آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

جزئیات ساعت کاری ادارات از نیمه دوم خرداد ۱۴۰۳ | چه کسانی همچنان از ساعت کاری شناور برخوردارند؟

ساعت کار دستگاه‌های اجرایی از تاریخ ۱۶ خرداد لغایت ۱۵ شهریورماه سال جاری از ساعت ۶ صبح الی ۱۳ (۱ عصر) خواهد بود.

هیئت وزیران در جلسه ۲۴/۱۲/۱۴۰۱ به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده واحده قانون نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور -مصوب ۱۴۰۱- نسبت به تعیین ساعت جدید کاری کارکنان دولت اقدام کرده است.

ساعت شروع به کار ادارات ۶ صبح است

بر اساس تصویب‌نامه شماره ۲۴۳۱۸۷/ت۶۱۰۱۱هـ مورخ ۲۸/۱۲/۱۴۰۱ هیئت محترم وزیران، ساعات آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور از تاریخ ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور سال جاری، ساعت ۶ صبح خواهد بود.

همچنین، این نکته قابل توجه است که در اجرای این تصویب‌نامه، تفاوتی بین مراکز درمانی، واحد‌های امدادی، عملیاتی و خدمات رسان و سایر دستگاه‌های اجرایی نخواهد بود.

مطابق بند ۴ تصویب‌نامه هیئت وزیران:

۴ (اصلاحی تصویب‌نامه شماره ۴۲۳۰۴/ت۶۱۲۲۸هـ مورخ ۱۱/۳/۱۴۰۲) به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعات آغاز به کار تمامی دستگاه‌های اجرایی (موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری) و بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی از پانزدهم خرداد ماه تا پانزدهم شهریور ماه هر سال، از ساعت ۶:۰۰ است. تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلفند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کار، دستگاه‌های سرمایشی را خاموش نمایند.

ساعت پایان کار ادارات ۱۳ است

 بر اساس بخشنامه شماره ۳۰۲۲۰ مورخ ۰۵/۰۴/۱۴۰۲ سازمان اداری و استخدامی کشور که اجرای بند ۴ اصلاحی تصویب‌نامه شماره ۲۴۳۱۸۷/ت۶۱۰۱۱هـ مورخ ۲۸/۱۲/۱۴۰۱ هیئت محترم وزیران صادر شده است، پایان کاری ادارات را ساعت ۱۳ اعلام کرده است.

در این بخشنامه که خطاب به دستگاه‌های اجرایی (موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری)، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی صادر شده است، در راستای حفظ پایداری شبکه سراسری برق و کاهش ناترازی تولید و مصرف برق، با هدف آسایش شهروندان و عدم وقفه در خدمت‌رسانی، موارد زیر اعلام شده است:

۱- دستگاه‌های مشمول این بخشنامه تا ۱۵ شهریورماه سال جاری، ضمن برنامه‌ریزی مناسب برای تداوم خدمت‌رسانی و حفظ رضایت‌مندی ارباب رجوع، پایان ساعت کار خدمت حضوری تمامی کارکنان خود و سایر افراد شاغل (اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی و…) را حداکثر تا ساعت ۱۳:۰۰ قرار داده و مابقی ساعات کار موظفی را از طریق دورکاری (با تمهیدات لازم) جبران کنند. بر همین اساس، خاموش کردن تمامی دستگاه‌های سرمایشی از ساعت ۱۲ ظهر مورد انتظار است.

۲- ساعت آغاز به کار مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال، افراد دارای معلولیت و افراد ساکن در حومه شهرهای محل خدمت، با انجام تمهیدات لازم به منظور حفظ تداوم خدمت‌رسانی دستگاه‌، به مدت یک‌ساعت شناور تعیین می‌شود. رؤسای دستگاه‌های مشمول این بخشنامه می‌توانند به تشخیص خود، سایر مصادیق نظیر را در همین چهارچوب تدبیر نمایند.

بخشنامه ساعت کاری کارکنان دولت از ۶ صبح تا ۱۳:

بخشنامه جدید ساعت کاری ادارات
مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.