میز خدمت تأمین اجتماعی در نماز جمعه تهران: پاسخ به مسائل بازنشستگی و سوابق بیمهای

مدیرکل تأمین اجتماعی شرق تهران در جریان برپایی میز خدمت در مراسم نماز جمعه، از بیشترین درخواستها برای مشاوره در خصوص سوابق بیمهای و بازنشستگی خبر داد و گفت: این میز خدمت بهمنظور راهنمایی و ارائه مشاورههای فنی به مراجعان در حل مسائل تأمین اجتماعی برپا شده است.
«بختیار ملکی» مدیرکل تأمین اجتماعی شرق تهران امروز و در جریان برپایی میز خدمت سازمان تأمین اجتماعی در مراسم نماز جمعه، موضوعات مرتبط با سوابق بیمهای و مسائل حوزه بازنشستگی را بیشترین موارد مطرح شده در میز خدمت نماز جمعه برشمرد و گفت: ادارهکل تأمین اجتماعی شرق تهران به مناسبتهای مختلف و با هماهنگی ستاد مرکزی سازمان تأمین اجتماعی پای ثبات برپایی میز خدمت و ارائه خدمات مشاورهای و فنی به مراجعان است.
مدیرکل تأمین اجتماعی شرق تهران افزود: میز خدمت بیشتر جنبه راهنمایی و توصیههای مشارهای به مراجعان برای چارهجویی جهت حل مسائل مرتبط با جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است. موضوعات مرتبط با سوابق، بازنشستگی و جامعآوری سوابق بیمهای به طور معمول بالاترین درخواستها و دلایل مراجعه افراد به مدیران تأمین اجتماعی و کارشناسان این سازمان را شامل میشود.
وی ادامه داد: در حوزه سابقه، بیشتر مسائل مرتبط با بازنشستگی سختوزیانآور توسط مراجعان مطرح و مشاورههای لازم مبتنی بر قانون تأمین اجتماعی به این افراد ارائه میشود. طبیعاً موضوعات مربوط به حوزه بازنشستگی سختوزیانآور نیز مشمول ضوابط و مقررات این حوزه است. امیدواریم در آینده اصلاح شرایط محیط کار به شکلی صورت گیرد که هیچ فردی مشمول بازنشستگی سختوزیانآور نباشد، به غیر از افرادی که براساس قانون باید از این امکان استفاده کنند.
به گفته ملکی؛ استفاده از قانون بازنشستگی سختوزیانآور یکی از موضوعات مطرح در حوزه کار و تأمین اجتماعی است؛ در حوزه کار نیروی کار به این واسطه از مشاغل مربوطه خارج و در بخش خصوصی جذب میشوند و از سوی دیگر حق بیمه پرداخت نمیکنند. در حوزه بازنشستگی نیز پرداخت سال کمتر حق بیمه و بازنشستگی زودهنگام، بخشی از ناترازی صندوقهای بازنشستگی را موجب شده است.
او همچنین توضیح داد: در میزهای خدمت تلاش در تسهیلگری داریم و امیدواریم در آینده و با پیگیریهای جدی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، تحقق کامل تأمین اجتماعی برخط و هوشمند را شاهد باشیم که از این طریق امکان تسهیلگری بیشتر برای ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش اتفاق بیفتد.
همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر و مراسم نماز جمعه شهر تهران، میز خدمت و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمانهای زیرمجموعه با حضور وزیر کار، معاونان و مدیران، مدیران عامل و روسای مربوطه برگزار شد.
دریافت شکایات و درخواستهای مردمی و دیدار چهره به چهره مردم و جمعی از مسئولان وزارت کار مسئولان و مدیران سازمانهای تابعه، از اهداف این میز خدمت بود.