آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

سریال فراری داستان زندگی کدام شهید را به تصویر کشیده است؟

سریال فراری داستان شهیدی را نشان می دهد که بخاطر دفاع از حرم به شهادت رسیدنه است، در اینجا خواهیم خواند که سریال فراری داستان زندگی کدام شهید را به تصویر کشیده است؟

سریال فراری با نام اولیه هادی درباره شهید مدافع حرمی است به نام شهید مصطفی صدرزاده با نام جهادی سید ابراهیم هادی یکی از شهدای حرم (که در سال ۹۴ در حلب سوریه به شهادت رسید) می باشد و دلبستگی او به شهید ابراهیم هادی را تصویر می‌کند- ارائه دادند.

«پیمان جبلی» رئیس رسانه ملی در بازدیدی از پشت صحنه سریال فراری ضمن خداقوت به سازندگان این سریال، به این نکته اشاره کرد که باید اثرگذاری و جذابیت دراماتیک، در پرداختن به شهید در اولویت باشد. او گفت: شما اگر بخواهید راجع به «حاج قاسم سلیمانی» هم کاری انجام دهید، اگر بخواهید خود واقعی حاج قاسم را بازسازی کنید تا ۲۰ سال دیگر هم نمی‌توانید کار را بکنید و امکان ندارد بتوان این کار را کرد. بنابراین بهترین کار این است که سایه درام بر روی اثر باشد. عظمت این شخصیت‌ها به گونه‌ای است که اگر یک شهید قرار باشد عیناً و نعل به نعل به تصویر کشیده شود، خود سازنده هم شهید می‌شود چرا که قطعاً نمی‌توان همه ابعاد زندگی شهید را به تصویر کشید.

حسین اوجاقلو در نقش شخصیت اصلی داستان به نام هادی ظاهر شده است.

 

سریال فراری داستان زندگی کدام شهید را به تصویر کشیده است؟

مصطفی صدرزاده که بود؟

مصطفی صدرزاده متولد ۱۹ شهریور ۱۳۶۵ در شهرستان شوشتر استان خوزستان در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدرش پاسدار و جانباز جنگ تحمیلی و مادرش از خاندان جلیله سادات هستند.

مصطفی ۱۱ ساله بود که از اهواز به همراه خانواده به استان مازندران و پس از دو سال به شهرستان شهریار استان تهران نقل مکان و در آنجا ساکن گردید. ایشان دوران نوجوانی خود را با شرکت در مساجد و هیئت‌های مذهبی، انجام کارهای فرهنگی و عضویت در بسیج و یادگیری فنون نظامی سپری کردند. در دوران جوانی در حوزه علمیه به فراگیری علوم دینی پرداخت، سپس در دانشگاه دانشجوی رشته ادیان و عرفان شدند، هم‌زمان مشغول جذب نوجوانان و جوانان مناطق اطراف شهریار و برپایی کلاس‌ها و اردوهای فرهنگی و نظامی و جلسات سخنرانی و… برای آنان بودند.

نتیجه ازدواج ایشان در سال ۸۶، دختری به نام فاطمه و پسری به نام محمدعلی است. مصطفی صدر زاده در سال ۹۲ برای دفاع از دین و حرم بی‌بی زینب(س) با نام جهادی «سید ابراهیم»، داوطلبانه به سوریه عزیمت و به علت رشادت در جنگ با دشمنان دین، فرماندهی گردان عمار و جانشین تیپ فاطمیون شد، سرانجام پس از چندین بار زخمی شدن در درگیری با داعش، ظهر روز تاسوعا مقارن با ۱ آبان ۹۴ در عملیات محرم در حومه حلب سوریه به آرزوی خود، یعنی شهادت در راه خدا رسید و به دیدار معبود شتافت و در گلزار شهدای بهشت رضوان شهریار آرام گرفت.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.