هنری

نقد و بررسی سریال مهیار عیار در هفته اول پخش

از هفته پیش پخش سریال «مهیار عیار» در شبکه سه شروع شد. این سریال را سید‌جمال سیدحاتمی کارگردانی کرده ‌ و داستان آن در دوران صفویه می‌گذرد.

این سریال درباره راهزنی است (کامران تفتی) که بر اساس اتفاقی در شهر یزد، پای چوبه‌دار می‌رود و همان موقع خواهشی را مبنی بر دیدار مادرش مطرح می‌کند. جوانمردی برای اینکه راهزن به خواسته‌اش برسد وساطت می‌کند و این اقدام باعث می‌شود او دچار تحول شود و به سمت عیاری بیاید.

مهیار از مهارت و ذکاوت خوبی برخوردار است و به مرور با مشکلاتی که در شهر اصفهان برای مردم، داروغه و… اتفاق می‌افتد، درگیر می‌شود و هر بار داستان جدیدی روایت می‌شود. مهیار عیار یکی از راهزنان و خلافکارهای مشهور در دوران شاه عباس صفوی بود و بخشی از زندگی او در قالب سریال بازنمایی شده.

فعلا «مهیار عیار» نتوانسته تبدیل به اثری محبوب برای اغلب مخاطبان شود و ایرادات زیادی توسط کاربران از آن گرفته شده. برخی رسانه‌ها نیز انتخاب کامران تفتی و متین ستوده برای نقش‌های اصلی را اشتباه می‌دانند و آنها را از جمله عوامل شکست سریال قلمداد می‌کنند.

کامنت‌ها

احمد رنجبر: قسمت‌های ابتدایی «مهیار عیار» نوید سریالی خوب می‌داد اما دیری نپایید که ناامیدی جای خود را به خوش‌بینی داد. کامران تفتی حتی با گریم نتوانسته تبدیل به شخصیتی همراهی‌برانگیز شود؛ آن هم در حالی که زندگی مهیار دراماتیک بوده ‌ و ظرفیت بالایی برای درخشش بازیگر دارد. قصه چنگی به دل نمی‌زند و گره‌گشایی و گره‌افکنی‌های آن شوق تماشا ایجاد نمی‌کند.

‌منیژه خسروی:  حتی اگر بپذیریم در یک سریال می‌توان قواعد را بر‌هم زد، همراه شدن با چهره‌های عمل شده بازیگران کاری است سخت! کاش طراحان گریم می‌توانستند با زحمت مضاعف قیافه بانوانی چون متین ستوده و آشا محرابی را به شکل زنان تاریخی درآورند. جدا از این ایراد، خود «مهیار عیار» هم سریالی با روایتی جذاب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا