آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

یاسین شفیعی کیست؟ + فیلم پیانو زدن یاسین شفیعی که دل ایلان ماسک را برد!

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، ویدیویی از یک نوازنده پیانو ایرانی به نام «یاسین شفیعی» در صفحه ایکس خود منتشر کرده است که در این ویدیو، شاهد ترکیب نواختن پیانو و پرتاب بزرگ‌ترین راکت تاریخ، استارشیپ هستیم.

یاسین شفیعی در حال نواختن پیانو است، این اولین فرد ایرانیست که دل ایلان ماسک را برده است.

در چند سال اخیر نام ایلان ماسک به کرات به گوش همه ما خورده است، این کارآفرین مطرح حوزه فناوری که جزو ثروتمندترین ها در دنیا است، در صفحه ایکس خود ویدیویی از یک نوازنده پیانو ایرانی به نام «یاسین شفیعی» به اشتراک گذاشته است، در این ویدیو، شاهد ترکیب نواختن پیانو و پرتاب بزرگ‌ترین راکت تاریخ، استارشیپ هستیم. موشک ۱۲۰ متری استارشیپ با وزنی معادل ۵ هزار تن که به فضا پرتاب شده است، قرار است پس از آزمایش‌های پی‌ در پی انسان را به ماه و در نهایت به مریخ ببرد.

ایلان ماسک در جدیدترین پست خود در شبکه ایکس(توییتر سابق) اقدام به بازنشر یک قطعه موسیقی از یک نوجوان ایرانی به نام «یاسین شفیعی» کرده است که وی را در حال پیانو نوازی همراه با تصاویری از موشک استارشیپ و ماموریت‌های شرکت اسپیس‌ایکس نشان می‌دهد.

یاسین شفیعی کیست؟ + فیلم پیانو زدن یاسین شفیعی که دل ایلان ماسک را برد!

یاسین شفیعی کیست؟

«یاسین شفیعی» پیانیست ۱۶ ساله ایرانی است. این نوجوان ایرانی ویدئویی به مناسبت سالگرد اولین پرتاب بزرگترین راکت تاریخ یعنی استارشیپ، در توئیتر خود منتشر کرده بود. انتشار این ویدئو، مورد توجه ایلان ماسک قرار گرفته و ویدئوی او را با جهان به اشتراک گذاشت.

این نوجوان ایرانی علاقه‌مند به مباحث هوافضا و دنبال کننده رویدادهای نجومی و پیشرفت‌های فضایی است که در یکی از پست‌های خود در شبکه ایکس ویدیویی از نوازندگی پیانوی خود را همراه با تصاویری از مراحل آماده‌سازی و پرواز آزمایشی موشک مورد انتظار استارشیپ(Starship) به اشتراک گذاشته که که قرار است انسان را به کره ماه بازگرداند و در آینده نه چندان دور نیز بشر را به مریخ ببرد.

شغیعی در حاشیه پست خود که روز گذشته آن را منتشر کرده به زبان انگلیسی نوشته است: «دقیقا یک سال پیش، استارشیپ برای اولین بار به پرواز درآمد. این یک قطعه پیانو است که من برای [ماموریت] «استارشیپ فلایت یک» نواخته‌ام.»

او در ادامه، حساب کاربری ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت اسپیس‌ایکس و همچنین صفحه شرکت اسپیس‌ایکس را در شبکه اجتماعی ایکس منشن(mention) کرده است.

یاسین شفیعی در معرفی خود در شبکه ایکس آورده است: «من واقعا عاشق موشک‌ها و کدها هستم و درباره آنها می‌نویسم.»

او که کمتر از ۱۵۰۰ دنبال کننده دارد، اکنون انتظار می‌رود با توجه به اینکه ایلان ماسک پست او را بازنشر کرده، بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

در بیوگرافی یاسین شفیعی آمده: در یکی از مدارس غیرانتفاعی مشهور تهران تحصیل می‌کند. محل زندگی و تحصیل شفیعی آنچنان روشن نیست چرا که در لینکدین محل تحصیلش را مدرسه‌ای در تهران اعلام کرده، اما در وبسایت گیت‌هاب گفته که در دوبی زندگی می‌کند. این پسر ایرانی علاقه شدیدی به فضا، راکت، اسپیس‌اکس، ایلان ماسک و البته کدنویسی دارد. هر چه پست کرده درباره موشک‌های اسپیس‌اکس و تکنولوژی آنهاست. و همچنین نوازنده ماهر پیانو نیز می باشد.

یاسین شفیعی کیست؟ + فیلم پیانو زدن یاسین شفیعی که دل ایلان ماسک را برد!

سوابق یاسین شفیعی

به گفته خودش، محدودیت‌های سنی را به واسطه علایقش کنار زده و علاوه بر توسعه هوش مصنوعی، با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون یک معمار حرفه‌ای هم هست. او در این زمینه یک مدرک از دانشگاه هاروارد و مدرک دیگری هم در زمینه ماشین‌های خودران از دانشگاه تورنتو دریافت کرده است.

آدرس توئیتر یاسین شفیعی

صفحه شخصی یاسین شفیعی به جز اسمش که ایرانی بودنش را لو می‌دهد، آنچنان شباهتی به صفحه توئیتر یک ایرانی که داخل کشور زندگی می‌کند ندارد. حسابش تیک آبی دارد و تمام توئیت‌هایش را هم به انگلیسی نوشته است. افرادی را هم که در توئیتر یا همان اکس دنبال می‌کند، اکثرشان کارکنان شرکت‌های مختلف ایلان ماسک هستند یا یک ربطی به دنیای تکنولوژی و مهندسی دارند. ویدئویی که ماسک از یاسین ری‌پست یا بازنشر کرده بیش از ۱۹۲ هزار بار دیده شده و این ویدئو در صفحه خود یاسین ۴ هزار بار دیده شده است. کامنت‌ها هم بیشتر از سمت صفحات خارجی و با تیک آبی هستند تا کاربران ایرانی.

ویدئوی پیانو زدن یاسین شفیعی که ایلان ماسک منتشر کرد

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.