آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

روز جهانی زن در تقویم ۱۴۰۲ + دلیل نامگذاری و استوری تبریک

در این مطلب تاریخ روز جهانی زن در تقویم ۱۴۰۲، دلیل نامگذاری و استوری تبریک این روز را به فارسی آورده ایم که خواهید خواند.

امسال صد و دوازدهمین روز جهانی زن است که در سرتاسر جهان به شکل‌های مختلف جشن گرفته می‌شود، به همین مناسبت تاریخ روز جهانی زن در تقویم ۱۴۰۲، تاریخچه نامگذاری و استوری تبریک روز جهانی زن را آورده ایم. با ما همراه باشید.

در ایتالیا زنان منتظر دریافت دسته‌گل‌های میموزا هستند و در روسیه هدیه دسته‌گل‌های لاله مرسوم است. حتی در بیش از ۲۰ کشور جهان، این روز، تعطیل رسمی است؛ روزی که نماد و رنگ مخصوص خود را دارد و هر سال برای آن تِم و موضوع ویژه‌ای تعیین می‌شود.

روز جهانی زن در تقویم ۱۴۰۲

تاریخ دقیق روز جهانی زن در تقویم شمسی برابر است با :

جمعه ۱۸ اسفند سال ۱۴۰۲

تاریخ دقیق روز جهانی زن در تقویم قمری برابر است با :

روز جمعه ۲۷ شعبان سال ۱۴۴۵

تاریخ دقیق روز جهانی زن در تقویم میلادی برابر است با :

روز جمعه ۸ مارس سال ۲۰۲۴

روز جهانی زن در تقویم 1402 + دلیل نامگذاری و استوری تبریک

روز جهانی زن چه تاریخی است

هشتم مارس، روز جهانی زن در بسیاری از کشورهای جهان گرامی داشته می شود. ۸ مارس روزی است که زنان جهان بدون توجه به گرایشات مختلف فکری، عقیدتی،نژادی و … به یادآوری موفقیت ها و دستاوردهای شان می پردازند. در حقیقت، این روز مجالی است برای نگاه کردن به گذشته در مسیر تلاش ها، منازعه ها و فعالیت های پیشین، و بیشتر برای نگریستن در راستای حرکت های پیش رو برای باز کردن راه در جهت شکوفایی استعدادها و فرصت هایی که در انتظار نسل آینده زنان است

علت نامگذاری روز جهانی زن

سالانه میلیونها تن زن و مرد در اقصی نقاط جهان در روز هشتم مارس با ترتیب اجتماعات و گردهمایی ها این روز را گرامی میدارند. انتخاب روز هشتم مارس به عنوان روز زن بخاطر مبارزۀ زنان کارگر فابریکه نساجی کتان در سال ۱۸۵۷ میلادی در شهر نیویورک آمریکا بر می گردد.

شرایط کاری سخت و غیر انسانی با دستمزد کم کارگران زن در اوایل قرن بیستم که همراه با مردان در کشور های صنعتی وارد فابریکات و بازار کاری شده بودند آنان را وادار به مبارزه علیه این بی عدالتی به شکل سازمان یافته و منظم نمود. در این روز کارگران نساجى زن در یک کارخانه بزرگ پوشاک براى اعتراض علیه شرایط بسیار سخت کارى و وضعیت اقتصادی شان دست به اعتصاب زدند. خاطره این اعتصاب برای کارگران فابریکۀ نساجى باقى ماند. نارضایتى عمومى ازاین شرایط براى زنان کارگر ادامه داشت.

روز جهانی زن در تقویم

هشتم مارس سال۱۹۰۸ میلادی:

بعد از گذشت بیش از پنجاه سال، کاگران زن کارخانـۀ نساجی کتان در شهر نیویورک به منظور احیا خاطرۀ اعتصاب در این روز را که تبعیض،محرومیت وفشار کار و حقوق بسیار کم زنان را بیاد می آورد دست به اعتصاب زدند، صاحب این کارخانه به همراه نگهبانان بخاطر جلوگیری از همبستگی کارگران بخش های دیگر با اعتصاب گران و عدم سرایت آن به بخش های دیگر ، این زنان را در محل کارشان محبوس ساخت و بعدا به دلایل نامعلوم کارخانه آتش گرفت و فقط تعداد کمی از زنان توانستند از این حادثه نجات یابند و مابقی ۱۲۹ تن از زنان کارگر در این آتش سوختند.

به همین دلیل روز هشتم مارس بطور سنتی بنام روز مبارزه زنان علیه بی عدالتی و فشار علیه زنان در خاطره ها باقی ماند. در سال هاى بعد در کشورهاى مختلف اروپایى و امریکا مبارزه زنان به شکل تظاهرات و اعتصاب کاری علیه فشار، تبعیض و استعمار کاری و همینطور برای داشتن حقوق برابر در اجتماع ادامه پیدا کرد.

از جمله یکی از مهمترین مدافعان حقوق زن در آلمان خانم کلارا زتکین (۱۸۵۷-۱۹۳۳) خواسته های مبارزان زن در آلمان را مبنی بر هشت ساعت کار در روز، تعصیلات ویژه در ایام زایمان و سایر حقوق طبق قانون را تقاضا کرد.

در اروپا دومین کنفرانس سوسیالیستی زنان که در آن صد زن مبارز از هفده کشور جهان شرکت داشتند،با اثر پیشنهاد خانم کلارا زتکین در روز۲۷ آگوست سال ۱۹۱۰ میلادی درکپنهاگ پایتخت دانمارک روز هشتم مارس به عنوان روز زن و روز همبستگی بخاطر دفاع از حقوق زنان و مبارزه در مقابل تبعیض های گوناگون علیه زنان بر گزیده شد.

در واقع می توان گفت آغاز حرکت برای شکل گیری یک روز و اختصاص آن به زنان، ابتدا از دل فعالیت های اعتراضی زنان کارگر در آغاز قرن بیستم در امریکای شمالی و سراسر اروپا نطفه بست

در چند ساله اخیر، ۸ مارس روز جهانی زن برای زنان، نه تنها در کشورهای توسعه یافته که در جوامع در حال توسعه نیز به صورت گسترده تری مطرح و ابعاد تازه ای به خود گرفته است. جنبش رو به رشد جهانی زنان، که با برگزاری چهار کنفرانس بین المللی زنان توسط سازمان ملل متحد جهان تعمیق یافته است، در تبدیل روز جهانی زن به صف آرایی و اعتراض در جهت دستیابی زنان به حقوق شان و مشارکت آنان در عرصه های سیاسی و اقتصادی یاری بسیار رسانده است.

علاوه بر این، زنان جهان در روز جهانی زن تلاش کرده اند تا این روز را به فرصتی برای انعکاس پیشرفت ها و دستاوردهای به دست آمده، و کنش های شجاعانه و نیز عزم راسخ زنان عادی (که نقش شگفت آوری را در تاریخ کشورها و جوامع شان ایفا کرده اند) تبدیل کرده و این دستاوردها را گرامی بدارند.

سمبل و رنگ روز جهانی زن

نماد روز جهانی زن، نماد جنسیت زن است که معمولا با رنگ‌های بنفش، سبز و سفید نمایش داده می‌شود. رنگ بنفش نشان دهنده عزت و عدالت، سبز نشان‌دهنده امید و رنگ سفید به معنای پاکی است. این رنگ‌ها بر پایه نمادهای تعریف شده از سوی اتحادیه سیاسی اجتماعی زنان (WSPU) در سال ۱۹۰۸ نشات گرفته‌ است؛ سازمانی که برای مبارزه در زمینه حقوق زنان در بریتانیا طی سال‌های ۱۹۰۳ تا ۱۹۱۷ فعال بود.

روز جهانی زن در تقویم

عکس و استوری تبریک روز جهانی زن

زنان قبل از مادر شدن، پری

و بعد از مادر شدن تبدیل به فرشته می شوند…

فرشته زمینی روزت مبارک

#####

جان دلم

اعتبارت پیش دلم

تنها به حضورت نیست

تو در جانم رخنه کرده‌ای

و من از فاصله هراسی ندارم

همسر عزیزم روز جهانی زن مبارک

#####

مارس روز جهانی زنان را به همه زنان ایرانی تبریک می‌گویم

با آرزوی فردایی بهتر برای تمامی زنان

روز جهانی زن بر تو مبارک

#####

بگذار هر روز، روز زن باشد، شاید به یاد بیاوریم که زنان ما چقدر با ارزش و قابل ستایش هستند

۸ مارس روز جهانی زن بر همه زنان جهان مبارک باد

#####

روز جهانی زن در تقویم

ای زن، ای الطاف دستِ حضرتِ پروردگار

ای تو بهتر از همه هستی، به صد ره آشکار

خنده‌ات چون روشنایِ صبحِ هستی، پر ضیا

خنده‌ات چون دامنِ عرش خدا، مهدِ صفا

روز جهانی زن بر تو مبارک

#####

پنهان نمی‌کنم ز شما، دوست دارمت

اندازه خدا، به خدا دوست دارمت

هرچه از زمین و زمان خسته‌ام ولی

برون از تمام قید و بندها دوست دارمت

روزت زن مبارک

#####

نام تو رازی نوشته بر بال پروانه هاست…

گل‌ها همه به نام تو مشهورند…

آئینه‌های از انعکاس نام تو می‌خندند و من تنها برای تو می‌گویم: زندگی کن تا زنده بمانم…

روز جهانی زنان مبارک

#####

زنان نه تنها در شرایط سخت روحی از تحمل بالایی برخوردارند، بلکه دردهای جسمی را نیز بیشتر تحمل می‌کنند.

زنان به سبب اینکه از نظر حس لامسه حساس‌ترند درد را شدیدتر درک می‌کنند.

اما چرا تحمل درد برای زنان راحت‌تر است؟!

زیرا طبیعتِ زنان برای آماده سازی و پرورش به وجود آمده است.

روز جهانی زن بر شما مخلوقات قدرتمند خداوند مبارک

#####

زن نماد فروتنی، رحمت و تسکین برای تمام بشریت است

روز جهانی زن بر تمام زنان سرزمینم مبارک باد

#####

آسمانت بی غبار

سهم چشمانت بهار

بخت و تقدیرت قشنگ

عمر شیرینت بلند

سرنوشتت تابناک

جسم و روحت پاک پاک

روزت مبارک همسرم

#####

روز جهانی زن در تقویم

تبریک روز جهانی زن به زبان انگلیسی

A very Happy Women’s Day to the lady who has been an epitome of courage and strength. May you always keep inspiring others around you.

روز زن بر بانویی که مظهر شجاعت و قدرت بوده است، مبارک باد. باشد که همیشه الهام‌بخش اطرافیان خود باشید.

#####

Knowing a woman like you is always a pleasure because there is so much to learn from you. Wishing a very Happy Women’s Day to you.

آشنایی با زنی مثل تو همیشه لذت‌بخش است زیرا چیزهای زیادی از تو می‌آموزم. روز زن را به تو تبریک می‌گویم

#####

روز جهانی زن در تقویم

Being a woman is not easy because there are so many roles to play but you are doing really amazing and I am proud of you. Warm greetings on Women’s Day to you.

زن بودن آسان نیست زیرا یک زن باید نقش‌های زیادی را ایفا کند، اما تو به خوبی از پس همه‌ی این کارها برمی‌آیی و من به تو افتخار می‌کنم. روز جهانی زن مبارک.

#####

Women may not be physically as strong as women but they have the power to impart all the strength a man has. Wishing a very Happy Women’s Day.

زنان ممکن است به لحاظ فیزیکی به اندازه‌ی مردان قوی نباشند، اما این قدرت را دارند تا تمام قدرت یک مرد را آشکار سازند. روز زن مبارک.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.