آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

شهادت امام صادق (ع) در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟ + پیام تسلیت شهادت امام صادق (ع)

شهادت امام صادق (ع) در روز ۲۵ شوال ثبت شده است در این مطلب تاریخ شهادت امام صادق (ع) در تقویم شمسی، قمری و میلادی خواهیم خواند همچنین متن های تسلیت روز شهادت این امام بزرگوار.

امام صادق علیه‌السّلام ششمین امام ما شیعیان می باشند ایشان در قبرستان بقیع در کنار پدر گرامیشان امام محمّد باقر مدفون شده اند، در ادامه این مطلب تاریخ دقیق شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در تقویم سال ۱۴۰۳ را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تاریخ دقیق شهادت امام صادق (ع) در تقویم ۱۴۰۳

تاریخ شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در تقویم شمسی برابر است با :

روز شنبه ۱۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳

تاریخ شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در تقویم قمری برابر است با :

روز ۲۵ شوال سال ۱۴۴۵

تاریخ شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در تقویم میلادی برابر است با :

روز ۴ می سال ۲۰۲۴

شهادت امام صادق (ع) در تقویم 1403 چه روزی است؟ + پیام تسلیت شهادت امام صادق (ع)

مقاله در مورد شهادت امام جعفر صادق

امام صادق (ع) در چند سالگی به شهادت رسید

امام جعفر صادق (ع) متولد ۱۷ ربیع الاول ۸۳ قمری، رئیس مذهب شیعه و امام ششم شیعیان می باشد که در ۳۵ سالگی بعد از پدرش «محمدباقر» به امامت رسید.

ایشان از ازدواج خود با «حمیده البربریه» صاحب هفت پسر و سه دختر می باشد و در نهایت ۲۵ شوال ۱۴۸ قمری در ۶۵ سالگی مسموم و به شهادت رسیدند.

امام جعفر صادق (ع) بیشترین سال عمر را در میان یازده امام اول شیعیان داشته‌ است.

شهادت امام صادق (ع) در تقویم 1403 چه روزی است؟ + پیام تسلیت شهادت امام صادق (ع)

امام صادق (ع) چگونه به شهادت رسیدند؟

امام صادق علیه السلام در سال ۱۴۸ قمری و در سن ۶۵ سالگی به دست عوامل منصور دوانقی خلیفه عباسی به سبب انگور زهرآلوده مسموم شد و بر اثر آن، به شهادت رسید. درباره تاریخ شهادت ایشان دو روایت می‌باشد. برخی ۱۵ رجب و برخی دیگر ۲۵ شوال را بیان کرده‌اند ولی اکثر مورخان و سیره‌نگاران شیعه، ۲۵ شوال را تاریخ شهادت ایشان می‌دانند.

در مورد طریقه شهادت امام صادق (ع) تاریخ نگاران اینگونه نقل کرده‌اند:

دوران امامت امام صادق (ع) مصادف بود با اواخر دوران حکومت بنی امیه و اوایل حکومت بنی عباس. آورده شده است که خلفای بنی عباس در سالهای آخر عمر بر امام صادق(ع) آزار و اذیت بسیاری را وارد کردند. و حتی حاکم مدینه خانه ایشان را به آتش کشید که البته امام معصوم(ع) از این توطئه جان سالم به در برد. اما ترس و کینه عباسیان از محبوبیت امام صادق(ع) میان مردم روز به روز بیشتر می‌شد.

گفته می‌شودهنگامی که منصور دوانیقی به خلافت رسید و از کثرت شیعیان و پیروان آن حضرت مطلع شد، آن حضرت را به عراق طلبید و پنج مرتبه یا بیشتر تصمیم به قتل آن حضرت گرفت که هر مرتبه معجزه عظیمی مشاهده نمود و از آن تصمیم صرفنظر کرد.

تسلیت شهادت امام صادق به زبان عربی

یا زهره التولیب العطره یا آل البیت الحبیبین

لقد امتلأت بالدین والقرآن لقد أصبح سرج الحزن،

زهره الخاتم، المدینه المنوره تغرق فی الحداد

مائتی لعنه على أناکس الذی سممک

بالسم تعزیه بذکرى استشهاد الامام الصادق (ع).

الا ای لالۀ معطر، عزیز آل پیغمبر

که بهر دین و قرآنت چنین گردیده ای پرپر

شده زین غم، گل خاتم، مدینه غرق در ماتم

دوصد نفرین به آنکس باد که مسمومت نمود از سم

سالروز شهادت امام صادق(ع) تسلیت باد.

%%%%%%

شهادت امام جعفر صادق

زین ماتمی که چشم ملائک ز خون تر است

گویا عزای صادق آل پیغمبرست

شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع) تسلیت باد.

%%%%%%

امشب شب شهادت صادق آل پیامبر است؛ شبی که خورشید مدینه دانش، چهره فروزانِ اهل بیت و وارثِ علومِ رسالت، در ظلمتکده دورانِ منصور، به خونِ دل نشست. شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع) تسلیت باد.

%%%%%%

شهادت امام صادق (ع)، مرد آسمانی مدینه، چشمه جود و سخاوت، کوه حلم و بردباری، تجسم اخلاص و صبر و دریای عمیق علوم لدنی بر پیروان آن حضرت تسلیت باد!

%%%%%%

شهادت امام جعفر صادق

متن در مورد شهادت امام جعفر صادق

«مدینه» همچنان مظلوم است و «بقیع» مظلوم تر! رنج نامه نانوشته شیعه، بر خاک و سنگ مزار صادق آل پیامبر، گویاتر از هر زمان به شِکوه و شهادت ایستاده است. شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع) تسلیت باد.

%%%%%%

سبز آمدی، سرخ رفتی، حال آنکه سپید سپید زیستی و صداقت، تنها واژه ای است که برازنده نام توست. تو از زلالی آینه، هر آینه فراتری. شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع) تسلیت باد.

%%%%%%

در تو کرامت باران موج می زند. با تلاوت قرآن هم آغوشی و دست هایت، مونس آسمان مدینه اند شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع) تسلیت باد.

%%%%%%

شهادت امام جعفر صادق

تسلیت شهادت امام صادق (ع)

۶۵سال، عاشقانه زیستی و ۳۴ سال را صادقانه امامت کردی تا پر پر دانه های نجابتت به انگور زهرآلود منصور آغشته شد. شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع) تسلیت باد.

%%%%%%

ای ششمین ستاره تابناک امامت و ولایت، صادق آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلّم)! نامت را با افتخار به دل های غریبمان می سپاریم تا یادت آرام بخش سینه های بی تابمان باشد. شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع) تسلیت باد.

%%%%%%

سرمایه امروز بقیع، اشک است و اشک. مدینه، جهان را از شیون اکنون خود پر کرده است. امروز بقیع در لباس سوگ، چکیده اشک های غربت شیعیان است و دانش، شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع) تسلیت باد.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.