آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

روز کارگر تعطیل است؟ / آیا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت کارگران تعطیل می باشند؟

آیا در کشور ما نیز طبق قانون کار، روز کارگر که همه ساله ۱۱ اردیبهشت می باشد برای کارگران تعطیل رسمی اعلام شده است؟

امسال کبیسه است و روز چهانی کارگر ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ خواهد بود. هر ساله در تقویم های ایرانی ۱۱ اردیبهشت با روز جهانی کارگر یکسان بوده لذا اختلافی هم نداشته است. در حقیقت کبیسه بودن سال جاری، تردیدهایی را ایجاد کرده بود که تعطیلی واقعی چه روزی است. مطابق با تقویم ایران و روز کارگر یا تقویم دیگران و روز جهانی کارگر!

بالاخره معاونت توسعه نیروی انسانی مخابرات تکلیف را روشن کرد. مهندس مطهری می گوید: “بر اساس قوانین جاری کشور ۱۱ اردیبهشت روز کارگر اعلام شده است و در باب مورد اخیر اشاره ای قانونی نشده است به همین دلیل مخابرات ایران نیز روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت را روز کارگر و تعطیل اعلام می کند.”

در تماس با ادارات کار نیز صراحتا اعلام شدمطابق با تقویم ایران، ۱۱ اردیبهشت روز کارگر است لذا سه شنبه برای محیط های کارگری تعطیل اعلام می شود.

علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر نیز تأکید کرد که این روز طبق قانون کار، تعطیل رسمی محسوب می ‌شود و کارفرمایان حق ندارند کارگران را به کار در این روز ملزم کنند.
وی با استناد به ماده ۶۳ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، توضیح داد که علاوه بر تعطیلات رسمی کشور، روز کارگر (۱۱ اردیبهشت) نیز جزو تعطیلات رسمی کارگران به حساب می ‌آید. به این ترتیب، کارگران در این روز مانند جمعه ‌ها تعطیل هستند و می ‌توانند از این فرصت برای استراحت و تفریح استفاده کنند.

متاسفانه کارخانه ها قانون را نادیده میگیرند
علی اصلانی، دبیر کانون شورای اسلامی کار البرز، در گفتگو با ایسنا به مناسبت فرا رسیدن هفته کارگر، ضمن اشاره به اینکه ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر و تعطیلی قانونی کارگران است، اظهار تاسف کرد که متأسفانه بسیاری از کارخانه ‌ها این قانون را نادیده گرفته و در این روز کارگران را به سر کار می‌ برند.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.