آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

وضعیت آب و هوا گیلان فردا شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۴٠۲

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا گیلان فردا شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

[bs-quote quote=”در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا گیلان فردا شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.” style=”default” align=”center” color=”” author_name=”” author_job=”” author_avatar=”” author_link=””][/bs-quote]

اداره کل هواشناسی گیلان با صدور هشدار سطح زرد، بارش‌های تناوبی و هوای خنک را در تعطیلات پیش رو برای این استان پیش‌بینی کرده‌ است.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه صدور هشدار زرد تا شنبه هفته آینده است، گفت: طی این مدت با فعالیت سامانه بارشی به تناوب بارندگی گاهی رگباری و شدید، وزش باد گاهی شدید، مه آلودگی و رعد و برق برای مناطق مختلف استان پیش بینی شده‌ است.

سمانه نگاه احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها را از مخاطرات این سامانه بارشی عنوان کرد و افزود: بر این اساس ضروریست تا از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود و در ترددهای جاده‌ای احتیاط لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی پنجشنبه و جمعه بین سه تا پنج درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی گیلان دمای فعلی رشت را ۲۲ درجه سلسیوس و رطوبت را نزدیک ۱۰۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: دریا از روز پنجشنبه تا جمعه به ترتیب با حداکثر موج یک، ۱.۵ متر، و ۸۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی و شنا نامناسب است و برای روز شنبه با احتیاط مناسب پیش‌بینی شده است.

نگاه اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی همچنین نشانگر تقویت سامانه بارشی بعد از تعطیلات پیش رو طی یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در این استان است که در ارتباط با فعالیت این سامانه در روزهای آینده با توجه به نقشه های جدید، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در زمان حاضر آسمان گیلان در مناطق مختلف استان ابری و مه آلود است، آب و هوای این استان طی یک هفته اخبر تقریبا در بیشتر روزهای بارانی و خنک بوده است.

آخرین وضعیت بارش ها در گیلان

مدیرکل حوادث غیرمترقبه استانداری گیلان گفت: بارش‌های شدید باران که از چند روز اخیر بویژه از عصر روز گذشته در این استان آغاز شده و هم اکنون کم و بیش ادامه دارد مشکل خاصی تاکنون ایجاد نکرده است و بر اساس دریافت آخرین گزارش از شهرستان‌های مختلف استان شرایط عادی است.

امیر مرادی روز پنجشنبه با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی از عصر روز گذشته تا امروز اظهار کرد: بر این اساس، بارش باران تمام مناطق گیلان شرق، غرب و مرکزی را فرا گرفت اما مشکلی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه بیشترین بارندگی‌ها در مناطق تالش، آستارا و رضوانشهر گزارش شده اضافه کرد: حداکثر بارندگی ها تا ۵۰ میلیمتر گزارش شده است.

مدیرکل حوادث غیرمترقبه استانداری گیلان خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام هواشناسی و هشدار سطح زرد تا فردا بارتدگی‌ها ادامه دارد شنبه متوقف خواهد شد و از یکشنبه موج دیگر بارندگی وارد استان می شود.

اداره کل هواشناسی گیلان سه شنبه اخیر با صدور هشدار سطح زرد، بارش‌های تناوبی و هوای خنک را تا اواسط هفته آینده برای این استان پیش‌بینی کرده‌ بود.

احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها از مخاطرات این سامانه بارشی است که از مردم درخواست شد تا توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و در ترددهای جاده‌ای احتیاط لازم را به عمل آورند.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.