آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

روز جهانی دوچرخه در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟

روز جهانی دوچرخه سواری برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ در تقویم رویداد های جهانی سازمان ملل ثبت گردید و از آن زمان در بیشتر کشورهای جهان ازجمله ایران جشن گرفته می شود.در اینجا با تاریخ روز جهانی دوچرخه د تقویم ۱۴۰۳ آشنا خواهیم شد.

روز جهانی دوچرخه سواری هر سال روز ۳ ژوئن جشن گرفته می شود. هدف این روز، توسعه فرهنگ دوچرخه سواری برای حمل‌و‌نقل اولیه، رفت‌و‎‌آمد و تقویت سلامت جسمی و روانیه. روز جهانی دوچرخه سواری توجه‌ها رو به نکته جلب می‌کنه که این وسیله حمل‌و‌نقل، مقرون‌به‌صرفه، قابل‌اعتماد، ساده و سازگار با محیط زیسته.

تاریخ روز جهانی دوچرخه ۱۴۰۳

روز جهانی دوچرخه در تقویم شمسی برابر است با:

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳

روز جهانی دوچرخه در تقویم قمری برابر است با:

۲۵ ذی القعده ۱۴۴۵

روز جهانی دوچرخه در تقویم میلادی برابر است با:

۳ ژوئن ۲۰۲۴

روز جهانی دوچرخه در تقویم 1403 چه روزی است؟

تاریخچه روز جهانی دوچرخه سواری

روز دوچرخه سواری در ۳ ژوئن سال ۲۰۱۸ برای اولین بار جشن گرفته شد. اون روز، پروفسور لژک سیبیلسکی، دانشمند علوم اجتماعی لهستانی که توی ایالات متحده کار می‌کنه، همراه با دانشجوهای کلاس جامعه‌شناسی خودش، یه کمپین مردمی رو برای ترویج قطعنامه سازمان ملل توی روز جهانی دوچرخه رهبری کرد.

روز جهانی دوچرخه در تقویم 1403 چه روزی است؟

روز جهانی دوچرخه سواری چطوری جشن گرفته میشه؟

معمولاً توی این روز مردم در یک برنامه دوچرخه سواری در اطراف شهر به همدیگه ملحق میشن و رویدادهای مختلفی رو برگزار می‌کنن که شامل دوچرخه سواری هم میشه.

دوچرخه به هوای پاک‌تر و شلوغی کمتر کمک می‌کنه و آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و سایر خدمات اجتماعی رو برای آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه در دسترس‌تر می‌کنه. یک سیستم حمل و نقل پایداره که رشد اقتصادی رو ترویج میده و نابرابری‌ها رو کم می‌کنه و در عین حال که مبارزه با تغییرات آب و هوایی رو تقویت می‌کنه، برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار هم خیلی مهمه.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.