آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

فال حافظ فردا شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ واقعی با تفسیر دقیق

در این پست از صفحه فردا فال حافظ امروز شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ همراه با تفسیر از نظرتان می گذرد. کافی است هنگامی که بر سر دوراهی مانده‌ای و دودل شده‌ای، دست در دامان خواجه شیرازی بزنی و زیر لب آرام بگویی: «ای حافظ شیرازی، تو محرم هر رازی، تو را به شاخ نباتت قسم می‌دهم که هر چه صلاح و مصلحت می‌بینی برایم آشکار و آرزوی مرا برآورده ساز»

ایرانیان به هنگام زدن فال حافظ کتاب را در دست می‌گیرند و به بیان این جملات یا جملاتی از این دست می‌پردازند:

ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، ما طالب یک فالیم، بر ما بنما رازی

عده‌ای هم می‌گویند:

حافظ ای حافظ شیرازی، بر من نظر اندازی، من طالب یک رازم، تو کاشف هر فالی، قسم به شاخه نباتت قسم می‌دهم به قرآنی که در سینه داری، این فال مرا بگشای.

برخی دیگر می‌گویند: ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، به حق شاخ نباتت، به حق جام شرابت، منظور خودت را از مراد ما بیان کن.

بعد انگشت خود را لای دیوان می‌گذارند و باز می‌کنند. غزلی را که در صفحه سمت راست قرار دارد می‌خوانند و تفسیر می‌کنند. اگر مضمون غزل مثبت باشد فال را خوب و گرنه آن را بد می‌دانند. از آن جا که عمده غزلیات حافظ دارای مضامینی عرفانی، عشقی، امیدوارکننده و مهربانی آفرین است زدن فال در مراسم خواستگاری، ازدواج، نوروز، تولد فرزندان و مانند آن بیشتر مرسوم است. متقاضیان فال حافظ بیشتر دختران و پسران جوانی هستند که در طلب عشق و در جستجوی یافتن دلیلی برای ادامه عشق خود هستند. برخی فال‌ها نیز مانند فال انبیاء الهی وجود دارند و به اعتقاد برخی افراد واقعی و قابل اعتمادتر هستند.

فال حافظ امروز متولدین فروردین

✨ پیش از اینت بیش از این اندیشه عشاق بود

✨ مهرورزی تو با ما شهره آفاق بود

✨ یاد باد آن صحبت شب‌ها که با نوشین لبان

✨ بحث سر عشق و ذکر حلقه عشاق بود

⭐️ طبق تفسیر ما حضرت حافظ می فرمایند گویا فکر کردن به گذشته و رابطه عاطفی که داشتید شما ناراحت و اندوهگین کرده . شما با همه ی وجود به شخص مقابلتان عشق ورزی می‌کردید اما او لایق این عشق و احساس نبود. پس بیش از این خود را درگیر او نکنید زیرا فرصت های بسیار خوبی پیش روی شماست و باید قدر این فرصت ها را بدانید. باید این را بدانید که که نباید عشق را از کسی گدایی کنید، نباید خود را محتاج عشق نشان دهید بلکه باید مشتاق عشق باشید .

فال حافظ امروز متولدین اردیبهشت

✨ ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم

✨ جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم

✨ عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است

✨ کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم

⭐️ تفسیری که از این شعر میشه داشت این هست ؛ حضرت حافظ بدون فکر عملی را انجام دادن زیبنده ی شما نمی بینند . شما به خاطر تصمیم های هیجانی و گاهی عجولانه ضربه های زیادی خورده اید . سعی کنید قبل از انجام هرکاری ابتدا خوب در موردش فکر کنید و بی گدار به آب نزنید.اگر می خواهید خداوند به دل شما نگاه کند ، عیب پوش خطاهای دیگران باشید.اگر شخصی پشت سر شما بدگویی می کند ، اصلا به آن توجه نکنید زیرا از مسیری که دارید منحرف می شوید .

فال حافظ امروز متولدین خرداد

✨ ای دل ریش مرا با لب تو حق نمک

✨ حق نگه دار که من می‌روم الله معک

✨ تویی آن گوهر پاکیزه که در عالم قدس

✨ ذکر خیر تو بود حاصل تسبیح ملک

⭐️ تفسیری که از این شعر میشه داشت این هست ؛ حضرت حافظ بدون فکر عملی را انجام دادن زیبنده ی شما نمی بینند . شما به خاطر تصمیم های هیجانی و گاهی عجولانه ضربه های زیادی خورده اید . سعی کنید قبل از انجام هرکاری ابتدا خوب در موردش فکر کنید و بی گدار به آب نزنید.اگر می خواهید خداوند به دل شما نگاه کند ، عیب پوش خطاهای دیگران باشید.اگر شخصی پشت سر شما بدگویی می کند ، اصلا به آن توجه نکنید زیرا از مسیری که دارید منحرف می شوید .

فال حافظ امروز متولدین تیر

✨ من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم

✨ لطف‌ها می‌کنی ای خاک درت تاج سرم

✨ دلبرا بنده نوازیت که آموخت بگو

✨ که من این ظن به رقیبان تو هرگز نبرم

⭐️ در تفسیر چنین می فرمایند جناب حافظ براتون که شما به دلیل اتفاقاتی که اخیرا افتاده کمی اعتماد به نفس خود را از دست داده اید.اما باید گذشته را فراموش کنید و خودتان را سرزنش نکنید . عاشق خودتان باشید و بدانید که هیچ چیزی برای رسیدن به خواسته هایتان کم ندارید.خودتان را بالا ببینید و مطمئن باشید به زودی همه چیز به نفع شما تغییر خواهد کرد . کافیست دست از تلاش برندارید و دعا کردن را فراموش نکنید .

فال حافظ امروز متولدین مرداد

✨ما سرخوشان مست دل از دست داده‌ایم

✨ همراز عشق و همنفس جام باده‌ایم

✨ بر ما بسی کمان ملامت کشیده‌اند

✨ تا کار خود ز ابروی جانان گشاده‌ایم

⭐️ به به چه شعر زیبایی ؛ چنین میشه تفسیر کرد که خودتان را به خاطر اتفاقاتی که اخیرا افتاده است ناراحت نکنید . خداوند انقدر شما را دوست دارد که می خواهد از هر چیزی بهترینش را داشته باشید. پس اگر چیزی را از دست داده اید بدانید به زودی بهتر از آن را به دست خواهید آورد.از زندگی کردن و نفس کشیدن لذت ببرید، این دنیا ارزش آن را ندارد که حرص و جوش بخورید.تا جایی که می توانید به خودتان برسید و انرژی های مثبت را به زندگیتان وارد کنید.

فال حافظ امروز متولدین شهریور

✨ هواخواه توام جانا و می‌دانم که می‌دانی

✨ که هم نادیده می‌بینی و هم ننوشته می‌خوانی

✨ ملامتگو چه دریابد میان عاشق و معشوق

✨ نبیند چشم نابینا خصوص اسرار پنهانی

⭐️ واقعا لذت بخش هست این شعر ؛ تفسیری که از پیام حضرت حافظ میتونیم داشته باشیم این هست که شما ایده های خوب و هدف های بزرگی برای خود در سر دارید . خداوند لیاقت رسیدن به این اهداف را در شما قرار داده است . به شرط آن که روی خودتان تمرکز کنید و توقع نداشته باشید دیگران برای شما کاری انجام دهند . خیلی ها حرف ها و افکار شما به درستی درک نمی کنند و این ممکن است ناراحتان کند . را یادتان باشد که شما برای شاد بودن به هیچکس احتیاجی ندارید جز خودتان .

فال حافظ امروز متولدین مهر

✨ خیز و در کاسه زر آب طربناک انداز

✨ پیشتر زان که شود کاسه سر خاک انداز

✨ عاقبت منزل ما وادی خاموشان است

✨ حالیا غلغله در گنبد افلاک انداز

⭐️ و تفسیر حافظ مهر ماهی های عزیزم این چنین است ؛ شما برای خندیدن و شاد زیستن خلق شده اید . پس به خاطر مسائل بی ارزش زندگی ، خودتان را ناراحت نکنید و غصه ی نداشته هایتان را نخورید . شما می توانید از چیزهایی که هم اکنون دارید هم لذت ببرید و راز خوشبختی نیز همین موضوع است که بتوانید از تمام چیزهایی که دارید لذت ببرید . تا وقتی از چیزهای کوچک لذت نبرید خداوند چیزهای بزرگ را به شما نمی دهد .

فال حافظ امروز متولدین آبان

هزار جهد بکردم که یار من باشی

✨ مرادبخش دل بی‌قرار من باشی

✨ چراغ دیده شب زنده دار من گردی

✨ انیس خاطر امیدوار من باشی

⭐️ پیامی که حضرت حافظ برای شما دارند در مورد چیزی یا شخصی است که گویا دارید برای اون فرد تلاش بیهوده می کنید . یادتان باشد ممکن است مسئله ای از نظر شما به نفعتان باشد اما در اصل اینگونه نیست و اگر برایتان اتفاق بیفتد ضرر خواهید کرد . خداوند به این موضوع آگاه است و بهترین ها را برای شما رقم می زند . کافیست صبور باشید و به خدا اعتماد کنید تا خیلی زود درهای رحمت و نعمتش را به روی شما باز کند . شکرگزاری را فراموش نکنید و قدر چیزهایی که دارید بدانید .

اسرارت فاش شده است. بی قراری، کار را از آنچه که هست بدتر نکن. رو به سوی خدا کن تا تو را از سرگردانی نجات دهد.

فال حافظ امروز متولدین آذر

سلامی چو بوی خوش آشنایی

✨ بدان مردم دیده روشنایی

✨ درودی چو نور دل پارسایان

✨ بدان شمع خلوتگه پارسایی

⭐️ به به چه شعری و چه پیامی ؛ حافظ بزرگ میفرمایند به زودی غم دوری شخصی پایان می یابد و آن شخص را ملاقات خواهید کرد . اما دلتان از بی مهری و بی معرفتی برخی نزدیکانتان گرفته است . شما نسبت به بقیه دید مثبت دارید و با محبت رفتار می کنید اما آن ها توقع شما را برآورده نمی کنند . یادتان باشد هر چیزی که نیاز دارید را از خود خداوند بخواهید نه از خلق خدا. اوست که درد شما را دوا می کند و حواسش به شما هست .

فال حافظ امروز متولدین دی

آفتاب می از مشرق پیاله برآید

✨ ز باغ عارض ساقی هزار لاله برآید

✨ نسیم در سر گل بشکند کلاله سنبل

✨ چو از میان چمن بوی آن کلاله برآید

⭐️ خب خب خیلی هم عالی و زیبا ؛ گویا جناب حافظ همین ابتدا خوش خبر هستند براتون میفرمایند که خبرهای خوبی برای شما در راه است . برای به دست آوردن چیزی خیلی صبر کرده اید و اکنون وقت آن است که پاداش صبر خود را بگیرید . خداوند به زودی نیتی که در سر دارید را برآورده می کند و به مراد دلتان خواهید رسید . نباید از بقیه اطرافیان غافل شوید . کسانی نیاز به محبت و توجه شما دارند . این محبت را از آن ها دریغ نکنید . نیاز است در مورد یک مسئله ای گذشت داشته باشید .

فال حافظ امروز متولدین بهمن

✨ رسید مژده که آمد بهار و سبزه دمید

✨ وظیفه گر برسد مصرفش گل است و نبید

✨ صفیر مرغ برآمد بط شراب کجاست

✨ فغان فتاد به بلبل نقاب گل که کشید

⭐️ من شک ندارم قطعا دل شما بهمنی های عزیزم خیلی پاکه که این چنین شعری برای من ظاهر میشه ؛ حافظ دوست داشتنی می فرمایند دوران نا امیدی و اندوهگین بودن برای شما به زودی تمام خواهد شد و درهای جدیدی به رویتان باز می شود . خداوند هدیه ی ویژه ای برایتان دارد و خیلی زود چیزی را به شما می دهد که از ته دلتان شاد می شوید . شما لایق بهترین ها هستید و باید این را مدام به خود گوشزد کنید.فقط باید حواستان به این موضوع باشد که دست از تلاشتان برندارید و باتمام وجود برای رسیدن به خواسته ای که دارید حرکت کنید .

فال حافظ امروز متولدین اسفند

✨ طایر دولت اگر باز گذاری بکند

✨ یار بازآید و با وصل قراری بکند

✨ دیده را دستگه در و گهر گر چه نماند

✨ بخورد خونی و تدبیر نثاری بکند

⭐️ چنین تفسیر میشه کرد پیام این شعر رو که هدفی در زندگی دارید و خیلی برای شما مهم است و میخواهید با رسیدن به این هدف خود را به دیگران ثابت کنید . این را بدانید که باید خط قرمز ها و چارچوب های خود را برای رسیدن به این هدف بشکنید . از حرف های دیگران هراس نداشته باشید و اجازه ندهید این حرف ها برای شما مانع بسازد . شما خوش شانس و خوش روزی هستید اگر و فقط اگر اعتماد بیشتری به خود و خدای خود داشته باشید . 

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.