آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

 معاون سیاسی و امور مجلس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فرهنگیان: رکود و فشار مالیاتی معیشت مردم را پر چالش می کند

فرهاد باقری معاون سیاسی و امور مجلس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فرهنگیان گفت: رکود و فشار مالیاتی معیشت مردم را پر چالش می کند.

[bs-quote quote=”فرهاد باقری معاون سیاسی و امور مجلس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فرهنگیان گفت: رکود و فشار مالیاتی معیشت مردم را پر چالش می کند.” style=”default” align=”center” color=”” author_name=”” author_job=”” author_avatar=”” author_link=””][/bs-quote]

به گزارش صفحه فردا فرهاد باقری عضو شورای مرکزی نیروهای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فرهنگیان گفت: رکود ادامه دار در اقتصاد به جهت کاهش قدرت خرید مردم و سیاست های انقباضی بانک مرکزی ، بر معیشت مردمان این سرزمین تاثیر گذار است .
وی افزود: ادامه سیاست های انقباضی در بودجه سال ۱۴۰۳ از یک سو و کسر بودجه شدید ، شرایط رکود تورمی را در پی خواهد داشت .
فرهاد باقری ادامه داد: تورم با فشار به بخش فقیر و بدون دارایی ، نوعی مالیات از قشر آسیب پذیر جامعه است .رکود نیز حداقل دارمدها را نیز دچار چالش می کند .حال رکود تورمی بحران را تشدید کرده و از دست دادن اشتغال ، کاهش تولید و نهدید معیشت را موجب می شود . و باید سیاست ها در جهت ایجاد رونق و کاهش تورم پیش رود که یکی از مولفه های آن براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی اقتصاد درون زا و برونگر بر محور افزایش تولید و صادرات است.
این عضو شورای ائتلاف فرهنگیان اظهار کرد: تجربه جهانی نیز نشان می دهد موفقیت در رشد و توسعه اقتصادی از مسیر رشد تولید و صادرات می گذرد .
در چنین شرایطی افزایش ۵۰ درصدی درامدهای مالیاتی بر دامنه چالش ها خواهد افزود چرا که فشار مالیاتی از قشر مرفه و ازطریق افزودن بر قیمت کالاها و خدمات به قشر حقوق بگیر که حقوق ثابتی دارند انتقال می یابد در این وضعیت قشر دارا فشار مالیاتی را خنثی و بر قشر ضعیف جامعه هدایت می کند . در این راستا شکل گیری قوانین و سامانه های پویای مالیاتی ، می تواند در ایجاد عدالت مالیاتی و کاهش فشار مالیاتی بر ضعفا موثر باشد .
فرهاد باقری در پایان گفت: برنامه و سیاست ها باید با ظرافت خاص تدوین و اجرایی شود تا با کمترین آسیب ،معیشت مردم را بیش از این تحت فشار قرار ندهد.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.