آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

کاهش ۵.۵ دلاری اونس طلا/ یک بام و دو هوای طلای جهانی ادامه دارد

قیمت جهانی اونس طلا روز جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ با کاهش ۵ دلار و ۶۰ سنتی به ۲۷۲۸ دلار و ۲۰ سنت در هر اونس رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت جهانی اونس طلا صبح روز جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ و به هنگام تنظیم این گزارش در حالی با شروع معاملات و با کاهش ۵ دلار و ۶۰ سنتی به ۲۷۲۸ دلار و ۲۰ سنت رسیده است که معاملات روز گذشته این فلز گرانبها در قیمت ۲۷۳۳ دلار و ۸۰ سنت بسته شده بود.

گفتنی است دیروز قیمت جهانی اونس طلا تا ۲۷۴۳ دلار و ۲۰ سنت نیز افزایش یافته بود و تا اکنون پس از بازگشت از بالاترین رکورد تاریخی خود (۲۷۵۸ دلار و ۴۰ سنت) با کاهش بیش از ۱ درصدی روبه‌رو بوده است.

قیمت این پناهگاه روزهای سخت و پر ابهام اقتصادی در حالی در روز جمعه و پس از افزایش ۱۲.۵ دلاری روز قبل، به زیر ۲۷۳۰ دلار در هر اونس کاهش یافت، که تقویت شاخص دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه خزانه داری از جذابیت این پناهگاه امن فلزی بیشتر بود.

این تغییر به دنبال داده‌های اقتصادی ایالات متحده، بخشی از سرمایه‌گذاران را به این نتیجه رساند که چرخه کاهش نرخ فدرال رزرو کمتر از حد انتظار خواهد بود. آخرین داده‌ها نشان داد که درخواست‌های بیکاری در ایالات متحده در اواخر اکتبر به شدت کاهش یافته است، که نشان دهنده انعطاف پذیری بازار کار است.

با این حال، حمایتگرهای حرکت صعودی طلا، کماکان تنش‌های ژئوپلیتیکی در غرب آسیا و نگرانی‌ها در مورد یک درگیری گسترده‌تر و همچنین عدم قطعیت در مورد انتخابات ایالات متحده خواهد بود.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.