آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

روز جهانی شیر در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟

روز جهانی شیر برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ در سراسر جهان با حضور بسیاری از کشورها جشن گرفته شد. در اینجا با تاریخ روز جهانی شیر در تقویم ۱۴۰۳ آشنا خواهیم شد.

به منظور اعتبار بخشیدن به تاکید شیر به عنوان یک غذای جهانی و تشویق مردم به مصرف شیر و محصولات لبنی در رژیم غذایی روزانه خود در تقویم روزی به نام روز جهانی شیر نامیده شده است. یکی از مهمترین اهداف این روز ایجاد فرصتی برای تمرکز بر فعالیت های مرتبط با لبنیات است. در تقویم جهانی، اول ژوئن به نام روز جهانی شیر (Milk Day) نامگذاری شده است، در این مطلب تاریخ دقیق روز جهانی شیر را بررسی خواهیم کرد .

تاریخ روز جهانی شیر در تقویم ۱۴۰۳

تاریخ روز جهانی شیر در تقویم شمسی برابر است با:

شنبه، ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

تاریخ روز جهانی شیر در تقویم قمری برابر است با:

۲۳ ذی القعده ۱۴۴۵

تاریخ روز جهانی شیر در تقویم میلادی برابر است با:

۱ ژوئن ۲۰۲۴

روز جهانی شیر در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟

تاریخچه نامگذاری روز جهانی شیر

تاریخچه نامگذاری این روز به سال ۲۰۰۱ باز می گردد؛ در بسیاری از کشورهای جهان، روز اول ژوئن یا روزهایی نزدیک به این تاریخ به عنوان روز ملی شیر نامگذاری شده بود؛ از این رو، سازمان کشاورزی و خواربار ملل متحد (FAO) این تاریخ را به عنوان روز جهانی شیر نامگذاری کرد.

علت انتخاب روز جهانی شیر

علت انتخاب یک روز خاص به نام روز جهانی شیر، بالا بردن سطح آگاهی عمومی در مورد اهمیت شیر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و تأکید مجدد بر اهمیت صنعت شیر و لبنیات است.

شیر بدلیل دارا بودن چربی، پروتئین، کربوهیدرات، مواد معدنی و انواع ویتامین ها، از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است؛ به عبارت دیگر، بسیاری از نیازهای تغذیه ای بدن در این محصول وجود دارد؛ بعنوان مثال، شیر گاو حاوی ۲۲ تا ۲۹ درصد کلسیم مورد نیاز بدن انسان است (میزان مورد نیاز کلسیم روزانه حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم است).

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.