آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

افراد حاضر در هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی چه کسانی بودند؟ / سرنوشت هواپیمای رئیس جمهور ایران امروز

ساعتی پیش هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهور به دلیل مه‌آلود بودن هوای منطقه شمال آذربایجان شرقی بر زمین نشسته و هم اکنون کاروان رئیس جمهور به صورت زمینی راهی تبریز شده است.

اخبار ضد و نقیضی در خصوص این سانحه از سوی رسانه‌های ایران منتشر شده و تاکنون و بر اساس آخرین گزارش‌ها اطلاعی از سرنوشت بالگرد حامل ابراهیم رئیسی در دست نیست.

صبح امروز روسای جمهور ایران و آذربایجان سد قیزقلعه‌سی را افتتاح کردند.

در کاروان ۳ هلیکوپتر حضور داشته‌اند که دو هلیکوپتری که برخی از وزرا و مسئولان در آن ضور داشته‌اند سالم به مقصد رسیده‌اند. به دلیل بدی آب و هوا امکان رسیدن به هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهور ایران وجود ندارد و هنوز این هلی‌کوپتر پیدا نشده است.

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی در گفتگویی با شبکه خبر صدا و سیما اعلام کرده که هیچ ارتباطی با افراد حاضر در هلی‌کوپتر حامل رئیسی برقرار نشده و «به دلیل وضعیت آب و هوا و مه، بالگرد حامل رئیسی جمهور مجبور به فرود سخت شده است.» وحیدی همچنین اضافه کرد به دلیل بدی آب و هوا نیروهای امدادی هنوز نتوانسته‌اند به محل حادثه برسند. او همچنین افزود: «منطقه پیچیده است و ارتباطات سخت است و منتظر رسیدن نیروهای امدادی به منطقه هستیم تا نتیجه را اعلام کنیم.»

افراد داخل هلکوپتر چه کسانی بودند؟

بر اساس گزارش تلویزیون دولتی و رسانه‌های ایران علاوه بر ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار استان آذربایجان شرقی هم در این هلی‌کوپتر حاضر بوده‌اند. علاوه بر خلبان و کمک خلبان، سرتیم حفاظتی رئیس جمهور هم در این بالگرد بوده که از سرنوشت هیج‌کدام اطلاعی در دست نیست.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داده که تیم‌های امداد و سگ‌های زنده‌یاب و پهپاد به محل حادثه اعزام شده‌اند اما هنوز اثری از هلیکوپتر حامل ابراهیم رئیسی پیدا نشده است.

به گزارش این رسانه نیروهای امداد و سگ‌های زنده یاب از چهار استان آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان به محل فرستاده شده‌اند.

او در پایان ابراز امیدواری کرده که نیروهای امدادی زودتر به محل حادثه برسند.

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان هلال احمر به همراه بابک محمودی، رئیس سازمان امداد عازم تبریز شده‌اند تا از نزدیک در جریان روند یافتن هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی قرار گیرند.

کولیوند همچنین در گفتگو با شبکه خبر گفته است که چهل تیم واکنش سریع در حال جستجو برای یافتن هلی کوپتر حامل رئیس جمهور ایران هستند.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.