آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

نقدی بر فیلم صبحانه با زرافه ها کاری از سروش صحت

فیلم صبحانه با زرافه ها یکی از مرموزترین فیلم های جشنواره امسال بود که در سکوت خبری آماده و از خلاصه داستان آن مطلبی در دست نبود تا اینکه این فیلم در جشنواره فیلم فجر اکران شد.

فیلم صبحانه با زرافه ها از آخرین کارهای سروش صحت در مقام کارگردانی می باشد، سروش صحت در کنار این فیلم، فیلم بی بدن را بعنوان بازیگر برای اکران آماده دارد، در ادامه این مطلب با نقدی بر فیلم صبحانه با زرافه ها با شما هستیم.

فیلم «صبحانه با زرافه ها» واکاوی جهان مدرن و انسان امروزی است.زیستن درحیاتی پوچ و نیهلیسم. کاربرد نابجای کلمات در اتمفسر و فهمی غیر مرتبط؛ نمایشی از تحمیق و تحریک انسانها درجهت استحصال نفس وتبدیل به تجربه هایی دم دستی و روزمره است.

فیلم نشان دادن و شوآف میزان صمیمیت وعمق رابطه های کم عمق و حال به همزن و رقت انگیز را به چالش می کشد و عجیب است که «سروش صحت» ادعا می کند فیلمش در باب رفاقت و دوستی است .جهان کنونی،جهان بی معنا ولجن مال کردن مقولاتی چون دوستی وعشق است و چه آسان و سهل الوصول است، چنین دنیایی، جهان هر جایی شدن و رنگ باختن ازهر مفهوم با حرمتی است .

صبحانه با زرافه ها

«صبحانه با زرافه ها» تکلیف مفاهیم بزرگ و پرشکوه زندگی را با دم دستی ترین المان ها روشن می کند و مابقی هر چی می ماند تماما روزمرگی و خودزنی و دیوانگی است.فیلم نشان می دهد که چگونه می توان معانی عظیم جهان راکه به زندگی عمق می دهد را تهی و پوچ و روزمره کرد و زندگی را آپارتمانی و پانسیونی کرد .

حرجی نیست؛ این مدرنیته انقدر بزرگ وجهانشمول است که همه جهان از آن تاثیرمی گیرند؛دنیایی که می توانست در حین پیچیدگی وهولناکی زیبا، باعظمت باشد .شاید این خصیصه انسان امروزی است که در زیستن را به هر بهانه و به هر تاوانی تجربه کند چه با دراگ، چه با در«آن»زندگی کردن ؛حتی اگر تاوانش پرواز به سوی مرگ باشد.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.