آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

اسامی بازیگران سریال خاله خانم همراه با بیوگرافی بازیگران سریال

اسامی بازیگران سریال خاله خانم همراه با بیوگرافی بازیگران سریال عنوانی است که در این مطلب به آن پرداخته ایم، برای آشنایی با بازیگران سریال جذاب خاله خانم با ما همراه باشید.

سریال خاله خانم از سریال های کمدی محصول اواسط دهه ۷۰ می باشد، به بهانه پخش مجدد سریال خاله خانم از شبکه آی فیلم اسامی بازیگران سریال خاله خانم و بیوگرافی آنها را خواهیم خواند. با ما همراه باشید.

بیوگرافی بازیگران سریال خاله خانم

بیوگرافی مینا جعفرزاده در نقش خاله خانم

مینا جعفرزاده بازیگر نقش خاله خانم، زاده‌ی ۱۳۲۵، خوی همسر بهمن زرین‌پور، بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون است. او کار در رادیو را از سال ۱۳۴۸، و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۷ با فیلم «فیل در تاریکی» ساخته‌ی عباس رافعی و نعمت حقیقی آغاز کرد.

خلاصه داستان سریال خاله خانم به همراه اسامی بازیگران سریال

اکبر عبدی در نقش همایون

اکبر عبدی بازگیر نقش همایون در سریال خاله خانم زاده‌ی ۴ شهریور ۱۳۳۹، تهران فعالیت هنری‌ خود را از سال ۱۳۵۸ با بازی در نمایش‌های آماتوری آغاز کرد.

وی با مجموعه‌ی به یاد ماندنی «مثل‌آباد» (۱۳۶۰) در تلویزیون چهره شد و با فیلم «جنجال بزرگ» (۱۳۶۳) قدم به عرصه‌ی سینما گذاشت.

این بازیگر پیشکسوت که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان درجه یک فرهنگ و هنر دریافت کرده، از هنرجویان مدرسه‌ی هنر و ادبیات صدا و سیما بوده است.

بیوگرافی آناهیتا آزادپرور در نقش لیلا

آناهیتا آزادپرور در سال ۱۳۵۲ در شمیران متولد شد. او تحصیلات خود را در رشته روان شناسی (مقطع کارشناسی ارشد) ادامه داد و با گذراندن دوره بازیگری تئاتر نزد حمید سمندریان فعالیت خود را در عرصه هنر آغاز کرد.

این هنرمند نخستین بار در سال ۱۳۷۴ در فیلم «فاتح» به کارگردانی بهرام ری‌‌پور بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال «وکلای جوان»، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای آناهیتا آزادپرور محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون جمشید هاشم‌پور، و مهرانه مهین‌ترابی را تجربه کرد.

اسامی بازیگران سریال خاله خانم همراه با بیوگرافی بازیگران سریال

داوود اسدی در نقش علی

داوود اسدی (۶ آذر ۱۳۴۸ – ۳ فروردین ۱۳۸۷) بازیگر تلویزیون و سینما بود. او با بازی در برنامهٔ طنز ساعت خوش معروف شد که در این برنامه، یکی از نویسندگان آیتم‌ها هم بود. وی در تهران به فعالیت هنری اشتغال داشت.

داوود اسدی ساعت ۲:۱۰ دقیقهٔ بامداد روز ۳ فروردین ۱۳۸۷ در سن ۳۹ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت. پیکرش در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

بیوگرافی داوود رشیدی

داوود رشیدی ده رشیدی (متولد ۲۵ تیر ۱۳۱۲ – درگذشتهٔ ۵ شهریور ۱۳۹۵) هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران بود. او بیشتر با نقش‌هایی مانند «آقا حسینی» در فیلم کندو، «مفتش شش‌انگشتی» در سریال هزاردستان و همچنین با بازی تأثیرگذارش در فیلم فرار از تله به کارگردانی و نویسندگی جلال مقدم شناخته می‌شود. داوود رشیدی همراهِ علی نصیریان، جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی و محمدعلی کشاورز پنج چهرهٔ برجسته‌ای بودند که در دههٔ چهل شمسی از تئاتر پا به عرصهٔ سینما گذاشتند و از آنان به عنوان پنج تن سینمای ایران یاد می‌شود. وی به‌خاطر فعالیت‌هایش نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرده بود.

ایشان در بامداد جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ در ۸۳ سالگی در پی ایست قلبی در خانه‌اش درگذشت.

اسامی بازیگران سریال خاله خانم همراه با بیوگرافی بازیگران سریال

بیوگرافی اصغر زمانی

اصغر زمانی در سال ۱۳۳۲ در تهران زاده شد. فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۵۳ با بازی در نمایش «مشهدی عباد» آغاز کرد و سپس در نمایش‌های دیگری از جمله «آرشین مالالان»، «دزد بغداد»، «آرزوهای طلایی»، و «حاکم سه روزه» بازی کرد. نخستین حضور او در جلوی دوربین، بازی در فیلم کوتاه «من و مش کاظم» (۱۳۶۱) بود. او علاوه بر بازیگری، تعدادی نمایشنامه نوشته و کارگردانی کرده که برخی از آن‌ها در شبکهٔ پنجم سیما ضبط شده‌است

وی در سال ۱۳۷۷ بر اثر سکتهٔ قلبی درگذشت.

بیوگرافی عباس محبوب

عباس محبوب فارغ‌التحصیل رشته هنرهای دراماتیک است و رشته بازیگری را زیر نظر استادانی چون حمید سمندریان، اسماعیل شنگله و پرویز تأییدی آموخته‌است. علاقهٔ او به بازیگری، از دوران مدرسه و بازی در نمایش‌های مدرسه‌ای آغاز شده بود. وی در سال ۱۳۵۴ به استخدام اداره تئاتر درآمد.

اولین حضور عباس محبوب در صحنه در سال ۱۳۴۶ بود. بعدها پس از حضور در چند فیلم کوتاه، اولین تجربه بازیگری‌اش در تلویزیون را در سال ۱۳۴۸ با بازی در نمایش تلویزیونی «مردی با دو دل» با کارگردانی پرویز کیمیاوی تجربه کرد.

بیوگرافی مهدی میامی

مهدی میامی طل باز (زاده ۱۳۳۲ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است ، که در محله شهباز جنوبی تیردوقلو متولد شد.مهدی میامی از نوجوانی در تئاتر فعالیت داشته و یکی از مؤسّسین گروه تئاتر کوچ است. وی علاوه بر بازیگری، دستیار کارگردان چند فیلم سینمایی و بازیگر نمایش مجلس شبیه در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین بهرام بیضایی نیز بوده‌است.

بیوگرافی مریم سلیمی

مریم سلیمی (زاده ۳۰ دی ۱۳۵۶ در تهران)؛ نویسنده، روزنامه‌نگار، پژوهشگر ارتباطات و یکی از کارشناسان خبره در حوزه ارتباطات تصویری بالاخص در حوزه گرافیک خبری و اطلاع‌رسان است.

وی دکتری علوم ارتباطات اجتماعی، کارشناسی ارشد گرافیک و کارشناسی ارشد روزنامه‌نگاری و نیز کاردانی و کارشناسی روابط عمومی است. موضوع رساله‌های دانشگاهی سلیمی در مقطع کارشناسی ارشد، در حوزه گرافیک خبری و اطلاع‌رسان و همچنین رساله دکتری وی نیز تحت عنوان دیتاژورنالیسم بود که برای اولین بار در ایران اجرا می‌شد.

بیوگرافی علیرضا آلادین

علیرضا آلادین در ۲۰ شهریور سال ۱۳۳۱ در محله عارف در تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۴۹ به دعوت جمال وفایی به جامعه باربد رفت و در آنجا موسیقی و خوانندگی را نزد اسماعیل مهرتاش فرا گرفت.

وی در اوایل سال ۱۳۵۰ تئاترهای موزیکال برای تلویزیون ملی ایران اجرا می‌کرد. فولکلور پرتقال فروش یکی از معروف‌ترین قطعات آن سال‌ها است که توسط علیرضا آلادین اجرا شده‌است. پس از انقلاب و بعد از وقفه ای طولانی، در اوایل دهه هفتاد با سریال آتیه به کارگردانی رضا صفایی دنیای هنر بازگشت و در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف به ایفای نقش پرداخت.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.