اخبار کارگران

ایجاد مشکل در ارسال لیست بیمه فروردین ماه کارگران/ مشکل چیست؟

تعدادی از کارفرمایان اعلام کردند که در ارسال لیست بیمه کارگران خود به مشکل خورده‌اند.

به‌تازگی تعدادی از کارفرمایان از اشکال در ارسال لیست بیمه فروردین خبر دادند.

طبق بخشنامه نامه شماره ۵۸۰۶/۱۴۰۳ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از اول دی‌ماه ۱۴۰۳، کارفرمایان موظف به درج مزد پایه سنوات و حق تاهل در لیست‌های بیمه‌ای خود شده‌اند؛ در عین حال، ارسال لیست بیمه قبل از واریز حقوق موجب می‌شود از مغایرت‌های احتمالی جلوگیری شود.

با این وجود، کارفرمایان در ارسال لیست بیمه فروردین با مشکل مواجه شده‌اند؛ پس از وارد کردن اطلاعات حقوق و تمام آیتم‌های مورد نیاز، سامانه مربوطه پیام داده است «با عنایت به ضرورت به روزرسانی اطلاعات بر اساس بخشنامه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، خواهشمند است در هفته های آتی تلاش نمایید.

ما موضوع را از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پیگیری کردیم و گلایه‌های کارفرمایان را به آن‌ها منتقل نمودیم؛ در نهایت روابط عمومی سازمان پاسخ داد « برای کارگاه‌های مشمول کمک دولت، سیستم در حال به‌روزرسانی‌ست و کارفرمایان چندروز دیگر می‌توانند حق بیمه‌ی خود را پرداخت کنند.» به این ترتیب، کارفرمایانی که مشمول کمک دولت هستند و قصد داشتند لیست بیمه فروردین ماه را وارد و حق بیمه کارگران خود را وارد کنند، باید چند روز یا احتمالاً چند هفته صبر کنند تا بتوانند این کار را صورت دهند.

سوال اینجاست که آیا این تاخیر، برای کارگران مشکل‌ساز نمی‌شود؟ آیا کارگرانی که برای دریافت خدمات درمانی مراجعه می‌کنند به دلیل تمدید نشدن بیمه مجبور به پرداخت هزینه‌های آزاد نمی‌شوند و آیا تامین اجتماعی مسئولیت خود دایر بر مشکلات سامانه و به‌روزرسانی آن را برعهده می‌گیرد و اجازه می‌دهد کارگران مشمول، از بیمه درمانی بهره بگیرند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا