آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

تاریخ روز تاسوعا در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟

روز نهم ماه محرم روز تاسوعا نامیده شده است در اینجا با تاریخ روز تاسوعا در تقویم ۱۴۰۳ ، تقویم قمری و میلادی آشنا خواهیم شد.

آخرین روزی که امام حسین (ع) و یارانش شبانگاه آن را درک کرده‌اند و این روز به شب عاشورا پیوند خورد تاسوعا نامیده شد. این روز نزد شیعیان از اهمیت بالایی برخوردار است. شیعیان این روز را منتسب به عباس بن علی نیز می‌دانند، و این روز را مانند روز عاشورا گرامی می دارند، در ادامه مطلب تاریخ روز تاسوعا در تقویم ۱۴۰۳ و فلسفه روز تاسوعا را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تاریخ روز تاسوعا در تقویم ۱۴۰۳

تاریخ روز تاسوعا سال ۱۴۰۳ در تقویم شمسی مصادف است با:

دوشنبه، ۲۵ تیر ۱۴۰۳ ( تعطیل رسمی )

تاریخ روز تاسوعا در تقویم قمری مصادف است با:

روز ۹ ماه محرم ۱۴۴۶

تاریخ روز تاسوعا در تقویم میلادی مصادف است با:

۱۵ ماه جولای ۲۰۲۴

روز تاسوعا

فلسفه روز تاسوعا

تاسوعا روز نهم ماه محرم است. تاسوعا از ریشه تسع به معنای نه و نهم، فقط بر نهمین روز محرم اطلاق شده‌است. آخرین روزی است که حسین بن علی سومین امام شیعیان و یارانش شبانگاه آن را درک کرده‌اند و این روز به شب عاشورا پیوند خورده‌است. این روز نزد شیعیان از اهمیت بالایی برخوردار است. شیعیان این روز را منتسب به عباس بن علی نیز می‌دانند، و این روز را بسان روز عاشورا گرامی داشته و در آن به سوگواری می‌پردازند.

تاسوعای محرّم سال ۶۱ قمری، تحرکات سپاه عمر سعد در صحرای کربلا افزایش یافت و تصمیم جنگ داشتند. حسین به وسیلهٔ برادرش عباس یک شب مهلت برای راز و نیاز گرفت. در این روز خیمه‌های یاران حسین محاصره گردید. شمر برای عباس و برادرانش امان نامه آورد که وی بر او نهیب زد که: «ما را امان می‌دهید در حالی‌که پسر رسول خدا را امان نباشد؟». حسین بن علی در این روز برای اصحاب خود خطابه ایراد کرد.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.