فناوری

هواوی صدرنشین بازار چین

گفته می شود شرکت هواوی برای نخستین بار در چهار سال گذشته، جایگاه برتر را در بازار تلفن هوشمند چین کسب کرد.

آمار شرکت تحقیقاتی «آی دی سی» نشان داد هواوی، حدود ۱۸ درصد سهم از بازار تلفن هوشمند چین را در سه ماهه دوم سال میلادی جاری در اختیار داشت و در مقابل، رقیبان دیگر مانند ویوو و اوپو، افت کردند. این غول فناوری مستقر در شنزن، تاب‌آوری بیشتری نسبت به رقبایش در بازار راکد چین نشان داد. مجموع فروش در چین، چهار درصد کاهش یافت و به ۶۹ میلیون دستگاه رسید.

ویوو و اوپو در رتبه دوم و سوم ایستادند. شیائومی که در رتبه چهارم ایستاد، تنها برندی بود که شاهد افزایش فروش بود و فروش این شرکت با ۳.۴ درصد افزایش، به ۱۰.۴ میلیون دستگاه رسید. اپل در رتبه پنجم قرار گرفت و شاهد کاهش ۱.۳ درصدی فروش سه ماهه بود.

بهبود موقعیت هواوی پس از سال‌ها محدودیت‌های صادراتی آمریکا روی داد که باعث شد این شرکت چینی، سخت افزار و فناوری‌های اختصاصی خود از جمله تراشه‌های هوش مصنوعی را توسعه دهد. هواوی در سال ۲۰۲۴، چندین مدل تلفن هوشمند عرضه کرد که به صورت داخلی طراحی شده بود و در تولید آن، از نیمه‌رساناهای داخلی استفاده شده بود. همچنین این شرکت از اندروید گوگل فاصله گرفت و تلفن‌های هوشمندی با سیستم عامل اختصاصی خود را عرضه کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، محققان آی دی سی، نخستین کاهش فروش سه ماهه تلفن هوشمند در چین پس از ۶ فصل رشد متوالی را به کاهش کمک از یارانه‌های دولتی، نسبت دادند. شرکت آی دی سی پیش‌بینی کرد که بازار تلفن هوشمند چین، امسال به دلیل استمرار موانع اقتصادی، کمتر از یک درصد رشد خواهد کرد و کارآمدی مشوق‌ها با اشباع بازار تلفن هوشمند چین، تاثیر خود را از دست می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا