آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

۱۰ سال محرومیت برای دو ورزشکار دوپینگی کانو و دو صحرانوردی

با رای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو)، سیدکیا اسکندانی از رشته کانو و صابرچرخی ورزشکار رشته دو صحرانوردی به ترتیب ۷ و ۳ سال محروم شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام آزمایشگاه مورد تایید وادا، در نمونه سیدکیا اسکندانی وجود ماده ممنوعه «ملدونیوم» از کلاس ماده های ممنوعه S۴ تایید شد. بر اساس اسناد موجود در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران در سال ۱۳۹۷ یک نوبت تخلف از قوانین و مقررات دوپینگ در داخل مسابقه به دلیل استفاده از ۴ ماده ممنوعه «ملدونیوم، کلومیفن، دروستانولون و متنولون» ثبت شده که بر همین اساس این ورزشکار برای ۴ سال و تا ۱۴۰۱/۰۱/۲۶محروم بوده است. با استناد ماده ۱-۱-۹-۱۰ و ۱-۸-۱۰ از قوانین ملی مبارزه با دوپینگ این ورزشکار از تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۳ لغایت ۱۴۱۰/۰۴/۲۳و به مدت ۷ سال از فعالیت در تمامی حوزه های ورزش محروم شد.

در خصوص صابر چرخی» ورزشکار دوی صحرانوردی، طبق اعلام آزمایشگاه مورد تایید وادا وجود ماده «اریتروپوئتین» از کلاس مواد ممنوعه S۲ در نمونه وی تایید شد. محرومیت مصرف این ماده ممنوعه طبق قوانین مبارزه با دوپینگ ۴ سال می باشد ولی به استناد ماده ۱-۸-۱۰ مجموعه قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران و پذیرش تخلف توسط ورزشکار، رای محرومیت وی بدون تشکیل جلسه شورای صدور رای و توسط کمیته انضباطی ایران نادو با یک سال کاهش از تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۳۱لغایت ۱۴۰۶/۰۵/۳۰و به مدت ۳ سال صادر گردید.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.