آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

شکست محمدرضا فروتن و میترا حجار با فیلم نیلگون

سینماها طی ۳ روز پایانی هفته گذشته، بیش از ۲۵ میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومان فروختند که سهم ۲ فیلم جدید اکران از این گیشه، فقط کمی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

هفته گذشته در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه سینماها موفق به جذب ۳۸۳ هزار بیننده شدند و ۲۵ میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومان درآمد گیشه کسب کردند. اگرچه این آمار برای وضعیت کلی سینما خوب تلقی می شود، اما جنبه نه چندان دلگرم کننده این آمار، درک این موضوع است که ۲ فیلم جدید اکران شده سهم چندانی در گیشه سینما ندارند.

فیلم نیلگون که به دلیل عنوان جاه طلبانه اش به عنوان اولین ساخته حسین سهیلی زاده انتظار می رفت گیشه خوبی داشته باشد، نتوانست نسبت به سال ۱۳۸۵ مخاطبان بیشتری را به سینما بکشاند. گیشه این فیلم در ۲۰۸ اکران ۱۴۶ میلیون تومان بود. بازیگران این فیلم محمدرضا فروتن، میترا حجار، همایون ارشادی و سام درخشانی هستند.

افتتاحیه یک فیلم جدید دیگر به نام تاوان نیز ناامید کننده بود. فیلم رامین سهراب در ۹۳ اکران با ۹۶۵ بیننده و فروش تقریبی ۶۵ میلیون تومان به نمایش درآمد. علاوه بر سهراب، نادر فلاح، کامران تفتی و ارسلان قاسمی نیز در این فیلم اکشن بازی می کنند.

از آنجایی که در افتتاحیه ۲ فیلم جدید سینماها کمتر از ۳ هزار تماشاگر و درآمد گیشه ۲۱۱ میلیون تومان بوده است، نتیجه می گیریم که در افتتاحیه ۲ فیلم جدید در سینماها کمتر از ۳ هزار تماشاگر بوده است. و درآمد گیشه ۲۱۱ میلیون تومان بوده است.

اگرچه افتتاحیه این دو فیلم به من خوش نیامد، اما سینما با اکران فیلم های دیگر حال خوبی دارد. مست عشق که در ۳ روز پایانی هفته گذشته بهترین عملکرد را داشت با ۱۸۴ هزار بیننده توانست ۱۲ میلیارد و ۷۷۸ میلیون تومان فروش داشته باشد. با احتساب این مجموع فروش این فیلم به ۶۹ میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان رسید.

تمساح خونی نیز در این ۳ روز با ۷۳ هزار بیننده ۵ میلیارد و ۴۶ میلیون تومان فروخت و به این ترتیب فروش کل فیلم به ۱۳۸ هزار و ۳۸۶ میلیون تومان رسید.

سال گربه سومین فیلم پرحرفی این روزها با ۷۰ هزار بیننده ۴ میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان فروخت. مجموع فروش این فیلم تاکنون ۴۱ میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان است.

سال گربه

فیلم Bodyless با ۲۵۰۰۰ بیننده و ۱ میلیارد و ۷۵۱ میلیون باکس آفیس تیومن چهارمین فیلم پرفروش آخر هفته گذشته شد. با این آمار مجموع فروش فیلم به ۳۷ میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان رسید.

آسمان غرب که با نمایش ۴ فیلم مست عشق، تمساح خونین، سال گربه و تگزاس ۳ می تواند مخاطبان قابل توجهی را به سینماها جذب کند و اتفاقات خوبی را برای سینماهای کشور به ارمغان بیاورد. ۳ روز و موفق به فروش. ۶۶۹ میلیون تومان مجموع گیشه این فیلم به ۶ میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان می رسد.

فیلم کمدی گلحک که پیش بینی می شود از چهارشنبه هفته جاری بر تعداد تماشاگران سینما افزوده شود، اکران عمومی می شود. با این حال استقبال واقعی در نیمه دوم ژوئن با اکران قسمت سوم فیلم تگزاس صورت می گیرد. با نمایش ۴ فیلم مست عشق، تمساح خونین، سال گربه و تگزاس ۳ می تواند مخاطبان قابل توجهی را به سینماها جذب کند و اتفاقات خوبی را برای سینماهای کشور به ارمغان بیاورد.

این ترکیب اگر با حذف تمساح خونی به دلیل ازدحام جمعیت همراه نباشد، می تواند به معنای واقعی کلمه سینمای ایران را وارد تابستان کند و بازدهی دریافت فیلم ها را بسیار فراتر از حد انتظار افزایش دهد.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.