آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

تعطیلی مدارس دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ | آیا مدارس فردا شنبه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟

در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه آیا مدارس فردا دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ تعطیل است؟ تعطیلی مدارس دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

  1. آیا مدارس دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ تعطیل است؟ سرما و برف باعث تعطیلی مدارس شد؟ در این مطلب بخوانید.

آیا مدارس تهران، اصفهان، تبریز، سمنان، قزوین فردا دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ به علت آلودگی یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟

تعطیلی مدارس مشکین شهر اردبیل دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲

مدیر آموزش و پرورش مشگین‌شهر گفت: برودت هوا ناشی از بارش برف فردا مدارس ابتدایی مشگین شهر را تعطیل کرد.

فاطمه بنی فاطمه در گفت‌وگو با خبرنگار، اظهار کرد: به دلیل برودت هوا در مشگین شهر پیش دبستانی، ابتدایی و استثنایی دوره‌های تحصیلی روستایی در نوبت صبح تعطیل شد.

وی افزود: آموزش‌ها به صورت غیر حضوری بوده و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

بنی فاطمه ادامه داد: همچنین مقطع متوسطه اول مدارس روستایی نیز در نوبت صبح فردا غیرحضوری بوده و آموزش از طریق شبکه شاد انجام خواهد شد.

تعطیلی مدارس تهران دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲

به دنبال بارش برف در تهران و کاهش دما، سازمان هواشناسی تداوم سرما و بارش برف را پیش بینی کرده است. هنوز خبری درباره تعطیلی مدارس شهر تهران منتشر نشده است.

طبق اعلام آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران مدارس ابتدایی ملارد شهریار و قدس دوشنبه صبح مجازی است.

همچنین آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اعلام کرد: به علت بارش برف، یخبندان و کاهش محسوس دما، آموزش در همه مقاطع تحصیلی نوبت صبح فیروزکوه، دماوند، رودهن و پردیس فردا به صورت غیرحضوری است و کلاس‌ها در بستر پیام‌رسان شاد برگزار خواهد شد.

فرماندار فیروزکوه اعلام کرد : کلیه مقاطع تحصیلی مدارس شهرستان فیروزکوه در نوبت صبح دوشنبه غیر حضوری می‌باشد. ️

️به گزارش استانداری تهران ، محمد حیدری منش یکشنبه شب گفت : با توجه به شرایط جوی و همچنین تشدید برودت هوا، آموزش در کلیه مقاطع تحصیلی مدارس شهرستان فیروزکوه در نوبت صبح دوشنبه مورخ هفتم اسفندماه ۱۴۰۲ غیر حضوری می‌باشد. ️

وی افزود: در این راستا کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی (در شبکه شاد) برگزار خواهد شد.

شهرستنان فیروزکوه در شرق استان تهران در جوار استان مازندران قرار دارد.

بر همین اساس، فرمانداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که طی روزهای آینده در تهران طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی و یخ‌زدگی تأسیسات و لوله‌های آبرسانی پیش‌بینی شده است.

پلیس راهور تهران بزرگ نیز از شهروندان ساکن در مناطق شمالی شهر به ویژه منطقه یک درخواست کرده است در صورت نداشتن کار ضروری از تردد خودداری نمایند، چرا که وضعیت معابر به دلیل ریزش برف لغزنده است و جدا از ایجاد ترافیک‌های بلند مدت، باعث تصادف نیز می‌شود.

با توجه به تداوم یخ زدگی و سرما، قطعاً ترددهای داخل شهری نیز با ترافیک همراه خواهد بود و در همین راستا، ضرورت دارد استانداری تهران و آموزش و پرورش، نسبت به اعلام آموزش غیر حضوری دانش آموزان، اقدام کنند.

ضمن اینکه تردد دانش آموزان در هوای سرد و یخ زده، با احتمال خطراتی برای سلامت آنها همراه خواهد بود.

تعطیلی مدارس کرمان دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲

بارش برف و باران، آموزش حضوری مدارس برخی مدارس مناطق مختلف استان کرمان را در روز دوشنبه هفتم اسفندماه تعطیل کرد.

در پی بارش برف و باران و احتمال یخ‌زدگی معابر، آموزش حضوری مدارس منطقه فیض آباد، بخش کوهساران و روستاهای خورند، ریحان، بغیجان از توابع شهرستان راور در روز دوشنبه هفتم اسفند تعطیل شد و آموزش از طریق مجازی پیگیری می‌شود.

اداره اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد: با توجه به بارش برف و باران، یخبندان و لغزندگی معابر، مدارس منطقه فیض آباد، بخش کوهساران و مدارس روستاهای خورند، ریحان و بغیجان از توابع شهرستان راور فردا آموزش حضوری تمامی دوره‌های تحصیلی تعطیل شده و آموزش از طریق فضای مجازی دنبال خواهد شد.

همچنین به دلیل بارش برف و باران، آموزش حضوری مدارس دوره ابتدایی شهرستان زرند و مدارس مناطق دشتخاک و سربنان از توابع این شهرستان در تمامی دوره‌های تحصیلی در روز دوشنبه هفتم اسفند ماه تعطیل است و آموزش از طریق مجازی پیگیری می شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش حضوری برخی از مدارس استان کرمان به علت بارش باران و برف شدید و احتمال یخ زدگی و آبگرفتگی معابر، فردا دوشنبه هفتم اسفندماه تعطیل و آموزش از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود.

مهران باهری در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: فردا دوشنبه مدارس شهر کرمان در تمامی دوره‌های تحصیلی تعطیل و آموزش از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود.

وی از تعطیلی آموزش حضوری در تمامی دوره‌های تحصیلی در شهرستان کوهبنان خبر داد و افزود: در پی بارش برف و باران و احتمال یخ‌زدگی معابر، آموزش حضوری مدارس منطقه فیض آباد، بخش کوهساران و روستاهای خورند، ریحان، بغیجان از توابع شهرستان راور در روز دوشنبه هفتم اسفند تعطیل شد و آموزش از طریق مجازی پیگیری می‌شود.

رئیس روابط عمومی آموز و پرورش استان کرمان از تعطیلی آموزش حضوری مدارس دوره ابتدایی شهرستان زرند نیز خبر داد و بیان کرد: مدارس مناطق دشتخاک و سربنان از توابع این شهرستان نیز در تمامی دوره های تحصیلی تعطیل اعلام شد.

وی همچنین از تعطیلی مدارس شهرستان رفسنجان در تمامی دوره‌های تحصیلی خبر داد و افزود: مدارس منطقه سیرج از توابع شهرستان کرمان در تمامی دوره‌های تحصیلی تعطیل و مدارس منطقه شهداد نیز با دو ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

باهری تاکید کرد: هر گونه تعطیلی مدارس در اسرع وقت از طریق پورتال رسمی آموزش و پرورش استان به اطلاع هم استانی‌ها رسانده می‌شود و فرهنگیان، اولیا و دانش آموزان به اخبار منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند.

مدارس سرچشمه در کلیه مقاطع تحصیلی و مدارس رفسنجان در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول دوشنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۲ با توجه به بارش برف و برودت هوا تعطیل می‌باشد.

تعطیلی مدارس فیروزکوه دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲

بنابر اعلام آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، به دلیل بارش برف مدارس شهرستان فیروزکوه در همه مقاطع تحصیلی فردا دوشنبه در نوبت صبح غیرحضوری است.

ه علت بارش برف، یخبندان و کاهش محسوس دما، آموزش در همه مقاطع تحصیلی اعم از ابتدایی، متوسطه اول و دوم فیروزکوه در نوبت صبح به صورت غیرحضوری و کلاس‌ها در بستر پیام‌رسان شاد برگزار خواهد شد.

فرماندار فیروزکوه گفت: این تصمیم به علت برودت هوا و لغزندگی معابر و توسط ستاد مدیریت بحران شهرستان اخذ شده است.

حیدری منش بیان کرد: بنابر تصمیم این ستاد مدارس فیروزکوه در شیفت صبح به صورت غیرحضوری و مجازی (در شبکه شاد) برگزار خواهد شد.

تعطیلی مدارس گلستان دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲

بر اساس اعلام اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان به دلیل بارش برف و برودت هوا برخی از مدارس گلستان فردا غیرحضوری شد.
شدت بارش برف در استان‌گلستان و برودت هوا برخی از مدارس این استان را غیرحضوری کرد.بر اساس پیگری خبرنگار خبرگزاری فارس در‌گرگان و اعلام اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان، فعالیت برخی از مدارس این استان فردا فردا دوشنبه ۶ اسفند ماه جاری به شرح ذیل است:
در شهرستان گرگان فقط مدارس روستاهای زیارت و شاهکوه سفلی مجازی خواهد بود.در شهرستان علی آباد کتول مدارس دهنه زرین گل عبارتند از مدارس روستاهای میان رستاق ،خاک پیرزن, زرین گل، سیاه رودبار، شیرین آباد و همچنین مدارس روستای محمدآباد کتول غیرحضوری است.در شهرستان رامیان فقط شهر رامیان و روستاهای کوهستانی غیرحضوری است.در شهرستان آزادشهر فقط شهر نوده خاندوز و بخش چشمه ساران غیرحضوری است.در شهرستان گالیکش همه مدارس غیرحضوری و به صورت مجازی خواهد بود.
در شهرستان کلاله مدارس ابتدایی و متوسطه اول به صورت مجازی خواهد بود.در شهرستان مراوه تپه فقط کلیه مدارس بخش گلی داغ به صورت غیرحضوری است.در شهرستان مینودشت، فعالیت کلیه مدارس شیفت صبح مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در نقاط کوهستانی مسیرهای دوزین و قلعه قافه غیرحضوری است.
شهرستان گنبد کاووس فقط مدارس ابتدایی شهر گنبدکاووس نوبت صبح مجازی خواهد بود.در شهرستان کردکوی فقط روستای حاجی آباد کوه‌پایه به صورت غیرحضوری است.فعالیت سایر مدارس استان به صورت حضوری و طبق روال عادی خواهد بود.

با عنایت به برودت هوا، مدارس برخی شهرهای استان گلستان فردا غیر حضوری خواهد بود.

کلیه مدارس شهرستان گالیکش بر اساس نرم افزار شاد برقرار خواهد بود.

مدارس غیر حضوری استان به شرح؛ روستاه های زیارت و شاهکو سفلی در شهرستان گرگان، مدارس دهنه زرین گل در شهرستان علی آباد کتول، مدارس شهر رامیان و روستاهای کوهستانی در شهرستان رامیان، مدارس نوده خاندوز و بخش چشمه ساران در شهرستان آزادشهر، مدارس ابتدایی و متوسطه اول در شهرستان کلاله، مدارس بخش گلیداغ در شهرستان مراوه تپه، مدارس ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم در نواحی کوهستانی در شهرستان مینودشت، مدارس ابتدایی نوبت صبح در شهرستان گنبد کاووس و مدارس حاجی آباد کوهپایه در شهرستان کردکوی می‌باشد.

تعطیلی مدارس یزد دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲

ستاد مدیریت بحران استان یزد اعلام کرد: آموزش حضوری مدارس ابتدایی استان یزد به جز شهرستان‌های ابرکوه، بافق، خاتم و مروست،به علت برودت هوا فردا تعطیل بوده و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

آموزش حضوری مدارس ابتدایی استان یزد به جز شهرستان‌های ابرکوه، بافق، خاتم و مروست، فردا تعطیل شد و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

ستاد مدیریت بحران استان یزد اعلام کرد که با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش با توجه به بارش نزولات آسمانی، برودت هوا و مه صبحگاهی مدارس ابتدایی در سطح استان به جز شهرستان های ابرکوه، بافق، خاتم و مروست، فردا دوشنبه تعطیل بوده و کلاس ها به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

همچنین مقطع پیش دبستانی نیز در این شهرستانها تعطیل می باشد.

همچنین مدارس مقطع متوسطه در بخش های عقدا و رباط پشت بادام اردکان، ندوشن میبد، روستاهای بخش مرکزی و نیر شهرستان تفت و بخش آسفیج بهاباد نیز به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

تعطیلی مدارس زنجان دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲

روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان اعلام کرد: ‌با توجه به برودت شدید هوا فعالیت حضوری شیفت صبح مدارس مقطع ابتدایی و کودکستان‌های اول و دوم استان و مدارس استثنایی(در هر سه مقطع)، فردا دوشنبه هفتم اسفند ماه لغو و فرآیند آموزش به‌شکل مجازی و در بستر شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

در پی بارش برف و برودت هوا، فردا دوشنبه مقاطع ابتدایی، پیش‌دبستانی، مهدهای کودک در شیفت صبح و مدارس استثنایی در کل استان زنجان تعطیل است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌ عمومی آموزش و پرورش استان زنجان، با توجه به برودت شدید هوا، فعالیت حضوری شیفت صبح مدارس مقطع ابتدایی و مهدهای کودک استان و مدارس استثنایی در هر سه مقطع، فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه لغو شد.

با توجه به صدور هشدار هواشناسی و کاهش محسوس دمای هوا، مقاطع فوق‌الذکر در استان تعطیل بوده و فرآیند آموزش به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد پیگیری می‌شود.

تعطیلی مدارس اصفهان دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از تعطیلی مدارس شهرستان‌های خوانسار و خور و بیابانک فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه خبر داد.

جلال سلمانی اظهار کرد: با توجه به بارش برف و برودت دما، مدارس تمامی مقاطع شهرستان‌های خوانسار و خوربیابانک به علت بارش برف و یخبندان فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه به صورت غیرحضوری است.

وی افزود: همچنین تمامی مقاطع شهرستان‌های فریدن، فردیدونشهر، چادگان، بویین میاندشت، گلپایگان، نطنز و بخش‌های برزک، قمصر و نیاسر شهرستان کاشان فردا با یک ساعت تأخیر آغاز به کار خواهند کرد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: یک ساعت تأخیر ابتدای روز، به انتهای ساعت آموزشی مدارس اضافه خواهد شد.

فرماندار کاشان با بیان اینکه مدارس بخش‌های تابعه کاشان به دلیل بارش سنگین برف غیرحضوری شد، گفت: مدارس شهر کاشان با ۲ ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

محمدشریف زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، اظهار داشت: با توجه به بارش رحمت الهی بر منطقه کاشان و همچنین سردی و برودت هوا در مناطق کوهستانی، مدارس بخش‌های شهرستان کاشان غیرحضوری و شهر کاشان با دو ساعت تاخیر فعالیت خواهند داشت.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان در ادامه ضمن تاکید بر کاهش دما و افزایش مصرف گاز تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به سردی هوا و جلوگیری از کمبود انرژی تا حد امکان در مصرف گاز صرفه‌جویی نمایند.

زارعی در ادامه با بیان اینکه شهروندان از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی در شهرستان کاشان خودداری کنند، تصریح کرد: رانندگان در هنگام تردد در مناطق کوهستانی و برف گیر حتما وسایل ایمنی به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی در بیان جزئیات غیرحضوری شدن مدارس در شهرستان کاشان تاکید کرد: مدارس بخش‌های قمصر، نیاسر، برزک و شهر مشکات از توابع شهرستان کاشان به دلیل شدت برودت هوا و بارش سنگین برف به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

تعطیلی مدارس قزوین دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲

در پی بارش برف و برودت هوا، روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد آموزش مدارس شهرستان آوج دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری است. در اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین، در خصوص وضعیت تعطیلی آموزش حضوری مدارس آمده است: به دلیل بارش برف و برودت هوا، تمامی مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی، متوسطه و مدارس استثنایی، شهرستان آوج طی روز دوشنبه هفتم اسفند ماه در نوبت صبح غیرحضوری خواهد بود و کلاس درس دانش‌آموزان به صورت مجازی برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، فعالیت مابقی مراکز آموزشی استان قزوین حضوری است.

تعطیلی مدارس چهارمحال و بختیاری دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲

به دلیل بارش برف و باران و غیرحضوری شدن آموزش برخی مدارس در سراسر کشور، نحوه فعالیت‌ آموزشی مدارس استان برای روز دوشنبه اعلام شد.

روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع دانش آموزان،اولیا و فرهنگیان می‌رساند، با توجه به بارش برف و باران و احتمال لغزندگی معابر ، وضعیت فعالیت آموزشی مدارس  استان، در روز دوشنبه ۷ اسفند ماه، به شرح زیر خواهد بود:

– فعالیت آموزشی در کلیه مقاطع شهرستان کوهرنگ به صورت غیر حضوری در شبکه شاد برگزار خواهد شد.

– فعالیت آموزشی سایر مدارس استان از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد.

– در صورت تغییر در شرایط جوی اطلاعیه تکمیلی راس ساعت ۶ صبح فردا منتشر می‌شود.

تعطیلی مدارس استان مرکزی و اراک دوشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲

بنا بر اعلام فرمانداری ویژه ساوه با توجه به برودت شدید هوا، فعالیت مدارس ساوه و بخش نوبران و مرکزی در روز دوشنبه هفتم اسفندماه غیرحضوری شد.
مدیریت بحران استانداری مرکزی: به علت بارش برف برودت هوا و یخبندان، فردا دوشنبه هفتم اسفندماه، همه مدارس مهدهای کودک و آموزشگاه‌های استان، تعطیل خواهند بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: سامانه بارشی که از ساعات پیش در نقاط مختلف این استان آغاز شده تا پنجشنبه ۱۰ اسفندماه ادامه دارد.

رضا مرادی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد بارش برف در روز دوشنبه و با شدت کمتر در ساعاتی از روز سه‌شنبه نیز در استان تداوم دارد.

وی بیان کرد: از روز چهارشنبه، در صورت عدم تغییر در الگوی پیش‌بینی‌ها، با تقویت سامانه بارشی، شدت بارش‌ها دوباره افرایش پیدا می‌کند و این شرایط تا روز پنجشنبه ادامه دارد و موجب تداوم بارش برف در استان مرکزی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: به دلیل ریزش هوای سرد، دمای هوا از امروز (یکشنبه)، روند کاهشی خواهد یافت و تا روز دوشنبه به طور محسوسی حتی در مناطق گرمسیر استان سرد خواهد شد و این هوای سرد تا اواخر هفته تداوم دارد.

مرادی اظهار کرد: برای این سامانه بارشی در استان مرکزی هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

وی گفت: این هشدار به دلیل احتمال اختلال گسترده در تردد جاده‌های ارتباطی استان مرکزی و به دلیل لغزندگی و یخ‌زدگی سطح جاده‌ها و همچنین کاهش دید افقی ناشی از پدیده مه و احتمال باد و کولاک برف در مناطق مستعد بویژه مناطق کوهستانی، اختلال تردد در معابر عمومی و همچنین کاهش محسوس دمای هوا صادر شده است.

تعطیلی مدارس سیستان و بلوچستان دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲

روابط‌عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان اعلام کرد: ️آموزش در مدارس شهرستان‌های فنوج، سرباز، قصرقند، خاش و دلگان امروز در ۲ نوبت صبح و عصر براثر تداوم بارندگی غیرحضوری اعلام شد.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی شبانه روز گذشته تاکنون مدارس شهرستان‌های خاش، دلگان و قصرقند در نوبت صبح امروز دوشنبه را به تعطیلی کشاند.

مجید محبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: براثر بارندگی های شدید برخی مسیرهای روستایی در شهرستان های دلگان و قصرقند بسته شده است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی امروز از سیستان و بلوچستان خارج می شود افزود: هم اینک هیچ مسیر اصلی در این استان بسته نیست و مساله بحرانی ناشی از بارندگی تاکنون گزارش نشده است.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان از فعالیت سامانه بارشی به همراه وزش باد و کاهش موقتی دما در استان خبر داد.

علی ملاشاهی افزود: رخداد بارش باران، برخی نقاط رگبار و رعد و برق یا احتمال بارش تگرگ، تندبادهای لحظه‌ای و مه و کاهش موقتی و محسوس دما تا امروز پیش‌بینی می‌شود.

وی به مردم توصیه کرد از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت کنند همچنین دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و احتیاط در ترددهای دریایی و جاده ای را در نظر بگیرند.

تعطیلی مدارس خراسان جنوبی دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲

تمامی دوره های تحصیلی بیرجند غیر حضوری شد مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران مدارس شهرستان های بیرجند،زیرکوه، سربیشه، درمیان و قاین غیر حضوری شد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابطعمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد، در گفتگو با برنامه ی شب های زعفرانی اظهار کرد: به علت بارش شدید برف، یخبندان شدید و لغزندگی معابر، مدارس ۵ شهرستان در تمامی دوره ها و ابتدایی فردا دوشنبه، هفتم اسفند ماه غیر حضوری می باشد.

تعطیلی مدارس کردستان دوشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲

براساس اعلام آموزش و پرورش کردستان مدارس برخی مناطق استان روز دوشنبه بدلیل برودت هوا غیرحضوری است و آموزش از طریق شبکه شاد انجام می‌شود.

براین اساس، با توجه به برودت هوا و با تصمیم فرماندار بیجار، فردا دوشنبه فعالیت کلیه مدارس روستایی این شهرستان در تمامی دوره‌های تحصیلی و همچنین دوره ابتدایی سطح شهرهای این شهرستان به‌صورت غیرحضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام خواهد شد.

همچنین مراکز پیش دبستانی و مراکز سنجش نیز این شهرستان در روز دوشنبه تعطیل است.

همچنین فعالیت تمامی مدارس سطح شهر و روستاهای تابعه منطقه کرانی به صورت غیرحضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام می‌شود و مراکز پیش دبستانی در این تاریخ تعطیل است.

تاخیر در شروع به فعالیت مدارس دیواندره

با تصمیم فرماندار شهرستان دیواندره نیز بدلیل برودت هوا و یخبندان، فردا دوشنبه فعالیت کلیه مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره های مختلف تحصیلی سطح شهر و روستای این شهرستان با تأخیر و از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد.

تاخیر در شروع به فعالیت مدارس مریوان

با عنایت به پیشنهاد مدیر آموزش و پرورش و موافقت فرماندار مریوان به دلیل برودت هوا فردا دوشنبه فعالیت کلیه مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی شهری و روستایی در نوبت صبح با تاخیر و از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد.

غیرحضوری شدن مدارس شهرستان بانه

با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر برودت هوا فردا دوشنبه فعالیت کلیه مدارس سطح شهر و روستای بانه در نوبت صبح به صورت غیر حضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام خواهد شد.

همچنین مراکز پیش دبستانی در این نوبت تعطیل است.

تعطیلی مدارس

تعطیلی مدارس قم دوشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲

به دلیل بارش برف و باران و برودت هوا، مدارس استان قم در تمامی مقاطع تحصیلی فردا دوشنبه هفتم اسفند ماه به‌صورت غیر حضوری برگزار می‌شود. ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در اطلاعیه ای اعلام کرد که به دلیل بارش برف، برودت هوا و یخبندان، مدارس همه مقاطع تحصیلی استان قم فردا دوشنبه هفتم اسفندماه بصورت غیر حضوری برگزار می‌شود. بر اساس این اطلاعیه، ساعت کار ادارات و دانشگاه‌های استان نیز با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

تعطیلی مدارس خراسان رضوی دوشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲

روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد: به علت برودت هوا، بارش برف و لغزندگی سطح معابر، فردا دوشنبه هفتم اسفند فعالیت آموزشی مدارس ابتدایی سرخس در دو نوبت صبح و عصر و مدارس ابتدایی سرولایت و فریمان در نوبت صبح به صورت غیرحضوری است.

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به علت برودت هوا، بارش برف و لغزندگی سطح معابر فردا دوشنبه فعالیت برخی از مدارس خراسان رضوی غیرحضوری شد.

حسین محمدزاده اظهار کرد: به علت برودت هوا، بارش برف و لغزندگی سطح معابر؛ فردا دوشنبه ۷ اسفندماه فعالیت آموزشی مدارس ابتدایی سرخس در دو نوبت صبح و عصر و مدارس ابتدایی سرولایت و فریمان در نوبت صبح به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و کلیه مدارس گناباد در تمامی مقاطع و مدارس ابتدایی شهرستان کلات در نوبت صبح با دو ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به علت برودت هوا، بارش برف و لغزندگی سطح معابر؛ فردا دوشنبه ۷ اسفندماه فعالیت آموزشی مدارس ابتدایی سرخس در دو نوبت صبح و عصر و مدارس ابتدایی سر ولایت و فریمان در نوبت صبح به صورت غیرحضوری و در بستر پیام رسان شاد برگزار خواهد شد و کلیه مدارس گناباد در تمامی مقاطع و مدارس ابتدایی شهرستان کلات در نوبت صبح با دو ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

وی افزود: کلیه مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها، مدارس استثنایی و فعالیت مراکز جامع سنجش آموزش و توانبخشی شهرستان‌های سرولایت، سرخس و فریمان نیز تعطیل است.

محمدزاده تصریح کرد: با عنایت به انتشار اخبار غیر موثق غیرحضوری شدن مدارس در برخی از کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی؛ حق پیگیری قانونی آموزش و پرورش استان در این خصوص محفوظ است لذا به همین منظور اولیا و دانش آموزان عزیز آخرین اطلاعات در خصوص غیرحضوری شدن مدارس آموزش و پرورش استان را تنها از کانال آموزش و پرورش خراسان رضوی به آدرس https://shad.ir/apkhrazvi در پیام رسان شاد، پیگیری کنند.

تعطیلی مدارس البرز دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: فردا دوشنبه مهدهای کودک و پیش دبستانی تعطیل و مقطع ابتدایی در استان البرز غیر حضوری است.

 احمد افضلی از تعطیلی مهدهای کودک و پیش دبستانی و غیر حضوری شدن آموزش مقطع تحصیلی ابتدایی در استان البرز در روز دوشنبه هفتم اسفند ماه به دلیل بارش برف و برودت هوا خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بیان کرد: از مردم تقاضا داریم در جهت مدیریت مصرف انرژی تلاش کنند تا در روزهای آتی بدون وجود هرگونه مشکل از این روزهای سرد و سخت عبور کنیم.

تعطیلی مدارس کرمانشاه دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲

والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس کرمانشاه دوشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ به علت آلودگی،بارش برف یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

روابط عمومی استانداری کرمانشاه از تاخیر ۲ساعته برای نوبت صبح مقطع ابتدایی در ۱۰ شهرستان استان کرمانشاه خبر داد.

به اعلام روابط عمومی استانداری کرمانشاه فردا دوشنبه ۷ اسفند مدارس مقاطع ابتدایی در ۱۰ شهرستان استان کرمانشاه با ۲ ساعت تأخیر شروع بکار خواهد کرد.

بر اساس این اعلام مدارس ۱۰ شهرستان دالاهو، اسلام آبادغرب، ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه، جوانرود، هرسین، سنقر و کلیایی، صحنه و کنگاور با ۲ ساعت تأخیر آغاز بکار خواهند کرد.

تعطیلی مدارس مازندران دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲

والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس مازندران دوشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ به علت آلودگی،بارش برف یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

برف و یخبندان بنا به گفته مدیران آموزش و پرورش کلاردشت و مرزن اباد فعالیت آموزشی دانش آموزان این شهرستان سردسیر و کوهستانی را برای روز دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ غیر حضوری کرد.

محمد پورداودی افزود: این تصمیم به علت سرمای بیش از حد و لغزندگی سطح معابر شهری و روستایی بر اثر بارش برف به منظور حفظ جان دانش آموزان با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و فرماندار شهرستان گرفته شد.

وی اظهار کرد: دانش آموزان دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم برای فردا ۷ اسفند می‌توانند به صورت غیر حضوری از طریق بستر پیام رسان شاد آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

تعطیلی مدارس گیلان دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از تعطیلی مدارس شیفت صبح برخی مناطق گیلان به علت بارش برف خبر داد.

محمد حسین رمضانی اظهار کرد: به دلیل بارش برف، مدارس تمام مقاطع تحصیلی شیفت صبح در دیلمان و عمارلوی رودبار فردا دوشنبه ۷ اسفند تعطیل است.

رمضانی افزود: همچنین مدارس ییلاقی و سخت گذر املش، رحمت آباد، اطاقور و رحیم آباد و مدرسه ابتدایی ماسوله نیز در شیفت صبح تعطیل می‌باشد.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس در تاریخ ۷ اسفند گفت: فردا آموزش دانش آموزان در این مناطق از طریق شبکه شاد انجام خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان از مدیران مدارس خواست ضمن حضور در مدارش و پیگیری آموزش مجازی از طریق اپلیکیشن شاد، در مدیریت سیستم‌های گرمایشی مدارس اهتمام جدی داشته باشند.

تأخیر در آغاز به کار ادارات استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اعلام کرد: ساعت آغاز به کار ادارات استان تهران ۹ صبح اعلام می‌شود. با هدف تداوم گازرسانی به بخش خانگی، گاز ادارات دولتی و صنایع استان تهران تا اطلاع ثانوی با محدودیت روبرو خواهد شد.

محدودیت در مصرف گاز از سوی صنایع و ادارات استان تهران ضروری است و چنانکه این محدودیت اعمال نشود جریان گاز رسانی در بخش‌های مربوطه با قطعی روبرو خواهند شد.

هواشناسی ایران بارش برف و باران در سراسر کشور

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف، باران و کاهش محسوس دما هشدار سطح نارنجی آسیب به نهاده‌ها و محصولات را برای کشاورزان ۱۹ استان کشور صادر کرد.

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز برای غالب مناطق کشور بارش همراه با کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است. بیشترین بارش‌ها برای استان‌های گیلان، مازندران، قم، اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است.

در استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، برخی مناطق سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز، همدان، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، مرکز و شمال کرمان، خراسان جنوبی، شرق و شمال خراسان رضوی بارش‌ها به‌صورت برف است.

فردا دوشنبه در نوار غربی و جنوب کشور بارش‌ها کاهش می‌یابد و در سایر مناطق کشور بارش‌ برف و باران ادامه دارد. عمده بارش‌های این روز برای سواحل دریای خزر، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، شرق لرستان، نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد بود. بیشینه بارش دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و به‌صورت رگبار باران،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید است.

سه‌شنبه در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز،‌ غرب سواحل دریای خزر، برخی مناطق شرق و جنوب شرق بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

روز چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی، به‌تدریج بارش برف و باران کل کشور به‌جز شمال شرق را فرا می‌گیرد. پنجشنبه نیز به جز مناطقی از غرب و جنوب کشور در سایر مناطق بارش‌ها ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، امروز در مناطقی از شمال شرق، شرق،‌ جنوب شرق، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز،‌ دوشنبه در نوار شرقی کشور در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید روی می‌دهد و در برخی از این مناطق خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

همچنین از امروز تا سه‌شنبه در اغلب مناطق نیمه شمالی کشور کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما روی می‌دهد. امروز و فردا خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، سه‌شنبه شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و امروز تا سه‌شنبه دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه: بارش برف و باران و کاهش محسوس دما

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۷

نوع مخاطره: بارش برف و باران، کاهش محسوس دما

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۶: قزوین، قم، البرز، تهران، مازندران، گیلان، ارتفاعات گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، بوشهر، نیمه شرقی لرستان، شرق و شمال خراسان رضوی.

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۷: گیلان، مازندران، تهران، البرز، قم، مرکزی، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: آسیب به نهاده‌ها و محصولات کشاورزی.

توصیه:

پاکسازی نهرها و آبراهه‌ها برای جلوگیری از آب‌گرفتگی مزارع و تنش غرق آبی در محصولات زراعی.

استفاده از کودهای ازته و پتاسه قبل از شروع بارش‌ها در مناطقی که دما به صفر نمی‌رسد.

زدودن برف از شاخه‌های جوان جهت جلوگیری از شکستن نهال.

استحکام پوشش سازه‌های کشاورزی و دامداری‌ها و گلخانه‌ها.

انجام ندادن عملیات هرس به دلیل وقوع برف.

ذخیره‌سازی سوخت کافی جهت گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، واحدهای تولیدی با توجه به کاهش دما و وقوع برف در استان‌های سردسیر.

رنگ‌آمیزی تنه درختان برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و بیماری شانکر باکتریایی.

نگهداری از تأسیسات و عایق‌بندی لوله‌‌های آب برای جلوگیری از ترکیدگی و یخ‌زدگی لوله‌‌ها در باغات و واحدهای تولیدی.

استفاده از نور مصنوعی در گلخانه ها در روزهای ابری.

عدم تردد ماشین آلات کشاورزی روی مزارع در هنگام بارندگی.

تنظیم دریچه ورودی و خروجی استخرهای پرورش ماهی و کاهش تراکم استخرها در صورت ورود آب گل‌آلود به آن.

انجام تمهیدات لازم در مزارع صیفی جات استان‌های جنوبی.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.