آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

تاریخ آخر ماه صفر در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟ + دعای روز آخر ماه صفر

ماه صفر از ماه های قمری می باشد که تمام شدنش برای ما مسلمانان بسیار اهمیت دارد، در اینجا با تاریخ آخر ماه صفر در تقویم ۱۴۰۳ و دعای روز آخر ماه صفر آشنا خواهیم شد.

ماه صفر ماه قمری بعد از محرم است. این ماه به دلیل تهی و خالی شدن خانه ها برای جنگ به این نام نامیده شده است. اگر شما می خواهید بدانید ماه صفر کی تموم میشه می توانید ادامه این مقاله را بخوانید. در ادامه تاریخ دقیق پایان ماه صفر را در تقویم شمسی، میلادی و قمری ارائه داده ایم.

پایان ماه صفر چه روزی است؟ ماه صفر کی تموم میشه ۱۴۰۳

تاریخ دقیق پایان ماه صفر در تقویم شمسی برابر است با :

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳

تاریخ دقیق پایان ماه صفر در تقویم قمری برابر است با :

۳۰ صفر ۱۴۴۶

تاریخ دقیق پایان ماه صفر در تقویم میلادی برابر است با :

۴ سپتامبر ۲۰۲۴

تاریخ آخر ماه صفر در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟ + دعای روز آخر ماه صفر

تاریخچه ماه صفر

دومین ماه قمری ماه صفر است. صفر به معنی تهی و خالی است. در این ماه بازارهایى در یمن به پا می‌شد که به آن صفرى می‌گفتند و از آنجا آذوقه می‌گرفتند و هر که به بازار نمی‌رسید از گرسنگى ازبین می رفت. دلیل نام گذاری این ماه به این نام این است. اما برخی دیگر می گویند که این ماه به این دلیل نام گذاری شده است که مردم دوران جاهلیت به این دلیل که در ماه محرم که ماه حرام است از جنگ دست میکشیدند، و در ماه بعد از آن به جنگ می رفتند و خانه ها خالی می شد ماه بعد از محرم را صفر نامیده اند. پس از ماه محرم، این ماه نیز ماه حزن و اندوه شیعیان است. رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) و اربعین امام حسین (ع) در این ماه قرار دارند. معروف است که ماه صفر به خصوص چهارشنبه آخر آن نحس است.

دعای روز آخر ماه صفر

ان شاالله با خواندن این دعا در پایان ماه صفر از بلا بدور بوده حاجت روا شوید ابتدا نیت کنید:
“سُبحانَ الله یا فارِجَ الهَمّ وَ یا کاشِفَ الغَمّ فَرِّج هَـمّی وَ یَسّر اَمری وَ ارحِم ضَعفی وَ قِلَـّهَ حیلَتی وَ ارزُقنی حَیثَ لا اَحتَسِب یا رَبَّ العالَمین”
خداوندا مرا از غم و دل تنگی نجات ده، شادم ساز و مرا شامل رحمت خود کن، ای پروردگار جهانیان»

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.