانند که پرتقال برای پوست چه قدر مفید است. با این وجود، چیزی که به اندازه کافی بر آن تأکید نمی شود، این است که وقتی نوبت به جوان سازی پوست می رسد، در واقع پوست میوه از خود این میوه قوی تر عمل می کند.

ماسک صورت تهیه شده از پوست پرتقال ممکن است در ابتدا به نظر عجیب و غریب برسد اما می تواند به طرز شگفت انگیزی برای پوست شما کار کند. اگر این عنصر در اختیار شما قرار گرفته است، این ماسک را امتحان کنید تا به چشمانتان نیز اعتماد کنید.

این ماسک صورت غنی از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان هاست. پوست پرتقال برای پوست شما عالی است. در واقع، پوست ها دارای سطوح بالاتری از مواد مغذی نسبت به گوشت درون هستند.

این مواد مغذی، به ویژه آنتی اکسیدان ها، با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و به حفظ کردن پوستی سالم و جوان می پردازند. علاوه بر این، پوست میوه حاوی اسید سیتریک است که پوست شما را لایه برداری می کند تا لایه های جدیدی از پوست درخشان را نشان دهد.

پودر پوست پرتقال در دستور العمل های مختلف مراقبت از پوست برای کنترل آکنه از طریق خشک کردن آن استفاده می شود و به عنوان یک عامل پاک کننده برای تمیز کردن پوست به شمار می رود و به همین دلیل حفره های مسدود شده را از بین می برد. همچنین کمک می کند تا پوست از روغن بیش از حد خلاص شود، علاوه بر کاهش خطر آکنه که در سالم نشان دادن صورت نقش بسزائی دارد.

علاوه بر این، پوست پرتقال همچنین حاوی پتاسیم است که به پوست کمک می کند رطوبت خود را حفظ کند و همچنین منیزیم که به مبارزه با پیری پوست ناشی از آسیب اکسیداتیو سلولی کمک می کند. خوب است بدانید که محل مناسب برای پوست پرتقال در زباله های شما نیست بلکه در رژیم زیبایی شماست.

علاوه بر این برای تقویت اثر این روش، دو جزء مکمل، یعنی ماست و عسل را هم باید به ماسک اضافه کنید.

ماست حاوی اسید لاکتیک، یک آلفا هیدروکسی اسید خفیف است که یک لایه بردار عالی است. این باعث تسریع درخشندگی پوست و از بین رفتن لکه های تیره می شود، باعث تولید کلاژن می شود و مانع از پیری زودرس خواهد شد.

علاوه بر این، ماست دارای خواص آبرسانی و مرطوب کننده است که پوست شما نیاز دارد و پوست را تقویت می کند. باعث بازسازی پوست می شود و به عنوان عامل ضد التهابی عمل می کند.

از طرف دیگر، عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که به پوست کمک می کند رطوبت خود را حفظ کند. این کار به همان اندازه به عنوان یک پاک کننده طبیعی برای داشتن پوست روشن و درخشان عمل می کند.

علاوه بر این، سرشار از آنتی اکسیدان ها و خواص ضد باکتریایی است که باعث کاهش سرعت پیری پوست و مبارزه با آکنه می شود.

چگونگی تهیه ماسک صورت پوست

پرتقال چیزهایی که شما نیاز دارید: سه عدد پرتقال ماست عسل مخلوط کنید عدد کاسه قاشق های اندازه گیریقاشق برای مخلوط کردن

مراحل تهیه ماسک: ۱. پوست را از سه پرتقال جدا کنید. ۲. پوست ها را به قطعات کوچک خرد کنید، آنها را بشویید و سپس آنها را خشک کنید. ۳. به مدت ۳ روز پوست پرتقال را زیر نور خورشید قرار دهید. ۴. سپس پوست خشک ها را جمع آوری کرده و آنها را در مخلوط کن قرار دهید. ۵. برای سه تا پنج دقیقه دستگاه را با سرعت بالا روشن کنید تا پودر خوبی داشته باشید. ۶. دو قاشق چای خوری پودر پوست پرتقال، ۲ قاشق چای خوری ماست ساده و ۱ قاشق چای خوری عسل را با هم مخلوط کنید.

ماسک صورت پوست پرتقال برای داشتن پوستی شاداب و روشن برای استفاده آماده است. چگونگی استفاده از ماسک صورت پوست پرتقال صورت خود را تمیز کنید.

ماسک را روی صورت و گردن بزنید و با حرکات دایره ای ماساژ دهید.برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه منتظر بمانید.سپس آن را با آب ولرم بشویید.

در نهایت، آب سرد را روی چهره خود بزنید تا منافذ را بسته و مواد مغذی از ماسک در منافذ پوست تان نفوذ کند.این ماسک را می توانید دو بار در هفته استفاده کنید، اما اگر پوستی حساس دارید، فقط یک بار در هفته آن را امتحان کنید.

راهنمایی های اضافی

شما می توانید پودر پوست پرتقال های باقی مانده را در یک ظرف شیشه ای تمیز برای استفاده در آینده ذخیره کنید.برای به دست آوردن بهترین نتایج، ابتدا پوست خود را بخور دهید تا منافذ پوست تان باز شود و سپس از ماسک استفاده کنید.

برای استفاده از پودر پوست پرتقال به عنوان یک پاک کننده طبیعی، آن را با کمی آب کمی برای تهیه خمیر ترکیب کنید. آن را بر روی پوست خود قرار دهید و تا زمانی که کاملا خشک شود، منتظر بمانید. در نهایت، آن را با آب ولرم تمیز کنید.تا پوستی روشن و شاداب داشته باشید.

 

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.