آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲

در این پست تقویم نجومی امروز سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ مطابق با ۱۳ صفر ۱۴۴۵ قمری و مصادف با ۳۰ اوت ۲۰۲۳ میلادی از نظرتان می گذرد.

امروز چهارشنبه ۸ شهریور طبق تقویم نجومی متعلق است به حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام، امام رضا علیه السلام امام جواد علیه السلام و امام هادی علیه السلام اعمال نیک خود را به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان شود.

پدیده‌های نجومی ماه شهریور برای سیارات زخل، اورانوس، ماه، مشتری، عطارد، زهره، نپتون و مریخ اتفاق خواهد افتاد؛ همچنین شاهد بارش شهابی ε-پرسید سپتامبر ۲۰۲۳ خواهیم بود.

در ماه شهریور کیهان شاهد رویدادهایی چون: سیارک ۸ فلور در مقابل، زحل در تقابل، اورانوس وارد حرکت رتروگراد می‌شود، ماه در آفلیون، ماه در حضیض، پیوند ماه و زحل، نزدیک شدن به ماه و زحل، ماه آبی، غیبت ماه نپتون، بارش شهابی اوریجید ۲۰۲۳، مشتری وارد حرکت رتروگراد می‌شود، نزدیک شدن به ماه و مشتری، پیوند ماه و مشتری، نزدیک شدن به ماه و M45، عطارد در اتصال خورشیدی تحتانی، ماه در ربع آخر، غیبت قمری بتا توری، بارش شهابی ε-پرسید سپتامبر ۲۰۲۳، ماه در اوج، پیوند ماه و عطارد، ماه نو، پیوند ماه و مریخ، ماه در حضیض، زهره در بیشترین روشنایی،
نپتون در مقابل، غیبت قمری Antares، عطارد در بیشترین کشیدگی در غرب، عطارد در دوگانگی و ماه در ربع اول خواهد بود.

این شب‌ها بهترین فرصت برای تماشای ارباب حلقه‌های منظومه‌ی شمسی است.

ماه هم که حالا فاز آن افزایش یافته، پس از تاریکی در جنوب آسمان به زیبایی می‌درخشد. در بالای آن، با فاصله‌ی سه یا چهار مشت در امتداد بازو، «الطیر» (Altair) از قدر ۱ به همراه همدم کوچکش یعنی «شاهین ترازو» (Tarazed) از قدر ۳ دیده می‌شود.

خیلی نزدیک‌تر به سمت راست ماه، قوری صورت فلکی «قوس» یا «کمان» (Sagittarius) قرار دارد. دسته‌ی چهار ستاره آن نزدیک ترین قسمت قوری به ماه است: کمتر از یک مشت در طول بازو. حدود یک مشت در سمت راست دسته، و شاید کمی پایین تر، دهانه قوری قرار دارد. دوربین های دوچشمی به نور ماه کمک می کنند.

احکام دینی و اسلامی

امروز قمر در برج « دلو » است.

روز مناسبی برای امور زیر است: امور زراعی درختکاری تعمیر خانه تعهدگرفتن از رقیب ختنه نوزاد کندن چاه و‌کانال

ممنوعات انواع دیدارها منازعه

زایمان خوب نیست

‌ مسافرت مکروه است.

انعقاد نطفه فرزند عالم یا حاکم گردد.

حجامت، خون دادن و فصد سبب نجات از بیماری می‌شود.

اصلاح سر و صورت خوب نیست.

ناخن گرفتن روز مناسبی نیست و باعث بداخلاقی می‌شود.

بریدن پارچه روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن وسیله سواری و یا چارپایان بزرگ، نصیب شخص شود. ان شاءالله

تعبیر خواب رویایی که امشب (شب چهارشنبه) دیده شود، تعبیرش طبق آیه۱۳ سوره مبارکه “رعد” است.  یسبح الرعد بحمده چیزی باعث ملال خاطر خواب بیننده گردد. صدقه دهد تا برطرف شود. ان شاءالله مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.

وقت استخاره از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ از ساعت ۱۶ تا عشای آخر(وقت خوابیدن)

ذکر روز چهارشنبه یا حیّ یا قیّوم  ۱۰۰ مرتبه

ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه «یا متعال» که موجب عزّت در دین می‌گردد.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.