گوناگون

تقویم نجومی همسران ششم بهمن ۱۴۰۲ + تقویم نجومی امروز جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲

د️ر این مطلب از پایگاه خبری صفحه فردا تقویم نجومی روز جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ قرار داده ایم. همراه ما باشید. روز جمعه طبق روایات متعلق است به امام زمان علیه‌السلام سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

مناسبت های دینی و اسلامی

امروز قمر در «برج اسد» است.

 برای امور زیر مناسب است:

امور تجاری

امور مشارکتی

قرض و وام دادن و گرفتن

خرید رفتن

دیدار با علما و بزرگان

شروع امور دائمی

امور ازدواجی

رفتن به خانه نو

جابجایی

بردن جهیزیه

جراحی و آغاز درمان

انتخاب شغل

عهدنامه گرفتن از رقیب

خرید خانه

درخواست از مسئولین

زایمان، نوزاد دارای کمالات و طالب علم گردد. ان‌شاءالله

مسافرت، خوب است.

انتقاد نطفه؛

امشب (شب جمعه) پس از فضیلت نماز عشاء، فرزند سخنوری توانا و کلامش در عمق جان مردم اثر کند و از یاران امام زمان علیه‌السلام باشد

امروز جمعه (پس از فضیلت نماز عصر) استحباب ویژه‌ای دارد و فرزند، دانشمندی مشهور گردد. ان‌شاءالله

اصلاح سر و صورت،باعث شادی می‌شود.

حجامت، خون دادن، فصد و زالو انداختن، خوب نیست و باعث مرگ ناگهانی می‌شود.

ناخن گرفتن، روز بسیار خوب و مستحب هم است، روزی را زیاد‌، فقر را برطرف، عمر را زیاد و سلامتی آورد.

دوخت و دوز، روز بسیار مبارکیست و باعث برکت در زندگی و طول عمر می‌شود.

تعبیر خواب، خوابی که امشب (شب جمعه) دیده شود، تعبیرش طبق آیه ۱۴ سوره مبارکه « ابراهیم علیه‌السلام» است.

﴿﷽ و لنسکننکم الارض من بعدهم﴾

از دوست یا دشمن خواب بیینده، چیزی به او برسد. مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.

وقت استخاره، از اذان صبح تا طلوع آفتاب، بعد از زوال ظهر تا ساعت ۱۶ عصر 

ذکر روز جمعه اللّهم صلّ علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم ۱۰۰ مرتبه

ذکر بعد از نماز صبح ۲۵۶ مرتبه «یا نور» موجب عزیز شدن در چشم خلایق می‌گردد.

تقویم نجومی

دعای روز جمعه

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ، الْحَمْدُ لِلّٰهِ الأَوَّلِ قَبْلَ الْإِنْشاءِ وَالْإِحْياءِ، وَالْآخِرِ بَعْدَ فَنَاءِ الأَشْياءِ، الْعَلِيمِ الَّذِى لَايَنْسىٰ مَنْ ذَكَرَهُ، وَلَا يَنْقُصُ مَنْ شَكَرَهُ، وَلَا يَخِيبُ مَنْ دَعَاهُ، وَلَا يَقْطَعُ رَجَاءَ مَنْ رَجَاهُ . اللّٰهُمَّ إِنِّى أُشْهِدُكَ وَكَفىٰ بِكَ شَهِيداً، وَأُشْهِدُ جَمِيعَ مَلائِكَتِكَ وَسُكَّانَ سَمٰواتِكَ وَحَمَلَةِ عَرْشِكَ، وَمَنْ بَعَثْتَ مِنْ أَنْبِيَائِكَ وَ رُسُلِكَ، وَأَنْشَأْتَ مِنْ أَصْنَافِ خَلْقِكَ، أَنِّى أَشْهَدُ أَنَّكَ أَنْتَ اللّٰهُ لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ؛

به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی‌اش همیشگی است، ستایش خدا را که آغاز هستی است پیش از آفرینش و حیات‌بخشی و پایان هستی است پس از نابودی همه چیز، دانایی که از یاد مبرد آن را که یادش کند و کم نگذارد از آنکه شکرش را به‌جای آورد و ناامید نسازد آن را که بخواندش و قطع نکند امید آن‌که به او امید بست؛ خدایا! تو را گواه می‌گیرم و تو برای گواهی کافی هستی و گواه می‌گیرم همه فرشتگانت و ساکنان آسمان‌هایت و نگهبانان عرشت و رسولان و پیامبرانی که برانگیختی و انواع آفریده‌هائی که آفریدی (همه و همه را گواه می‌گیرم) بر اینکه باور دارم که همانا تویی خدا، شایسته پرستشی جز تو نیست؛
وَحْدَكَ لَا شَرِيكَ لَكَ وَ لَا عَدِيلَ، وَلَا خُلْفَ لِقَوْلِكَ وَلَا تَبْدِيلَ، وَأَنَّ مُحَمَّداً صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ عَبْدُكَ وَرَسُولُكَ، أَدَّىٰ مَا حَمَّلْتَهُ إِلَى الْعِبَادِ، وَجَاهَدَ فِى اللّٰهِ عَزَّ وَجَلَّ حَقَّ الْجِهَادِ، وَأَنَّهُ بَشَّرَ بِمَا هُوَ حَقٌّ مِنَ الثَّوَابِ، وَأَنْذَرَ بِمَا هُوَ صِدْقٌ مِنَ الْعِقَابِ، اللّٰهُمَّ ثَبِّتْنِى عَلىٰ دِينِكَ مَا أَحْيَيْتَنِى؛

یگانه‌ای؛ شریکی نداری و بی‌همتایی و اختلاف و تفاوتی و تغییری در گفتارت نیست و اینکه محمّد ـ که خدا بر او و خاندان او درود فرستد ـ بنده و فرستاده توست؛ رسالتی را که بر عهده‌اش نهاده بودی به بندگانت رساند و در راه خدای عزوجل جهاد کرد، آنگونه که شایسته جهاد بود و به پاداشی که حق است مژده داد و از عذابی که راست است بیم داد، خدایا! تا زنده‌ام مرا بر دین خود ثابت بدار؛
وَلَا تُزِغْ قَلْبِى بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنِى، وَهَبْ لِى مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ . صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَعَلَىٰ آلِ مُحَمَّدٍ، وَاجْعَلْنِى مِنْ أَتْباعِهِ وَشِيعَتِهِ، وَاحْشُرْ نِى فِى زُمْرَتِهِ، وَوَفِّقْنِى لِأَدَاءِ فَرْضِ الْجُمُعَاتِ، وَمَا أَوْجَبْتَ عَلَىَّ فِيها مِنَ الطَّاعَاتِ، وَقَسَمْتَ لِأَهْلِهَا مِنَ الْعَطَاءِ فِى يَوْمِ الْجَزَاءِ، إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ.

و دلم را پس از آنکه به نور هدایت روشن کردی منحرف مکن و از نزد خود رحمتی بر من ببخش، چراکه تنها تو بخشاینده‌ای، درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد و مرا از پیروان و شیعیان او قرار ده و در گروه او محشورم گردان و بر انجام واجبات جمعه‌ها و طاعاتی که در آن بر من لازم کردی توفیقم ده و عطایی که در رستاخیز برای اهل جمعه قرار داده‌ای نصیبم گردان، چه همانا تویی قدرتمند حکیم.

نماز روز جمعه

و نیز آن جناب [امام عسکری] فرمود: هرکه در روز جمعه چهار رکعت نماز اقامه کند و در هر رکعتی سوره‌های «حمد» و «تَبارَک» و «حم سجده» را بخواند، حق‌تعالی او را وارد بهشت کند و شفاعتش را در حق اهل‌بیتش بپذیرد و نیز او را از فشار قبر و هراس‌های قیامت حفظ نماید.
راوی از آن حضرت پرسید در چه وقتی از روز باید این نماز را بجای آورد؟ فرمود: بین طلوع آفتاب تا ابتدای ظهر

نماز کامله روز جمعه

شیخ طوسی و سید ابن طاووس و شهید و علّامه حلّی و دیگران به سندهای بسیار و معتبر از امام صادق (علیه‌السلام) و ایشان از پدران بزرگوارشان (علیهم‌السلام) از حضرت رسول (صلی‌الله‌علیه‌وآله) روایت کرده‌اند: که آن حضرت فرمود:
«هرکس در روز جمعه پیش از ظهر «چهار رکعت» نماز بخواند، و در هر رکعت سوره «حمد» را «ده مرتبه» و هر یک از «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النّاسِ» و «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ» و «قُلْ هُوَ اللّهُ أَحَدٌ» و «قُلْ یا أَیُّها الْکافِرُونَ» و «آیت الکرسى» را «ده مرتبه»؛ و به روایت دیگر «إِنّا أَنْزَلْناهُ» و آیه‌ی «شَهِدَ اللّهُ… » [آل عمران/18] را نیز هر یک «ده مرتبه» بخواند و آنگاه که از «چهار رکعت» فارغ شود، «صد مرتبه» استغفار کند و «صد مرتبه» بگوید:

سُبْحانَ اللّٰهِ، وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ، وَلَا إِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ، وَاللّٰهُ أَكْبَرُ، وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ.
پاک و منزه است خداوند و ستایش تنها ویژه اوست و معبودی جز او نیست و خدا بزرگ‌تر از این است که به وصف درآید و هیچ نیرو و توانى نیست جز به خداى بلندمرتبه بزرگ. و پس‌ازآن «صد مرتبه» صلوات فرستد، خدا شرّ اهل آسمان و شرّ اهل زمین و شرّ شیطان و شرّ پادشاهان ستمگر را از او برطرف کند»؛ تا پایان روایت که همه در بیان فضیلت این نماز است.

آیا امروز جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ قمر در عقرب است؟

امروز جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ قمر در عقرب نیست.

قمر در عقرب بهمن ماه روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۳ دقیقه شروع و تا روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه ساعت ۱۱:۰۳ ادامه دارد.

قمر در عقرب بر مبنای برج عقرب

یک مبنای دیگر که اهل نجوم در رابطه با قمر در عقرب بیشتر از آن آگاهی دارند و سختی کار آن این است که شناخت آن نیاز به تخصص های خاص نجومی دارد، وجود قمر در برج عقرب هست که معمولا از انتهای زمان وجود قمر در صورت فلکی عقرب آغاز می شود و تا دو روز بعد ادامه دارد، این مبنا یک مبنای کاملا تخصصی است که از اختبارات دقییق نجومی بدست می آید و اکثرا به این زمان اهمیت داده نمی شود اما از آن جایی که احتیاط شرط عقل است، گاهی اقتضای این وجود دارد از انجام امور مهمه درایام قمر در عقرب خود داری کرد تا بهترین نتیجه بدست آورده شود.

 

دعای حضرت زهرا سلام الله علیهادر روز جمعه

 اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنْ أَقْرَبِ مَنْ تَقَرَّبَ إِلَیْكَ، وَ أَوْجَهِ مَنْ تَوَجَّهَ إِلَیْكَ، وَ أَنْجَحِ مَنْ سَأَلَكَ وَ تَضَرَّعَ إِلَیْكَ اَللّهُمَّ اجْعَلْنا مِمَّنْ كَأَنَّهُ یَراكَ إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ الَّذی فِیهِ یَلْقاكَ، وَ لا تَمُتْنا إِلاّ عَلی رِضاكَ اَللّهُمَّ وَ اجْعَلْنا مِمَّنْ أَخْلَصَ لَكَ بِعَمَلِهِ وَ أَحَبَّكَ فی جَمِیعِ خَلْقِكَ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اغْفِرْ لَنا مَغْفِرَةً جَزْمَاً، حَتْماً، لا نَقْتَرِفُ بَعْدَها ذَنْباً، وَ لا نَكْتَسِبُ خَطیئَةً وَ لا إِثْمَاً اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، صَلاةً نامِیَةً دَائِمَةً زاكِیَةً مُتَتابِعَةً مُتَواصِلَةً مُتَرادِفَةً بِرَحْمَتِكَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمین

پروردگارا ما را از نزدیک‌ترین کسانی قرار ده که به تو تقرب جسته‌اند و از محبوب‌ترین کسانی که به درگاه تو روی آورده‌اند و از رستگارترین کسانی که از تو درخواست کرده‌اند و دست تمنا به سویت دراز کرده اند. خداوندا ما را از کسانی قرار ده که گویا در روز قیامت که به لقای تو نائل می‌آیند، وجود ازلی تو را درک می‌کنند، و در لحظه‌ای که از ما راضی و خشنود هستی، جان ما را بستان. خداوندا ما را از کسانی قرار ده که در محضر تو با خلوص نیت عمل کرده‌اند و در میان تمامی آفریدگانت، تنها به تو عاشق گشته‌اند. پروردگارا بر محمد و آل محمد درود فرست، و ما را شامل بخشایش قطعی و مسلم خویش بگردان به گونه‌ای که پس از آن، مرتکب هیچگونه معصیت و گناهی نگردیم. خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، درودی بی‌نهایت، همیشگی، خالصانه، پی در پی و متوالی، به رحمت خویش، ای مهربانترین موجود در عالم

📚 بحارالانوار، ج ۸۷، ص۳۳۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا