آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

نکاتی خواندنی از جواد عزتی به مناسبت نخستین کارگردانی اش در تمساح خونی

اولین ساخته جواد عزتی فیلم سر حالی از آب در آمده است، او تجربه بازی‌های خوبش در نقش‌های کمدی و جدی را توشه کرده و در ساخت فیلم تمساح خونی به کار برده است.

این که جواد عزتی در تمساح خونی حاضر نشده است به هر قیمتی مخاطب خود را بخنداند، قطعا نشان از هوشمندی این بازیگر توانمند سینماست که به درستی توانسته است خود را از دام وسوسه کننده شوخی‌های آبکی و دم‌دستی نجات دهد و با خلق موقعیت و قرار دادن شخصیت‌ها در موقعیت‌های پیش‌بینی نشده از مخاطب خود خنده درست بگیرد.

بی‌شک یکی از گروتسک‌ترین (بلاتکلیفی میان مضحک بودن و سیاه بودن) سکانس‌های فیلم را می‌توان در سکانس تعقیب و گریز و گریه همزمان شخصیت‌ها با بازی جواد عزتی، سعید اقاخانی و عباس جمشیدی فر در داخل ماشین اشاره کرد که به شدت خوب از آب در آماده است و تضاد ایجاد شده در این صحنه کاملا هیجان‌انگیز است.

نکاتی خواندنی از جواد عزتی

– محمدجواد عزتی متولد دی ماه ۱۳۶۰ در تهران، فارغ التحصیل دانشگاه سوره است.

– او از مشهورترین و پولسازترین هنرپیشه های ایرانی است.

– جواد عزتی بازیگر کم حاشیه تلویزیون و سینما علاقه زیادی به آشپزی و غذا خوردن دارد.

– وی به غذا اهمیت می دهد و سابقه طبخ غذا با حجم بالا را دارد.

– این بازیگر مشهور چندین سال است در زمینه غذاهای فرنگی فعالیت می کند و مدیریت یکی از شعبات رستورانی را برعهده دارد.

– جواد عزتی علاقه زیادی به کار خود دارد و اهل فوتبال و بیش از حد بودن در فضای مجازی نیست.

– عاشق مسافرکشی و صحبت با تمامی اقشار جامعه است تا جایی که برای ثبت نام ماشین به تاکسیرانی رفته است.

– سوپراستار سینمای امروز کشورمان به نجاری نیز علاقه دارد و در مصاحبه ای با مهران مدیری در برنامه دورهمی، یکی از تفریحات خود را کار با چوب اعلام کرد.

– جواد عزتی در سال ۱۳۷۵ وقتی ۱۵ ساله بود، بعد از تست بازیگری وارد یک گروه تئاتر و از آنجا با نمایش های خیابانی و کودک آشنا شد و کار خود را با اجرای تئاتر های خیابانی شروع کرد.

– در سال ۱۳۸۱ با مجموعه «قصه‌های شبانه» وارد تلویزیون شد.

– در سال ۱۳۸۵ با مه لقا باقری (هنرپیشه و کارگردان) ازدواج کرد.

– مه لقا باقری و جواد عزتی در حال حاضر فرزندی ندارند.

– مه لقا باقری این روزها حسابی در اینستاگرام فعال است.

– این زوج بازیگر در سریال های باغ مظفر، قهوه تلخ، دردسرهای عظیم ۲ و زخم کاری و همچنین فیلم سینمایی آینه بغل و شنای پروانه، هم بازی بودند.

– او سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم طلا و مس وارد سینما شد.

– جواد عزتی به عنوان بازیگردان در فیلم «میان ماندن و رفتن» فعالیت داشت.

نکاتی خواندنی از جواد عزتی

– وی از ساعد سهیلی برای نقش آفرینی در فیلم «میان ماندن و رفتن» دعوت کرد و او را به سینما معرفی نمود.

– جواد عزتی نه تنها به ایفای نقش در مجموعه های طنز پرداخته است و با حضور در نقش های کمیک در فیلم های کمدی یکی از پول سازترین بازیگران سینمای ایران بوده، بلکه توانسته توانایی اش را در ایفای نقش هایی جز کمدی به رخ همه بکشد.

– او جوایز مختلفی از جمله دو جایزه حافظ، یک جایزه انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، یک جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم شهر و سه بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده‌است.

– وی با نقش آفرینی اش در فیلم های جدی مانند تنگه ابو قریب، ماجرای نیمروز، سریال زخم کاری و… تبدیل به بازیگری شد که شمایل شوخ و جدی اش در نقش های شیرین یا تلخ خواهان دارد و بازیگری اش در فیلم های کمدی، تضمین کننده فروش آن فیلم و نقش آفرینی اش در فیلم های جدی، با چالشی جذاب روبه رو است.

– در اینستاگردی جواد عزتی متوجه می شویم این بازیگر در صفحه اینستاگرامش هم رویه ای حرفه ای و بی حاشیه را دنبال می کند و معمولا برای هیچ پستی کپشن نمی نویسد، اما پس از اختتامیه فجر، پستی طعنه دار در اینستاگرامش گذاشت و نوشت: کار خوبه خدا درست کنه.

– این کپشن جواد عزتی به ماجرای انتخاب نشدنش در جشنواره اشاره دارد. او سال ۹۸ با چهار اثر همزمان حضور پیدا کرد و در حالی که نقش اصلی چشمگیر را در فیلم «شنای پروانه» بازی کرده بود و در «خورشید» مجیدی مورد تحسین مخاطبان و منتقدان قرار گرفت، اما بابت نقش حاشیه اش در فیلم آتابای، نامزد نقش مکمل مرد شد که بیشتر نوعی فرار کردن از طرح نام او در جشنواره به نظر می آمد.

– «زخم کاری» یک مجموعه نمایشی به کارگردانی محمدحسین مهدویان و به تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان است که از شبکه نمایش خانگی پخش شده است.

– جواد عزتی از بازیگران اصلی این سریال خانگی است که نقش مالک مالکی، مدیر عامل هلدینگ را بر عهده دارد.

– مه لقا باقری در زخم کاری نقش مادر مائده، همسر ناصر، را بر عهده داشت.

– داستان زخم کاری برگرفته از رمان «بیست زخم کاری» نوشته محمود حسینی زاد است.

– به جز جواد عزتی، سیاوش طهمورث، الهه حصاری، کاظم هژیر آزاد، امیرحسین هاشمی، سعید چنگیزیان، مرتضی امینی تبار، مهدی زمین پرداز، نیوشا علی پور، هانیه توسلی، رعنا آزادی ور، سارا حاتمی، منو چهر علیپور، مائده طهماسبی، مه یاس پازوکی، عباس جمشیدی فر و مه لقا باقری از دیگر هنرمندان این مجموعه جذاب خانگی هستند.

– فصل اول زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان با نگاهی به نمایشنامه مکبث، با تمام شخصیت‌های مختلفی که در آن حضور داشتند، یک شخصیت محوری داشت که جواد عزتی نقش آن را بازی می‌کرد.

نکاتی خواندنی از جواد عزتی

– مالک مالکی (جواد عزتی)، کارگرزاده‌ای است که به سختی خودش را بالا کشید و در نهایت سهامدار هلدینگی شد که راننده صاحب آن بود. او مثل مکبث، تحت تأثیر همسرش، دست به قتل مالک هلدینگ زد و پس از آن با کشتن و حذف بقیه سهامداران و رقبا به ریاست شرکت رسید، اما در نهایت توسط دختری که پیش از این دوستش می‌داشت، به قتل رسید.

– با این اتفاق انتظار می‌رفت مالک در فصل دوم از سریال حذف شده باشد، اما تصاویر جواد عزتی در بیلبورد‌های تبلیغاتی و نام او در تیتراژ به مخاطب می‌گفت که او در سریال حضور دارد. بعضی از کاربران پلتفرم پخش‌کننده این سریال هم با پخش قسمت اول و با نبود مالک در آن، اظهار امیدواری کردند که او به زودی و در قسمت‌های بعد حضور داشته باشد. خیلی از آن‌ها از جذابیت نقش مالک نوشتند و این که مشتاق بودند او را هرچه زودتر در سریال ببینند.

– در قسمت سوم، بالاخره مخاطبان توانستند مالک را که حالا مخفیانه و با با چهره‌ای آشفته و شکسته در خانه کسی که از زیر خاک نجاتش داده، زندگی می‌کند، ببینند. انتظار آن‌ها این بود که در بقیه قسمت‌ها مالک را بیشتر ببینند که این اتفاق نیفتاد. بعد از پخش قسمت هفتم و حضور دو یا سه دقیقه‌ای شخصیت مالک در هر قسمت، مخاطبان، انتقادهایشان را به حضور کم رنگ جواد عزتی در پلتفرم پخش‌کننده، اظهار کردند. تماشاگرانی که تا پیش از این از جذابیت این نقش و انتظارشان برای دیدن او نوشته بودند، حالا می‌گفتند این اتفاق مأیوسشان کرده است. بعضی خطاب به محمدحسین مهدویان نوشتند: «آقای مهدویان، وقتی در هر قسمت مالک فقط سه دقیقه بیشتر نیست و کار خاصی هم انجام نمی‌دهد، چرا در تیزر‌ها طوری او را نشان می‌دهید که انگار نقش اصلی است؟» بعضی دیگر هم به اسم جواد عزتی به عنوان اولین نفر در تیتراژ اعتراض کرده‌اند و نوشته‌اند: «چرا در فهرست بازیگران اول اسم جواد عزتی را نوشتید؟ حداقل آخر لیست می‌نوشتید با هنرمندی جواد عزتی که ما تکلیف خودمون رو بدونیم.» کاربران دیگری هم گفته‌اند، هیچ کدام از بازیگران این فصل در اندازه جواد عزتی نیستند و حضور کم جواد عزتی را اشتباه مهدویان دانسته‌اند.

– محمدحسین مهدویان، به تازگی تصویری از پشت صحنه سری جدید سریال زخم کاری را در صفحه شخصی اش منتشر کرد.

– جواد عزتی و رعنا آزادی ور از بازیگران اصلی این مجموعه هستند که در فصل سوم هم حضور دارند.

– تصویربرداری فصل سوم زخم کاری به کارگردانی محمد حسین مهدویان برای انتشار در شبکه نمایش خانگی ادامه دارد.

– «مرد بازنده» فیلمی ایرانی به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی کامران حجازی و امیر بنان محصول سال ۱۴۰۰ است.

– جواد عزتی از جمله بازیگران فیلم «مرد بازنده» است.

نکاتی خواندنی از جواد عزتی

– این بازی در فیلم مرد بازنده در نقش فردی به نام «احمد» ظاهر شده است.

– «مرد بازنده» حکایت یک مامور آگاهی پا به سن گذاشته‌ای است که زندگی به سامانی ندارد و در پی یک قتل مشکوک باید مسیر آینده زندگی خودش و سر و شکل رفتار حرفه‌ای و خانوادگی‌اش را تعیین کند. او یک شخصیت فرتوت و بازنده است که تلاش می‌کند علی‌رغم خستگی و خمودگی‌هایش کار درست را انجام دهد. داستان، حکایت مرد بازنده‌ای است که تلاش می‌کند در انتهای کار، تن به بازنده بودن ندهد. تمام زندگی «احمد» (جواد عزتی) صرف کار شده و در این میان ارتباط به سامانی با خانواده و مشخصا پسرش ندارد. کلیت فیلم حکایت بزنگاه‌هایی است که احمد با واقعیت‌هایی در مورد کار و زندگی‌اش آشنا می‌شود و این واقعیت‌ها در قالب موانعی پیش روی او باعث تغییر و دگردیسی او می‌شود. او به شکلی نمادین بر ترس‌ها و دردهای مزمنش غلبه می‌کند تا تصمیمی دیگرگون بگیرد.

– «کت چرمی» جدیدترین فیلمی است که جواد عزتی در آن بازی کرده است.

– «کت چرمی» فیلمی ایرانی به کارگردان حسین میرزامحمدی، تهیه‌کنندگی کامران حجازی و نویسندگی مسعود هاشمی‌نژاد محصول سال ۱۴۰۱ است.

– فیلم «کت چرمی» در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد.

– جواد عزتی در کت چرمی در نقش عیسی فرهمند بازی کرده است.

– عیسی فرهمند (جواد عزتی)، بازرس سازمان بهزیستی است که در حین بررسی تخلفات مالی یکی از مراکز، متوجه یک باند فساد اقتصادی و ترانزیت مواد مخدر توسط دختران بد سرپرست می‌شود.

– اواخر تیرماه سال جاری بود که خبر رسید جواد عزتی برای اولین فیلمش در مقام کارگردان، برای صدور پروانه ساخت اقدام کرده است؛ خبری که خیلی زود به تیتر رسانه‌ها تبدیل و گمانه‌زنی‌ها درمورد کمدی یا جدی بودن فیلم «تمساح خونی» آغاز شد.

– «تمساح خونی» فیلمی به کارگردانی جواد عزتی و تهیه کنندگی کامران حجازی محصول سال ۱۴۰۲ است.

– این فیلم برای اکران در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

– «تمساح خونی» نخستین فیلم جوادعزتی در مقام کارگردان می باشد.

– جواد عزتی در تمساح خونی علاوه بر کارگردانی، بازیگر نقش اصلی نیز می باشد.

– در خلاصه داستان «تمساح خونی» آمده است: «من یه تمساحم، یه تمساح خونی! یه آدم زخمی که کل زندگیش فقط باخته و چیزی برای از دست دادن نداره…، ولی باز دلش ریسک‌های بزرگ می‌خواد!».

– جواد عزتی و سعید آقاخانی پیش‌تر در فیلم «پیلوت» در کنار هم بازی کرده بودند و این بار در «تمساح خونی» همکاری کرده‌اند.

– این فیلم علاوه بر بخش سوای سیمرغ در بخش نگاه نو نیز داوری می‌شود.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.