آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

پایان سریال در انتهای شب با کلیشه ای عاشقانه که به مذاق بیننده خوش نیامد+ ویدئو

در انتهای شب مانند اغلب سریال های دهه های قبل از ۹۰ پایانی خوش داشت اما این پایان چطور رقم خورد؟

پایان در انتهای شب فرصتی برای قطار شدن تعریف‌ها و تمجیدها بود. برخی معتقدند که این سریال توانایی دیده شدن در خارج از مرزهای ایران هم دارد. برخی هم گفته‌اند موفق‌ترین ملودرام ایرانی‌ست. اما خب حجم تعاریف انگار کارکرد منفی هم علیه این سریال داشته و ناخودآگاه فرصتی برای مقایسه با برخی از آثار درخشان ایجاد شده.

یکی از مولفه‌های تکنیکی سریال نقش کلیشه‌ها در پیشبرد داستان بود. مثلا شاید پدرام شریفی به مذاق برخی خوش نیامده و انگار در سینمای ایران رسم شده که یک عاشق قدیمی همیشه باید به صحنه برگردد یا مثلا پایان‌بندی سریال هم مورد نقد واقع شده. همه این‌ها در حالیست که اکثر مخاطبان سریال با کاراکتر بهنام و ماهرخ و به طور کلی‌تر فضای قصه همذات‌پنداری کرده‌اند.

در این ویدئو ایمان عبدلی به سراغ برخی مفاهیم مورد مناقشه درباره “در انتهای شب” رفته. با ما همراه باشید

 

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.