آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

اسامی بازیگران سریال ترش و شیرین همراه با بیوگرافی آنها

سریال ترش وشیرین از سریالهای نوروزی شبکه سه سیما در سال ۱۳۸۶ می باشد در اینجا اسامی بازیگران سریال ترش و شیرین و بیوگرافی آنها را بررسی خواهیم کرد.

با پخش مجدد سریال ترش و شیرین از شبکه آی فیلم به معرفی بازیگران این سریال خواهیم پرداخت،  در ادامه این مطلب با اسامی بازیگران سریال ترش و شیرین همراه با بیوگرافی آنها آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

بیوگرافی بازیگران سریال ترش و شیرین

حمید لولایی

حمید لولایی یک بازیگر مطرح ایرانی اسـت کـه در ۳ دی ۱۳۳۴ در کیاشهر، گیلان بـه دنیا آمده اسـت. او درسال ۱۳۵۸ فعالیت هنری خودرا آغاز کرد و بـه خاطر بازی در فیلم چند می گیری گریه کنی «۱۳۸۴»؛ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شده اسـت.

لولایی بـه واسطه نقش‌آفرینی در مجموعه‌های‌ تلویزیونی مانند زیر آسمان شهر، خانه بـه دوش و مسافران بـه شهرت رسیده اسـت. او همچنین در سریال ترش و شیرین نیز بـه ایفای نقش پرداخته اسـت.

اسامی بازیگران سریال ترش و شیرین همراه با بیوگرافی آنها

مریم امیرجلالی

مریم امیرجلالی، بازیگر محبوب و با استعداد ایرانی، در ۲۹ آذر ۱۳۲۶ در تهران متولد شده اسـت. او درسال ۱۳۷۴ وارد عرصه بازیگری شد و بـه خاطر نقش‌آفرینی‌هایش در مجموعه‌های‌ طنز دهه ۸۰ خورشیدی، بـه ویژه خانه بـه دوش، متهم گریخت، و ترش و شیرین، شهرت یافت. امیرجلالی همچنین بـه عنوان خواننده با گروه موسیقی بیان همکاری داشته اسـت.

رضا عطاران

رضا عطاران، بازیگر، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس مشهور ایرانی، در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۷ در مشهد متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا در دهه ۶۰ شروع کرد و بـه سرعت بـه یکی از چهره‌های‌ شناخته شده در عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما تبدیل شد.

عطاران با همکاری با مهران مدیری در مجموعه‌هایی مانند پرواز ۵۷ و ساعت خوش بـه شهرت رسید و با کارگردانی و بازی در سریال‌هایی مانند خانه بـه دوش و متهم گریخت محبوبیت خودرا افزایش داد. او همچنین در فیلم‌های‌ موفقی مانند نهنگ عنبر و هزارپا نقش‌آفرینی کرده و جوایز متعددی از جمله سه جایزه سیمرغ بلورین و پنج جایزه حافظ را دریافت کرده اسـت.

اسامی بازیگران سریال ترش و شیرین همراه با بیوگرافی آنها

مجید صالحی

مجید صالحی، بازیگر، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده ایرانی، در ۲۶ شهریور ۱۳۵۴ در تاکستان متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا در حوزه تئاتر آغاز کرد و بـه عنوان دانش‌آموخته مکتب حمید سمندریان، کارگردان مشهور تئاتر، شناخته میشود. صالحی درسال ۱۳۷۳ با نمایش «سیاه زنگی و هفت کچلون» بـه شهرت رسید ودر سال ۱۳۷۶ در نمایش «آنتیگونه» بـه ایفای نقش پرداخت.

او در دهه هفتاد با حضور در سریال «مجید دلبندم» بـه کارگردانی رضا عطاران بـه شهرت رسید و در بین مردم شناخته شد. صالحی همچنین برای نقش‌آفرینی در فیلم «شماره ۱۰»؛ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر شده اسـت. مجید صالحی دو فرزند دوقلو به نام حنا و آروین می باشد.

رضا شفیعی‌جم

رضا شفیعی‌جم، بازیگر و کمدین ایرانی، در ۱۰ تیر ۱۳۵۰ در تهران متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۷۰ با بازی در تئاتر آغاز کرد و با حضور در سریال‌های‌ کمدی مانند ساعت خوش بـه شهرت رسید.

شفیعی‌جم بیشتر در ژانر کمدی فعالیت داشته ودر سریال‌های‌ پربیننده دهه‌های‌ ۷۰ و ۸۰ مانند چارخونه و شب‌های‌ برره حضور داشته اسـت. او همچنین در خوانندگی تیتراژ پایانی برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها نیز فعالیت کرده و سابقه کارگردانی برای فیلم نمایش خانگی وفا ۲۰۱۲ را نیز دارد.

 

آناهیتا همتی

آناهیتا همتی، بازیگر ایرانی، در ۱ مرداد ۱۳۵۲ در تهران متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا درسال ۱۳۷۲ با نمایش تنبور نواز بـه نویسندگی محمد رحمانیان آغاز کرد. همتی در سینما با فیلم افسانه پوپک طلائی درسال ۱۳۷۶ وارد شد، اما این فیلم بـه نمایش گذاشته نشد. او در سریال‌های‌ معروفی مانند خانه بـه دوش «۱۳۸۳» و ترش و شیرین «۱۳۸۶» با کارگردانی رضا عطاران بـه ایفای نقش پرداخته اسـت.

خشایار راد

خشایار راد، بازیگر ایرانی متولد ۵ مهر ۱۳۳۰ در تهران، در زمینه تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت دارد. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۵۳ آغاز کرد ودر سال ۱۳۷۴ بـه عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره تئاتر سنتی شناخته شد.

خشایار راد با سریال قطار ابدی درسال ۱۳۷۸ وارد تلویزیون شد و با فیلم خوابگاه دختران درسال ۱۳۸۲ بـه سینما راه یافت. او با بازی در سریال خانه بـه دوش درسال ۱۳۸۳ بـه شهرت رسید. خشایار راد همچنین در سریال‌هایی مانند متهم گریخت، زندگی بـه شرط خنده و ترش و شیرین نقش‌آفرینی کرده اسـت.

احمد پورمخبر

احمد پورمخبر، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، در ۱۴ شهریور ۱۳۱۹ در تفرش متولد شد ودر ۳۰ تیر ۱۳۹۹ در کرج درگذشت. او کـه در محله سنگلج تهران بزرگ شده بود، فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۷۵ آغاز کرد و با نقش‌آفرینی در سریال‌های‌ متهم گریخت و ترش و شیرین بـه شهرت رسید. پورمخبر همچنین در فیلم‌هایی مانند کباب غاز، لیموترش، و اخراجی‌ها ۳ بازی کرده اسـت. او بـه دلیل بیماری آلزایمر درگذشت ودر قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران بـه خاک سپرده شد.

اسامی بازیگران سریال ترش و شیرین همراه با بیوگرافی آنها

شهره سلطانی

شهره سلطانی، بازیگر و خواننده ایرانی، در ۱۴ بهمن ۱۳۴۸ در بجنورد متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۷۰ آغاز کرده ودر زمینه‌های‌ مختلفی از جمله تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت دارد. سلطانی همچنین بـه عنوان نوازنده سنتور و پیانو شناخته شده ودر کنار بازیگری، بـه موسیقی نیز علاقه‌مند اسـت.

او در سریال‌های‌ متعددی از جمله ترش و شیرین بـه ایفای نقش پرداخته و با بازی دراین سریال‌ها بـه شهرت رسیده اسـت. شهره سلطانی همچنین بـه دلیل علاقه بـه حیوانات و محیط زیست، رژیم گیاهخواری را پیشه کرده اسـت.

 

مختار سائقی

مختار سائقی، بازیگر و طراح صحنه و لباس ایرانی، در ۲۸ شهریور ۱۳۳۵ در تهران متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا درسال ۱۳۶۲ با بازی در فیلم ریشه در خون بـه کارگردانی سیروس الوند آغاز کرد. سائقی در طول دوران حرفه‌ای خود در آثار متعدد سینمایی و تلویزیونی ایفای نقش کرده اسـت. برخی از آثار شاخص او عبارتند از پا تو کفش من نکن «۱۳۹۵»؛ رسوایی ۲ «۱۳۹۴»؛ و کباب غاز «۱۳۹۰». او همچنین در سریال‌های‌ تلویزیونی مانند ترش و شیرین و شب‌های‌ برره نقش‌آفرینی کرده اسـت.

اسامی بازیگران سریال ترش و شیرین همراه با بیوگرافی آنها

باقر صحرارودی

باقر صحرارودی، بازیگر ایرانی بود کـه در ۲۶ خرداد ۱۳۲۱ در فسا متولد شد ودر ۸ تیر ۱۳۹۳ در تهران درگذشت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۳۴ آغاز کرد ودر طول دوران حرفه‌ای خود بـه عنوان بازیگر، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان فعالیت داشت. صحرارودی در آثار متعددی از جمله فیلم‌های‌ سینمایی و سریال‌های‌ تلویزیونی نقش‌آفرینی کرد و بـه خاطر نقش‌های‌ ماندگارش در ذهن مخاطبان جای دارد. او بـه دلیل مشکلات ریوی درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا بـه خاک سپرده شد.

پرستو مقدم

پرستو مقدم بازیگری اسـت کـه با نقش‌آفرینی در سریال ترش و شیرین در نقش مرسده ودر سریال خوش نشین ها در نقش پرستو بـه شهرت رسید. او فعالیت حرفه‌ای خودرا درسال ۱۳۸۴ با فیلم تله بـه کارگردانی سیروس الوند آغاز کرد ودر اولین تجربه بازیگری خود با هنرمندانی مطرح همبازی بود. پرستو مقدم همچنین در فیلم‌هایی مانند ملبورن، پیدا و پنهان، و دختر شاه پریون نیز ایفای نقش کرده اسـت.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.