افزایش خدماتدهی به مسافران با راهاندازی ۲ خط مستقل ریلی
![](https://safhefarda.ir/wp-content/uploads/2024/10/d8a7d981d8b2d8a7db8cd8b4-d8aed8afd985d8a7d8aad8afd987db8c-d8a8d987-d985d8b3d8a7d981d8b1d8a7d986-d8a8d8a7-d8b1d8a7d987d8a7_671cb16fab3ff.jpeg?v=1729933680)
به گزارش خبرگزاری مهر، وحید علیقارداشی مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در رابطه با قطارهای حومهای بیان کرد: سه سیستم قطار حومهای در تهران وجود دارد. امروزه از ظرفیت باقیمانده خطوط ملی استفاده میکنیم و سرویس قطار حومهای میدهیم. از ظرفیت باقیمانده خط تهران-مشهد، به مردم پیشوا و ورامین و گرمسار خدمات میدهیم. از ظرفیت باقیمانده خط تهران-اهواز به مردم اسلامشهر و رباطکریم خدمات میدهیم و از ظرفیت باقیمانده تهران-تبریز نیز به هشتگرد و قزوین خدمات میدهیم.
وی در ادامه بیان داشت: موازی با دو خطی که تا مشهد، اهواز و قم میرود و از آنسمت هم تا قزوین میرود، دو خط مستقل ۳ و ۴ گذاشته خواهد شد که امکان خدماتدهی به مردم حومه افزایش پیدا کند.
مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص منابع مالی پروژه گفت: تا به امروز تمام سرمایهگذاری با بودجه عمرانی و دولتی انجام شده و شرکت خصوصی سرمایهگذاری نکرده است. اما یکی از راهکارهایی که در دنیا برای پایدار کردن این سرویسها و توسعه حملونقل همگانی انجام شده، استفاده از مشارکت بخش خصوصی است و و TODها در آنجا به کمک میآیند.