اقتصادیویژه

کالابرگ دهک ۴ تا ۷ کی واریز میشه؟| نحوه اعتراض به واریز نشدن کالابرگ الکترونیکی+ شماره تماس کالابرگ الکترونیکی

واریز کالابرگ دهک ۴ تا ۷ هنوز تعیین تکلیف نشده است، جزئیات بیشتر درباره کالابرگ الکترونیکی را در ادامه بخوانید.

کالابرگ دهک ۴ تا ۷ همچنان مشمولین را منتظر نگه داشته است و تاکنون هیچ خبر رسمی مبنی بر واریز کالابرگ برای دهک های میانی چهارتا هفت منتشر نشده است.

کالابرگ دهک ۴ تا ۷ کی واریز میشه؟

با اجرای مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیک در تیرماه و شارژ حساب سرپرستان خانوارِ دهک‌های یک تا سه درآمدی به میزان ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر، وزارت رفاه اعلام کرد که براساس تصمیم اخذ شده دولت، فعلاً کالابرگ الکترونیکی در تیرماه واریز خواهد شد و در صورتی که دولت تصمیم بگیرد در ماه‌های آتی نیز کالابرگ الکترونیکی توزیع کند، اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیک از روز شنبه (۷ تیرماه) با تامین اعتبار به حساب سرپرستان خانوار برای دهک‌های یک تا سه درآمدی – به تعداد بیش از ۲۸ میلیون نفر- اجرا شد.

کالابرگ الکترونیک
کالابرگ دهک ۴ تا ۷ کی واریز میشه؟| نحوه اعتراض به واریز نشدن کالابرگ الکترونیکی

این درحالیست که پیشتر فاطمه مهاجرانی – سخنگوی دولت گفت که «سیاست دولت همان هفت دهک تعیین شده است، اما طبق اولویت‌های بودجه‌ای فعلا دهک‌های اول تا سوم که حدود ۲۸ میلیون نفر هستند، می‌توانند ۱۱ قلم کالا را دریافت کنند و کالابرگ به بقیه دهک‌ها نیز به مرور اختصاص می‌یابد.»

به دنبال اجرای این طرح، وزارت رفاه به برخی ابهامات و پرسش‌های مردمی طرح کالابرگ الکترونیکی پاسخ داده است:

من مشمول دریافت بوده‌ام، اما اعتبار را دریافت نکرده‌ام؟

افراد می‌توانند پس از نصب برنامه کاربردی «شما» نسبت به مشاهده موجودی اعتبار خود اقدام کنند.

من مشمول دریافت یارانه نیستم با این وضع چه باید کنم؟

لازم است به منظور ثبت‌نام یارانه‌ها به سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مراجعه و نسبت به ثبت‌نام یارانه اقدام کنید.

مبلغ اعتبار اختصاص‌یافته در مرحله نهم کالابرگ الکترونیکی (تیرماه ۱۴۰۴) چقدر است؟

میزان اعتبار اختصاص‌یافته به هر نفر واقع در دهک اول تا سوم ۵۰۰ هزار تومان و به ازای هر نفر برای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی در دهک چهارم تا هفتم ۳۵۰ هزار تومان است که به کد ملی سرپرست خانوار اختصاص یافته است.

اعتبار کالابرگ الکترونیکی در حساب کدام یک از اعضای خانوار شارژ شده است؟

اعتبار کالابرگ به هیچ وجه در حساب سرپرست یا اعضای خانوار واریز نمی‌شود و به کد ملی سرپرست خانوار تعلق می‌گیرد.

اعتبار به کدام حساب سرپرست خانوار واریز شده است؟

اعتبار برخلاف یارانه نقدی به حساب سرپرست واریز نمی‌شود و به کد ملی وی تعلق گرفته است. خرید اعتبار نیز از طریق تمامی کارت‌های بانکی سرپرست خانوار امکان‌پذیر است.

کالابرگ الکترونیکی
کالابرگ دهک ۴ تا ۷ کی واریز میشه؟| نحوه اعتراض به واریز نشدن کالابرگ الکترونیکی

در صورت مسدود بودن حساب یارانه سرپرست خانوار چگونه بایستی اقدام به خرید کرد؟

در صورت مسدود بودن حساب یارانه سرپرست خانوار، مشکلی برای خرید اعتبار کالابرگ وجود ندارد؛ چون اعتبار به کد ملی اختصاص یافته است.

پیامک شارژ/ واریز اعتبار را دریافت نکرده‌ام؟

در صورتی که پیامک مانده اعتبار را دریافت نکرده‌اید، به منظور استعلام مانده اعتبار به دو روش می‌توان اقدام کرد؛ از طریق نصب برنامه کاربردی شما و مشاهده ریز تراکنش‌های خرید و مانده اعتبار. این برنامه را می‌توان از طریق بازار یا مایکت یا مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir دانلود و نصب کرد؛ از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰*

چگونه از اعتبار استفاده کنم؟

با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح که در برنامه کاربردی “شما” یا تارنمای shoma.sfara.ir معرفی شده‌اند، با استفاده از کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، می‌توان اقدام به خرید کالاهای تعیین شده کرد.

فهرست فروشگاه‌های مجاز را کجا مشاهده کنم؟

با استفاده از برنامه کاربردی “شما” که می‌توانید از طریق کافه بازار یا مایکت یا مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir آن را نصب کنید، می‌توانید فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح کالابرگ الکترونیکی را شناسایی کنید.

کالاهایی که با اعتبار طرح می‌توان آنها را خریداری کرد، کدام هستند؟

فهرست (۱۱) قلم کالای اساسی شامل شیر کم چرب، ماست کم چرب، پنیر سفید، گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند و شکر، برنج و حبوبات است که برای مشاهده جدول کالاهای اساسی می‌توانید به برنامه کاربردی “شما” یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنید.

کالابرگ الکترونیک
کالابرگ دهک ۴ تا ۷ کی واریز میشه؟| نحوه اعتراض به واریز نشدن کالابرگ الکترونیکی

شارژ اعتبار به صورت ماهیانه است؟

براساس تصمیم اخذ شده دولت، فعلاً کالابرگ الکترونیکی در تیرماه واریز خواهد شد و در صورتی که دولت تصمیم بگیرد که در ماه‌های آتی نیز کالابرگ الکترونیکی توزیع کند، اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

اعتراض به دهک‌بندی و ارائه درخواست بازبینی چگونه است؟

ثبت اعتراض به دهک‌بندی خانوار فقط در سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir قابل انجام است و پیگیری دریافت نتیجه اعتراض نیز فقط از طریق همین سامانه امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است که خانوارها در سال فقط دوبار می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند.

از چه فروشگاه‌هایی در این طرح امکان خرید وجود دارد؟

فروشگاه‌های مجاز که آدرس آنها از طریق مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir یا از طریق برنامه کاربردی شما، قابل مشاهده است.

آیا امکان استفاده از اعتبار در خریدهای اینترنتی وجود دارد؟

به زودی امکان خرید از فروشگاه‌های مجازی که به سامانه شما متصل شده‌اند، فراهم می‌شود.

آیا تمام کارت‌های بانکی اعضای خانوار قابل استفاده است؟

خیر، فقط با استفاده از کلیه کارتهای بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجوددارد.

آیا کارت‌های بانکی خاصی در این طرح قابل استفاده هستند؟

خیر محدودیتی وجود ندارد و با تمامی کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.

آیا از هر فروشگاهی امکان خرید در این طرح وجود دارد؟

خیر؛ خرید کالابرگ الکترونیکی فقط از طریق فروشگاه‌های مجاز که آدرس آنها از طریق مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir یا از طریق برنامه کاربردی شما، قابل مشاهده است، امکان‌پذیر است.

اگر از اعتبار خود استفاده نکنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟

استفاده از این اعتبار کاملاً اختیاری است. باتوجه به اینکه اجرای طرح در بازه زمانی یک ماهه است، اعتبارات مصرف نشده خانوارها در پایان دوره از بین می‌رود.

اگر پذیرنده کم فروشی یا گران‌فروشی کند، به کدام مرجع بایستی شکایت کرد؟

شهروندان جهت پیگیری چنین مواردی با سامانه تلفنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرشماره (۱۲۴) تماس بگیرند و موارد مورد نظر را منعکس کنند.

کالابرگ
کالابرگ دهک ۴ تا ۷ کی واریز میشه؟| نحوه اعتراض به واریز نشدن کالابرگ الکترونیکی+ شماره تماس کالابرگ الکترونیکی

آیا در این طرح کالای خاصی ارائه می‌شود؟

در این طرح صرفاً ۱۱ قلم کالای اساسی قابل خرید است که غیر از نوع کالا، هیچ محدودیتی در نشان تجاری کالاها وجود ندارد و افراد کالاها با نشان تجاری مختلف را می‌توانند خریداری کنند.

سرپرست خانوار چه کسی است؟

شخصی که مبلغ یارانه نقدی خانوار به حساب وی واریز می‌شود.

چه اصنافی تحت پوشش هستند؟

عمده‌فروشی‌ها، خواربارفروشی‌ها، سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، فروشگاه‌های محصولات لبنی و پروتئینی، تعاونی‌های مصرف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای.

آیا امکان خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد؟

بله، فروشگاه‌های افق کوروش، جانبو، دیلی مارکت، فروشگاه هفت، رفاه، هایپر فامیلی، وال مارکت، محسن، مینومارت و ترقی در سراسر کشور تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیکی هستند.

ضمناً آدرس فروشگاه‌های مجاز و طرف قرارداد طرح، از طریق مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir یا از طریق برنامه کاربردی شما، قابل مشاهده است.

 

آیا در زمان خرید بایستی کالا با نشان تجاری خاصی را انتخاب کرد؟

خیر؛ افراد می‌توانند از سه گروه کالایی اعلام شده (پروتئین، حبوبات و لبنیات)، نشان تجاری دلخواه خود را خریداری کنند.

آیا می‌توان کل اعتبار را صرف خرید یک یا چند قلم کالای اساسی کرد؟

بله، این امکان فراهم است که مردم بر اساس میزان نیاز خانوار خود، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار خریداری کنند.

آیا در یک خرید باید از کل اعتبارم استفاده کنم یا امکان استفاده از اعتبار در چند مرتبه خرید وجود دارد؟

لزومی به خرید کل اعتبار در یکبار خرید وجود ندارد و افراد در بازه زمانی تعیین شده می‌توانند طی چند مرحله خرید کالاها را انجام دهند.

شهروندان به منظور دریافت پاسخ سوالات خود از چه طریقی می‌توانند راهنمایی لازم را دریافت کنند؟

به منظور پاسخ به سوالات شهروندان می‌توان از طریق شماره تلفن ۶۳۶۹ راهنمایی لازم را دریافت کرد. همچنین از طریق بازوی رسمی کالابرگ در بستر پیام رسان بله، امکان دریافت مشاوره و راهنمایی وجود دارد.

چطوری اعتراض کالابرگ الکترونیکی ثبت کنم؟

اعتراض به واریز نشدن کالابرگ الکترونیکی، مستلزم تماس با شماره ۶۳۶۹-۰۲۱ یا ورود سرپرست خانوار به سامانه حمایت hemayat.mcls.gov.ir و ثبت درخواست بررسی مجدد دهک بندی خانوار است. واریز نشدن کالابرگ الکترونیکی می تواند به دلایلی مانند نقص اطلاعات، تغییر دهک بندی، مشکلات بانکی یا خطاهای اداری رخ دهد.

 کالابرگ
کالابرگ دهک ۴ تا ۷ کی واریز میشه؟| نحوه اعتراض به واریز نشدن کالابرگ الکترونیکی+ شماره تماس کالابرگ الکترونیکی

شماره تماس کالابرگ الکترونیکی

در توضیح شماره تماس کالابرگ الکترونیکی باید گفت، برای پیگیری مشکلات مربوط به کالابرگ الکترونیکی، شهروندان می‌ توانند با شماره تلفن پیش بینی شده برای این امر، تماس گرفته و از راهنمایی های لازم کارشناسان، بهره مند گردند.

شماره تماس کالابرگ الکترونیکی در تهران ۶۳۶۹ و برای شهرستان ها، ۰۲۱۶۳۶۹ می باشد. بر اساس آنچه در بخش سوالات متداول سامانه شما شبکه ملی اعتبار آمده، این سامانه پاسخگویی، هر روز از ساعت ۸ تا ۲۲، آماده خدمت‌ رسانی به شهروندان است.

باید دانست، در صورتی که مشکل از طریق تماس تلفنی حل نشود، حسب مورد، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، پلیس ۱۰+ یا ادارات مربوطه، توصیه می‌ گردد. ارائه مدارک شناسایی کامل و مستندات لازم در این مرحله، بسیار اهمیت دارد تا کارشناسان بتوانند به بهترین شکل، مشکل را بررسی و حل کنند.

نحوه اعتراض به واریز نشدن کالابرگ الکترونیکی

اینکه نحوه اعتراض به واریز نشدن کالابرگ الکترونیکی چگونه می باشد، مبحثی است که در این تیتر از مقاله دینا، بررسی خواهد شد.

با توجه به اینکه مهم ترین دلیل عدم واریز کالابرگ، تغییر دهک بندی خانوار می باشد، برای اعتراض به واریز نشدن کالابرگ الکترونیکی، سرپرست خانوار باید وارد سامانه حمایت شده و پس از مشاهده وضعیت دهک بندی و اطمینان از تغییر آن، اعتراض خود را در قالب درخواست بررسی مجدد دهک بندی، ثبت نماید.

برای این امر، فرد باید آدرس hemayat.mcls.gov.ir را جستجو کرده و برروی گزینه “ورود به سامانه حمایت”، کلیک کند.

در این مرحله باید پس از تعیین نوع کاربر، مواردی چون کد ملی سرپرست خانوار و اعداد تصویر امنیتی در کادرهای مربوطه، وارد شده و برروی گزینه “ورود به سامانه”، کلیک شود.

امکان ورود به سامانه، از طریق گزینه مربوط به “پنجره ملی خدمات دولت هوشمند” نیز وجود دارد.

در این گام، فرد دهک بندی خانوار را مشاهده خواهد کرد و در صورت اعتراض، باید برروی گزینه “درخواست بررسی”، کلیک کند.

کالابرگ
کالابرگ دهک ۴ تا ۷ کی واریز میشه؟| نحوه اعتراض به واریز نشدن کالابرگ الکترونیکی+ شماره تماس کالابرگ الکترونیکی

با کلیک برروی گزینه “درخواست بررسی”، متن مربوط به توافقنامه، به شخص نمایش داده خواهد شد و او باید پس از مطالعه توافقنامه، موافقت خود را با آن، اعلام نماید.

در مراحل بعدی، به ترتیب، اطلاعات مربوط به ساختار خانوار، خودروی اعضای خانوار، درآمد آن ها، اطلاعات بانکی اعضای خانوار، بیماری خاص یا معلولیت اعضای خانوار، وضعیت فعالیت اعضای خانوار در بازار بورس، نمایش داده خواهد شد.

پس از مطالعه اطلاعات فوق الذکر، متنی مشابه آنچه در تصویر زیر است، به فرد نمایش داده می شود و او باید، موافقت خود را با آن، اعلام نماید. (محتوای متن، از این قرار است که فرد، موافق بررسی مجدد وضعیت خانوار می باشد.)

با اتمام ثبت درخواست بررسی، شناسه یکتا ثبت درخواست، به فرد نمایش داده خواهد شد که می تواند نسبت به چاپ و ذخیره آن، اقدام کند.

شایان ذکر است، پس از ثبت موفق درخواست اعتراض به دهک بندی، امکان درخواست مجدد تا دوره بعدی دهک بندی آتی، وجود نخواهد داشت.

در صورتی که شخصی از خانوار، از حساب بانکی شخصی خود برای مقاصدی غیر از خانوار مانند کارپردازی، مدیریت ساختمان، تنخواه داری و … استفاده کرده باشد، ضروری است در اسرع وقت، نسبت به جداسازی حساب تجاری از حساب شخصی اقدام نموده تا در محاسبات دوره آتی، اطلاعات صحیح بانکی مدنظر قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا