آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

اسامی بازیگران سریال طلسم شدگان همراه با بیوگرافی و نقش هایشان

در اینجا اسامی بازیگران سریال طلسم شدگان همراه با بیوگرافی و نقش هایشان و عوامل ساخت این سریال را بررسی خواهیم کرد.

سریال طلسم شدگان محصول ۱۳۸۳ به کارگردانی داریوش فرهنگ می باشد، در ادامه این مطلب با بیوگرافی بازیگران سریال طلسم شدگان و نقش هایشان آشنا شد. با ما همراه باشید.

بیوگرافی بازیگران سریال طلسم شدگان

زیبا بروفه در نقش مهشید

زیبا بروفه بازیگر نقش مهشید در سریال “طلسم شدگان” زاده ۲۹ شهریور ۱۳۵۴ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. او در سال ۱۳۷۷ با ایفای نقش در سریال تلویزیونی مجید دلبندم به کارگردانی رضا عطاران به شهرت بیشتری دست یافت.او همسر پیام صابری ،چهره‌پرداز و بازیگر بود که در ۱۸ آذر ۹۷ در تهران به علت ایست قلبی در سن ۴۵ سالگی درگذشت.

اسامی بازیگران سریال طلسم شدگان همراه با بیوگرافی و نقش هایشان

امین زندگانی در نقش نیما

امین زندگانی بازیگر نقش نیما در “طلسم شدگان” زادهٔ ۵ شهریور ۱۳۵۱ بازیگر و مجری اهل ایران است. او فرزند موسیقی‌دان ایرانی سیاوش زندگانی و نیز برادر امید زندگانی است.بازی در نقش سلیمان نبی در فیلم سینمایی ملک سلیمان و سریال حبیب و بازی در سریال مختارنامه از برجسته‌ترین نقش‌های دوران بازیگری او است. ایشان همسر الیکا عبدالرزاقی می باشند.

اسامی بازیگران سریال طلسم شدگان همراه با بیوگرافی و نقش هایشان

بیتا فرهی در نقش نسرین

بیتا فرهی با نام اصلی بیتا لهارخانی دینبلی در ۱ فروردین ۱۳۳۷ در شهر تهران چشم به جهان گشود. که نخستین حضورش مربوط به فیلم هامون و فیلم بانو مرحوم داریوش مهرجویی رقم خورد، خانم بیتا فرهی قبل از انقلاب به عنوان نفر دوم مسابقه ملکه جهانگردی در سال ۱۳۵۱ در ایران انتخاب شد وی در ادامه فعالیت های هنریشان در سینما با کارگردانان سرشناس ایرانی همکاری داشتند و بازی های درخشانی از ایشان به نمایش درامد متاسفانه خانم بیتا فرهی بازیگر خوب و ارزنده سینما و تلویزیون کشورمان به دلیل ایست قلبی روز ۴ آذرماه از دنیا رفت.

بیتا فرهی از ازدواج اول خود دختری به نام مهسا دارد که مقیم پاریس است و نام نوه او تسا است.

اسامی بازیگران سریال طلسم شدگان همراه با بیوگرافی و نقش هایشان

مهدی هاشمی در نقش پدر مهشید

مهدی هاشمی نام اصلی میرمهدی هاشمی قرمزی در ۱۶ آذر سال ۱۳۲۵ در لنگرود به دنیا آمده و علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردان و فیلم‌نامه‌ نویسی نیز فعالیت دارد. هاشمی در سال ۱۳۵۲ در رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد.

برادرش ناصر هاشمی نیز بازیگر و کارگردان است.او با گلاب آدینه بازیگر ایرانی در سال ۵۹ ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک دختر به نام نورا است که با سیاوش اسعدی ازدواج کرده و دارای فرزند می باشد. مهنوش صادقی همسر دوم ایشان می باشند، او در فیلم دو فیلم با یک بلیت، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول نهمین دوره جشنواره فیلم فجر را برای او به ارمغان آورد. در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای دومین بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول برای فیلم‌های آلزایمر و آقا یوسف گردید.

اسامی بازیگران سریال طلسم شدگان همراه با بیوگرافی و نقش هایشان

حمیرا ریاضی در نقش شهره

حمیرا ریاضی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی در مقطع فوق لیسانس از دانشکده سینما و تئاتر است و همچنین فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر های زیبا در سال ۱۳۷۴ می باشد. شروع فعالیت سینمایی او با بازی در “فیلم‌ساز و ستاره” (محرم زینال زاده) در سال ۱۳۷۳ بود. اما شهرت او با بازی در سریالهای تلویزیونی “پهلوانان نمیمیرند” در سال ۱۳۷۶ و “وضعیت سفید” در سال ۹۰ دوچندان شد.

او در سال ۱۳۷۸ با علی اوسیوند ازدواج کرد. این زوج هنری صاحب یک فرزند دختر به اسم یاسمین هستند.

آناهیتا همتی در نقش سپیده

آناهیتا همتی بازیگر ایرانی در اول مرداد ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمده و در زمینه بازیگری در سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت دارد.

به دلیل شغل پدرش مدتی در شهرهای خرم‌آباد و لنگرود نیز زندگی کرده است. پدرش کارشناس کشاورزی و مادرش حسابدار است. یک برادر بیشتر ندارد به نام آرین. مادرش ترک است و پدرش مازندرانی، اما هر دو در تهران بزرگ شده‌اند.

خودش بچه سلسبیل و در زایشگاه اقبال سلسبیل به دنیا آمدهاولین کار تلویزیونی او دبیرستان خضرا و سپس چشم دل و سریال بهشت گمشده بود.

اسامی بازیگران سریال طلسم شدگان همراه با بیوگرافی و نقش هایشان

پرویز پورحسینی در نقش پدر نیما

پرویز پورحسینی (زاده ۲۰ شهریور ۱۳۲۰) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی است. وی در سال ۱۳۴۸ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و از رشته بازیگری در سال ١٣۵۴ فارغ التحصیل شد. پرویز پورحسینی آموزش بازیگری را از سال ۱۳۳۹ در کلاس های شبانه اداره هنرهای دراماتیک شروع کرد و در سال ۱۳۴۰ نمایش “مرد گل بدهی” را به همراه فنی زاده و به کارگرانی سمندریان در تلویزیون اجرا نمود.

ایشان قیل از سال ۱۳۵۳ ازدواج کرده اند و یک پسر متولد ۱۳۵۳ دارد که از او ۲ نوه یک پسر به نام سپهر ۱۱ ساله و یک دختر به نام ستاره ۹ ساله دارد.

اسامی بازیگران سریال طلسم شدگان همراه با بیوگرافی و نقش هایشان

 

شهرام حقیقت‌ دوست در نقش کامران

شهرام حقیقت‌دوست متولد ۲۷ اسفند ۱۳۵۱ بازیگر ایرانی و دانش‌آموختهٔ کارشناسی رشتهٔ تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است. شهرام حقیقت دوست بازیگری را از سال ۱۳۷۳ و با تئاتری به نام پسر کارون (امیر دژاکام) آغاز کرد.

اولین تجربه سینمایی شهرام حقیقت دوست بازی در نقش کوتاهی در فیلم درخت گلابی (داریوش مهرجویی ۱۳۷۶) بود. نخستین حضورهای جدی او در تلویزیون را می‌توان در سریال‌های خط قرمز (۱۳۷۹) و داستان یک شهر-ساخته اصغر فرهادی- دید.

عوامل ساخت سریال طلسم شدگان

نویسنده: جابر قاسمعلی

مدیر تصویربرداری: مصطفی احمدیان

دستیار اول تصویر: حسن زارعی

دستیاران تصویر: مهدی دادگر مرام – ونداد احمدیان – امیر محمدی – حمیدرضا طوفانیان

مسئول فنی: حمید آذریون

مسئول کرین: داود ولیخانی

موسیقی: فردین خلعتبری

صدابردار موسیقی و میکس: مهرداد بلوچیان

ضبط موسیقی: استودیو نادری

تدوین: حسین غضنفری

طراح گریم : مهری شیرازی

اجرای گریم: محبوبه صدیق نیا – مهرداد عادلی

طراح صحنه و لباس : محمدهادی فدوی

دستیار اول صحنه و لباس: جواد فاضلی

دستیاران صحنه و لباس: آیدا جلیلی – محمدرضا شهبازی

صدابردار: سعید احمدی – مرتضی اصلان زاده

صداگذاری و ترکیب صداها: حسین غضنفری

دستیاران صداگذاری: سلیم احمدی – امید قربانی – احسان شفیعی پناه

برنامه ریز: شاهین باباپور

دستیار اول کارگردان: رضا عباس زاده

منشی صحنه: نغمه نظری – لیلا رنگرزان

دستیار دوم کارگردان: مجید موثق

فیلمرو: حمید کشاورز

مدیر تولید: اصلان مرتضایی

مدیر تدارکات: شاپور دلدار

دستیار اول تدارکات: فریبرز رضایی

تدارکات: ماشااله ملکی

خدمات: مجید محافظت کار

روابط عمومی: معصومه خیرخواه

امور مالی: محمد دربان

حمل و نقل: مراد مربیان – رضا میربازغ – فریدون اصغراصل – رضا لشکری – رضا گلستانی – حسن باقری – محمد کریمی وادقانی – محمدرضا شهبازی – علی رحمتی

عکس : جمشید شانه

ناظر کیفی: هادی صالحی زاده

تیتراژ: ساسان توکلی فارسانی

تهیه کننده: ایرج محمدی روزبهانی – مهران مهام

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.