آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

نکات خواندنی از رضا عطاران کمدین مشهور و بامزه کشورمان

رضا عطاران بازیگر و کارگردان محبوب کشورمان متولد ۱۳۴۷ می باشد، در اینجا با نکات خواندنی از رضا عطاران آشنا خواهیم شد.

رضا عطاران بازیگر خوب سینما و تلویزیون در بیستمین روز از اردیبهشت ماه ۱۳۴۷ در یکی از محله های قدیمی شهر مشهد متولد شد. این بازیگر علاوه بر بازیگری در زمینه های دیگر مثل کارگردانی، فیلم نامه نویسی و خوانندگی نیز فعالیت دارد. در زیر نکاتی از این هنرپیشه را با هم می خوانیم.

نکات خواندنی رضا عطاران

– رضا عطاران فرزند سوم خانواده است و دوخواهر بزرگتر از خودش دارد.

– پدرش اصالتا اهل کاخک گناباد است.

– پدر او ذبیح‌ا… عطاران درباره شوق و علاقه او نسبت به بازیگری گفته‌است، چرا دروغ بگویم اولش بله! مخالف بودم، هم درکی از این رشته نداشتم و با خودم می‌گفتم که کار خوبی نیست، هم عقلم کم بود، اما وقتی شوق رضا را نسبت به هنر و بازیگری دیدم، گفتم: خیلی خوب بابا جان به کارت برس.

– زمانی که سن کمی داشته، مادرش در زلزله کاخک فوت شده است.

– بعد از اینکه دیپلم خود را در رشته اقتصاد گرفت، برای ادامه تحصیل راهی تهران شد و در دانشکده هنرهای زیبایی دانشگاه تهران، رشته طراحی صنعتی را انتخاب کرد و به تحصیل پرداخت، اما به خاطر علاقه اش به هنر و بازیگری، دانشگاه را رها کرد و به سینما روی آورد.

– رضا عطاران در سال ۱۳۷۳ با خانم فریده فرامرزی، بازیگر سینما، ازدواج کرده است.

– فریده فرامرزی متولد ۳ دی ۱۳۵۰ یکی از بازیگران سینماست که توانسته برای بازی در فیلم «صندلی خالی» نامزد سیمرغ بلورین نقش مکمل زن جشنواره فجر شود.

– رضا عطاران درباره علت بچه دار نشدنش می گوید، اگر قرار را بر بودن یا نبودن بگذارید، به نظر او نبودن بهتر است. از ابتدا هم با همسرش هم عقیده بودند و از قبل از ازدواج هم به صورت جدی بر فرزند دار نشدن توافق کردند.

– رضا عطاران و همسرش در فیلم های استراحت مطلق، صندلی خالی و سریال بزنگاه همبازی بودند و در فیلم استراحت مطلق و سریال بزنگاه، نقش زن و شوهر را ایفا کردند.

– رضا عطاران فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر حسن حامد در سال ۱۳۶۱ آغاز کرد.

– در سال ۱۳۶۹ با بازی در مجموعه تلویزیونی بیداران به کارگردانی اصغر عبداللهی برای اولین بار در تلویزیون دیده شد و پس از آن با ایفای نقش در سریال پرواز ۵۷ و ساعت خوش مهران مدیری به شهرت رسید و در عرصه بازیگری پیشرفت کرد.

– «ساعت خوش» نام یک سریال طنز به کارگردانی مهران مدیری است که در آن رضا عطاران با رضا شفیعی جم، سعید آقاخانی، ارژنگ امیرفضلی و نادر سلیمانی هم بازی بود.

– اولین حضور عطاران در فیلم سینمایی کلید ازدواج در سال ۱۳۷۶ آغاز شد و سیندرلا عنوان دومین کار سینمایی عطاران بود که در سال ۱۳۸۰ رقم خورد.

– عطاران بعد از آن در فیلم هایی مثل کلاه قرمزی و سروناز، هوو و کلاهی برای باران فعالیت بازیگری اش را در سینما ادامه داد.

– عطاران بعد از بازی در سریال های سال خوش، سرزمین سبز و دنیای شیرین، در سال ۱۳۷۸ اولین فعالیت خود در زمینه کارگردانی را با مجموعه تلویزیونی مجید دلبندم رقم زد.

نکات خواندنی از رضا عطاران

– عطاران در این سریال علاوه بر کارگردانی و نویسندگی به عنوان بازیگر هم حضور داشت.

– مجید دلبندم داستان عروسکی دست دراز به نام مجید است که با شیرین کاری هایش هر بار ماجرای تازه ای را خلق می کند. این سریال در گروه کودک و نوجوان تولید شده و با استقبال بسیار خوبی روبه رو شد. یوسف تیموری، زیبا بروفه، جواد رضویان و مجید صالحی از دیگر بازیگران این مجموعه طنز می باشند.

– او با ساخت و بازی در سریال های خانه به دوش، متهم گریخت، سیب خنده، بزنگاه، کوچه اقاقیا، ترش و شیرین به شهرت فراوانی رسید.

– رضا عطاران با بازی در فیلم های طبقه حساس، رد کارپت و کلاشینکف و سود آوری ۱.۶ میلیاردی در سینمای ایران لقب سود آورترین بازیگر را در سال ۱۳۹۳ از آن خود کرد.

– او با نقش آفرینی در فیلم نهنگ عنبر، من سالوادور نیستم، مصادره و هزارپا با استقبال خوبی از طرف مردم روبه رو شد.

– وی در سال ۱۳۹۳ در فیلم نهنگ عنبر به کارگردانی سامان مقدم نقش مردی پنجاه ساله به نام ارژنگ صنوبر را بازی می‌کند که در حال روایت زندگی گذشته‌اش است.

– رضا عطاران در سال ۱۳۹۵ در نهنگ عنبر ۲: سلکشن رؤیا بازی کرد. این فیلم ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ در سینماهای ایران نمایش داده‌شد.

– پس از این فیلم عطاران در خانم یایا بازی کرد. این فیلم از مردم و منتقدان نقدهای منفی دریافت کرد.

سریال دفتر یادداشت (۱۴۰۲) به کارگردانی کیارش اسدی‌ زاده و تهیه‌ کنندگی حسین اکبری است که رضا عطاران در آن نقش ایرج را ایفا می کند که با دوست قدیمی خود حمید با نقش آفرینی حسن معجونی به ماجرا جویی علاقه داشته و ناخواسته پایشان به پرونده قتل‌های زنجیره‌ای و حوادث خطرناکی باز می شود.

– رضا عطاران، حسن معجونی، نعیمه نظام‌دوست، حسین سلیمانی، ریما رامین‌فر، مینا ساداتی و… از بازیگران دفتر یادداشت هستند.

– عطاران در همان سال ۱۴۰۲ در ویلای ساحلی به ایفای نقش پرداخت. این فیلم نسبت به دیگر فیلم‌های اکران‌شده در آن زمان، آغاز موفقیت‌آمیزتری در گیشه داشت.

– عطاران در فعالیت‌های خیریه نیز شرکت می‌کند و به بازدید از مؤسسه‌های خیریه می‌پردازد.

– او همچنین دارای یک آتلیه عکاسی در خیابانی در شمال تهران است.

– عطاران در سال ۱۳۹۷ پول‌سازترین بازیگران سینمای ایران لقب گرفت.

– سریال‌های عطاران در میان مردم دارای محبوبیت خاصی است؛ به صورتی که در رمضان ۱۳۹۹، متهم گریخت پس از سال‌ها همچنان پر مخاطب‌ترین سریال این ماه قرار گرفت.

رضا عطاران علاوه بر بازیگری، خوانندگی نیز کرده است که در زیر می خوانیم:

۱۳۸۲ – خوانندگی تیتراژ مجموعه تلویزیونی کوچه اقاقیا

۱۳۸۴ – خوانندگی تیتراژ مجموعه تلویزیونی متهم گریخت (به همراه امیرحسین مدرس)

۱۳۸۵ – خوانندگی تیتراژ آغازین مجموعه تلویزیونی ترش و شیرین (به همراه محسن نامجو)

۱۳۸۵ – خوانندگی در فیلم کلاهی برای باران

۱۳۸۶ – خوانندگی تیتراژ مجموعه تلویزیونی سه در چهار (به همراه حمیدرضا ترکاشوند)

۳۸۶ – خوانندگی تیتراژ فیلم خروس جنگی

۱۳۸۷ – خوانندگی در فیلم آقای هفت رنگ

۱۳۸۸ – خوانندگی تیتراژ فیلم نیش زنبور

۱۳۸۹ – خوانندگی تیتراژ فیلم ورود آقایان ممنوع

۱۳۹۱ – خسته شدم (به همراه امیرحسین مدرس)

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.