آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن؛ با این ۷ ماده غذایی تضمینی لاغر شوید

در این مطلب از صفحه فردا ، توضیحاتی درباره مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

مترجم: پردیس کیانی- تمایل به از دست دادن وزن حتما به این معنا نیست که شما مجبور به صرف پولی هنگفت در یک باشگاه ورزشی یا خرید مکمل های گرانبها باشید. یکی از بهترین راه های کاهش وزن از طریق رژیم غذایی است. با تغییر در آنچه که می خورید به راحتی می توانید وزن از دست بدهید.

یک رژیم غذایی کاهش وزن می تواند مناسب هر بودجه ای باشد. بسیاری از غذاهای فوق العاده سالم وجود دارد که شما می توانید با قیمتی ارزان خریداری کنید. در عین حال، خرید غذاهای ارزان قیمت، به این معنا نیست که شما باید به طعم و مزه بدی را تحمل کنید.

از دست دادن وزن یک کار سخت است، اما شناختن مواد غذایی ارزان قیمت برای کاهش وزن شما را چند قدم جلو می اندازد.

جو دوسر

هنگامی که صحبت از کاهش وزن به میان می آید، یک صبحانه سالم ضروری است. یک گزینه برای صبحانه ای خوشمزه و سالم که می تواند برای هر بودجه ای مناسب باشد، بلغور جو دوسر است.

جو دوسر منبع خوبی از فیبر محلول است که می تواند شما را بیشتر از همیشه سیر کند. یک کاسه از بلغور جو دوسر در روز نیز می تواند به سلامت متابولیک شما کمک کند.

مطالعات جو را به عنوان یک دانه کامل برای دیابتی های دارای اضافه وزن توصیه می کند. هنگام خوردن بلغور جو دوسر، از اضافه کردن شکر خودداری کنید.

به جای آن از استویا، عسل یا ادویه جاتی مانند دارچین و یا جوزهندی برای عطر و طعم بهتر بهره ببرید. شما همچنین می توانید آن را با آجیل و میوه های سالم سرو کنید.

ماست یونانی

یکی دیگر از گزینه های صبحانه خوب و سالم ماست یونانی است. خرید یک ظرف ماست برای شما هزینه زیادی ندارد. این ماست حاوی باکتری های پروبیوتیک است که می تواند عملکرد روده شما را بهبود بخشد، که به نوبه خود باعث محافظت در برابر التهاب و مقاومت به لپتین که هورمون چاقی است، می شود.

پروتئین بالا در ماست می تواند به شما کمک کند به مدت طولانی تری احساس سیری کنید و گرسنگی را با حفظ سطح قند خون خود به عقب بیندازید. همچنین، مقدار زیادی از کلسیم در آن از روند کاهش وزن پشتیبانی می کند.

گریپ فروت

یک میوه مناسب برای بودجه کم، گریپ فروت است. گریپ فروت حاوی ویتامین C، فیبر و آب، برای کاهش وزن می باشد. محتوای ویتامین C تأثیر مستقیم بر متابولیسم دارد که برای سوزاندن چربی مهم است. همچنین کالری کمی دارد و علاوه بر این، غنی از ویتامین های A و B6، پتاسیم، فولات، تیامین، کلسیم، آهن، مس، فسفر و منیزیم است.

یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ در مجله ی Medicinal Food نشان داد که نصف گریپ فروت تازه قبل از غذا خوردن با کاهش وزن قابل توجه مرتبط است.

گرچه مکانیزم این مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن ناشناخته است اما وجود گریپ فروت در رژیم غذایی کاهش وزن مناسب است. سیب خوردن یک سیب به طور روزانه نه تنها دکتر را از شما دور نگه می دارد، بلکه وزن بدن تان را نیز کنترل می کند.

صرف نظر از کم بودن کالری، سیب منبعی غنی از فیبر است، به این معنی که معده شما را در زمان طولانی تری پر نگه می دارد. به علاوه، آنتی اکسیدان ها در سیب ممکن است به متابولیسم شما کمک کند، که برای خلاص شدن از چربی ذخیره شده مهم است.

سیب همچنین حاوی سایر مواد مغذی مهم شامل ویتامین C، ویتامین B، ویتامین C، کلسیم، پتاسیم و فسفر است. آنها همچنین دارای کالری کم هستند و حاوی چربی و کلسترول نیستند. هر گاه احساس گرسنگی بین وعده های غذایی دارید، فقط سیب میل کنید.

چای سبز

اگر عادت به نوشیدن قهوه یا چای سیاه دارید، زمان آن فرا رسیده که آنها را با چای سبز جا به جا کنید. همانطور که می دانید هزینه قهوه از چای سبز بسیار بیشتر است و اینگونه می توانید علاوه بر کاهش وزن، در هزینه خود نیز صرفه جویی کنید.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هاست که ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. در واقع، کاتچین ها در چای سبز مانع ذخیره چربی شکم و کمک به کاهش سریع وزن می شوند.

اسفناج

اسفناج یکی دیگر از سبزیجات با بودجه کم است که باید در برنامه رژیم غذایی کاهش وزن خود قرار دهید. اسفناج کم کالری و کربوهیدرات است و با مواد مغذی و فیبر برای سیر کردن شما موثر است.

اسفناج بدون افزایش کالری، وعده غذایی شما را تامین می کند. همچنین دارای کلسیم است که به روند چربی سوزی کمک می کند.

حبوبات

حبوبات غذاهای سالمی هستند که می توانید به صورت عمده خرید کنید و روزانه لذت ببرید. آنها غنی از فیبر و پروتئین هستند. این به این معنی است که فقط یک کاسه لوبیای پخته شده یا دیگر حبوبات می تواند شما را برای یک مدت طولانی سیر نگه دارد. آنها همچنین دارای چربی کم و بدون کلسترول هستند.

علاوه بر این، آنها سرشار از آهن، منیزیم، پتاسیم و فولات هستند. این غذاها همچنین دارای شاخص گلیسمی پایین می باشند که به این معنیست که کربوهیدرات در آنها میزان قند خون را به میزان قابل توجهی افزایش نمی دهد.

هویج

درست است که هویج برای چشم شما مفید است اما می تواند برای کاهش وزن شما نیز مناسب باشد. با توجه به محتوای فیبر و آب بالا در هویج، می تواند کاهش مصرف کالری را افزایش دهد.

این گیاه خوشمزه همچنین منبع خوبی از بتا کاروتن، ویتامین K، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها است. شما می توانید بین وعده های غذایی به عنوان یک میان وعده سالم هویج مصرف کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.