آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

شرف الشمس ۱۴۰۳ چه روزی است ؟ + تاریخ دقیق، اعمال و دعا شرف الشمس

روز شرف شمس ۱۴۰۳ مانند هر سال آداب و شرایط خاصی دارد و حکاکی انگشتر باید در تاریخ دقیق آن انجام شود که در اینجا تاریخ دقیق، اعمال و دعا شرف الشمس ۱۴۰۳ را خواهیم خواند.

شرف الشمس در حقیقت یک اتفاق نجومی است اما در زمینه جواهرات و سنگ های قیمتی به نگین عقیق زرد رنگ هم اطلاق می شود که روی آن حرز یا دعای شرف الشمس حکاکی شده است. اما آیا می دانستید که زمان نوشتن دعای شرف الشمش محدود است و باید در ساعت مشخصی انجام شود؟ پس با ما همراه باشید تا در این مطلب شرف الشمس ۱۴۰۳ چه روزی است؛ تاریخ دقیق و اعمال شرف الشمس در سال ۱۴۰۳ را خواهیم خواند.

شرف الشمس چه روزی است

بر اساس ستاره شناسی اسلامی اوج قدرت خورشید در برج حمل در ۱۹ درجه رخ می دهد و این زمان از زمان گذشته معادل ۱۹ فروردین بوده‌ است، بنابراین این روز زمان دقیق شرف الشمس و همان ساعت حکاکی دعای شرف شمس است.

تاریخ دقیق شرف الشمس سال ۱۴۰۳ کی و چند شنبه است

ساعت و تاریخ دقیق برای شروع حکاکی شرف الشمس در سال ۱۴۰۳ طبق تقویم نجومی دانشمندان معتبر و سرشناس کشور ساعت ۵ و ۵۴ دقیقه صبح روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه که مصادف با روز ۲۷ ماه رمضان ۱۴۴۵ قمری می باشد شروع می شود و پایان تاریخ شرف الشمس ساعت ۶ و ۱۹ دقیقه و روز دوشنبه ۲۰ فروردین مصادف با روز ۲۸ ماه رمضان ۱۴۴۵ می باشد.

تاریخ شرف الشمس ۱۴۰۳ در تقویم هجری قمری

تاریخ شرف الشمس در تقویم هجری قمری برابر با ۲۷ رمضان سال ۱۴۴۵ است.

تاریخ شرف الشمس در تقویم میلادی

تاریخ شرف الشمس در تقویم میلادی برابر است با ۷ ماه آوریل سال ۲۰۲۴ است.

شرف الشمس 1403 چه روزی است؛ تاریخ دقیق، اعمال و دعا شرف الشمس

اعمال شرف الشمس چیست

 روز شرف الشمس اعمال و دعای خاصی دارد. از جمله آداب دعا در این روز این است که باید سوره شمس را تلاوت کنید و پس از پایان هر آیه بگویید:

یا شَمس الشُموس یا اَنیس النُفوس اَدرِکنی

بعد به نمک یا آب فوت کنید.

دعای شرف شمس چیست

نوزدهم فروردین برای منجمان مسلمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنا به گفته آنها، این روز خاص بنا به محاسبات نجومی خوش یمن است و در ساعات خاصی از این روز از سال، خورشید در بهترین موقعیت خود در کهکشان خواهد بود. در این روز دعای شرف الشمس با آدابی خاص روی انگشتر عقیق زرد حک می‌شود تا بتوان از برکات آن بهره برد. دعای شرف الشمس عبارتی با این مضمون است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه ‍ ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

متن فارسی دعای شرف الشمس

خداوندا از تو می خواهم با عظمت و بزرگی خود ای قادر مطلق و الله و اعلی حضرت و معصومان و ارادتمندان او و معاشرت او و ارادتمندان او و وصی او و اوست. و بخصوص او، و عالی ترینها و عالی ترین جانشین او، بر مولای ما محمد و آل او صلوات فرست و حاجت من را برطرف کن.

شرف الشمس 1403 چه روزی است؛ تاریخ دقیق، اعمال و دعا شرف الشمس

برخی از فضایل دعای شرف شمس

نوشتن دعای شرف شمس ۱۹ فروردین فضایل بسیاری برای روح و بدن دارد و در منابع نیز توصیه بسیاری به استفاده از این سنگ شده‌است. با توجه به اینکه این دعا بر روی سنگ عقیق زرد حکاکی می‌شود از دو جهت حائز اهمیت می‌باشد. اول وجود سنگ عقیق زرد که خواص بسیاری دارد و بسیار با ارزش می‌باشد و دوم وجود خواص دعای شرف الشمس که فضایل مخصوص به خود را دارد. در ادامه به چند مورد مهم درمورد فضایل عقیق و شرف شمس ۱۹ فروردین پرداخته شده‌است.

* از حضرت حجت (ع) در کتاب “موسوعه الاحجار الکریمه” روایت گردیده‌است در صورتی که بر عقیق و در روز شرف الشمس حک گردد کامل‌تر است. به طور دقیق اینگونه آمده است: “آن حرزی می‌باشد به جهت نگهداری از همه بدی‌های زمینی و آسمانی و آن اسم اعظم است و کامل‌ترین انگشتر می‌باشد.”

* حضرت آیت الله مظاهری فرموده‌اند: “شرف الشمس مورد اعتماد می‌باشد.”

* در کتاب “السحاب اللئالی” نوشته شده توسط سید عبدالله بوشهری آمده است که شرف الشمس در دفع فقر و امراض و محافظت از صاحب آن از گزند جانوران و نگهداری از بلا ها و کسب مقام و عزت تاثیر دارد.

* در کتاب “جنه‏ الوافیه” که به “مصباح کفعمی” معروف است آمده‌است: این حروف (دعای شرف شمس) شکل اسم اعظم می‌باشد.

* از امام موسی کاظم (ع) در روایتی بیان شده‌است: انگشتر زرد در دست داشته باشید که موجب آسانی است و در آن هیچ دشواری نباشد.

* پیامبر اکرم (ص) نیز درمورد خواص این سنگ فرموده‌اند: انگشتر عقیق در دست کنید مادامی که آدم آن را با خود داشته باشد اندوهی به او نمی‌رسد.

* امام علی (ع) نیز میفرمایند: دو رکعت نماز با انگشتر عقیق بهتر است از هزار رکعت بدون آن.

* پیامبر اکرم (ص) نیز فرموده‌اند: اگر یکی ازعقیق‌ های سرخ و زرد و سفید را در دست داشته باشید جز خیر و نیکی و فراخی روزی و سلامتی ازجمیع بلا‌ ها نمی‌بیند و از شر پادشاه ظالم و از هر چه آدمی از آن می‌ترسد و حذر می‌کند امان می‌یابد.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.