آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

مرطوب کننده های طبیعی کدامند؟

در این مطلب از پایگاه خبری صفحه فردا، توضیحاتی درباره مرطوب کننده های طبیعی خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

مترجم : پردیس کیانی – درست مانند بدن تان که نیاز به سوخت در قالب ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل های دیگر برای عملکرد مناسب دارد، پوست شما هم نیاز به رطوبت برای حفظ سلامتی خود و زیبایی طبیعی دارد. همچنین هنگامی که پوست هیدراته شود، خطوط و چین و چروک ها و علائم پیری، صاف و نرم به نظر می رسد.

نه تنها افرادی که پوست خشک دارند نیاز به مرطوب کننده دارند و باید پوست خود را تغذیه کنند، افرادی که دارای پوست نرمال، ترکیبی و چرب نیز هستند هم نیاز به مرطوب کننده دارد.

اگر پوست شما به طور مرتب مرطوب نباشد، شروع به لک انداختن و پیر شدن می کند. این یکی از دلایلی است که نشان می دهد چرا هیچ رژیم مراقبتی از پوست بدون تأکید بر مرطوب کننده کامل نمی شود.

در بازار، شما می توانید تعداد زیادی از محصولات مرطوب کننده های طبیعی را پیدا کنید، اما بسیاری از آنها به احتمال زیاد با مواد شیمیایی خشن که در دراز مدت به پوست شما آسیب می رساند، پر خواهند شد. با این حال، بسیاری از محصولات طبیعی وجود دارند که شما می توانید برای حفظ صافی و نرمی پوست خود از آنها استفاده کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی موثر است که احتمالا در آشپزخانه شما وجود دارد. این روغن حاوی اسید لینولئیک است که باعث حفظ رطوبت پوست شده و آن را صاف و تغذیه می کند.

علاوه بر این، ویتامین E در آن اثر اکسیدان رادیکال های آزاد را که باعث آسیب به کلاژن می شود و یکی از دلایل اصلی آسیب های پوستی است را خنثی می کند.

روغن نارگیل

درست مثل روغن زیتون، روغن نارگیل نیز مرطوب کننده خوبی برای پوست است و عمیقا پوست را هیدراته می کند. به غیر از رطوبت، روغن نارگیل همچنین پوست را با مواد مغذی ضروری برای سلامتی پوست بهینه می کند. علاوه بر این، روغن نارگیل غیر روغنی است و برای انواع مختلف پوست مناسب است.

عسل

اگر شما از عسل برای شیرین کردن چای یا قهوه خود استفاده می کنید، تصمیم خوبی برای سلامتی خود گرفته اید. حالا وقت آن است که آن عسل بر روی پوست شما هم استفاده شود.

پوست خشک شما به سادگی آن را دوست خواهد داشت. عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی، باعث حفظ رطوبت پوست شما می شود. همچنین، این نرم کننده طبیعی نفوذ به لایه های عمیق تر پوست برای حفظ رطوبت پوست تان می کند.

گلیسیرین

اگر در فصل زمستان از صابون گلیسیرین استفاده می کنید، پس چرا گلیسیرین را برای حفظ رطوبت پوست در طول سال استفاده نکنید؟

گلیسیرین یک مرطوب کننده طبیعی است، به این معنی که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۰۲ اثبات کرد که یک کرم حاوی گلیسیرین، جایگزینی مناسب برای کرم حاوی اوره و کلرید سدیم در درمان پوست خشک آتوپیک است.

آلوئه ورا

هنگامی که به هیدراته ماندن پوست فکر می کنید، از آلوئه ورا کمک بگیرید که ماده ای است که شما ممکن است در باغ آشپزخانه یا بالکن خود داشته باشید. آلوئه ورا غنی از مواد مغذی مانند ویتامین E و A است که می تواند پوست شما را سالم نگه داشته و نرم کند.

همچنین خارش را کاهش می دهد و از پوسته پوسته شدن پوست خشک جلوگیری می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ منتشر شده در مجله پوست هند، نشان دهنده اثر مرطوب کننده آلوئه ورا در درمان پوست خشک است.

شی باتر

اگر چه کمی گران است اما شی باتر یک گزینه عالی محسوب می شود که به طور طبیعی پوست را مرطوب می کند. این حاوی ویتامین A و E و همچنین اسیدهای چرب ضروری است که به هیدراته ماندن پوست کمک می کند.

مواد مغذی در کاهش پوست خشک نیز باعث کاهش اگزما، درماتیت، آفتاب سوختگی و سایر مشکلات پوستی می شود. هنگام استفاده از کره شیا، مطمئن شوید که از کره خالص، ۱۰۰ درصد برای رسیدن به بهترین نتیجه استفاده کنید.

آووکادو

آووکادو به عنوان نرم کننده کار می کند، بدین معنی که پوست را لطیف می کند و رطوبت طبیعی را احیا می کند. این همچنین غنی از ویتامین ها است که پوست را از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می کند.هم خوردن و هم تهیه ماسک از آووکادو توصیه می شود. بسته به خشکی پوست شما می توانید از آن به صورت روزانه یا چند بار در هفته استفاده کنید.

کره کاکائو

کره کاکائو برای حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی بسیار مفید است. چربی اشباع شده آن به راحتی به پوست جذب می شود و می تواند رطوبت را به پوست خشک و ترک خورده بازگرداند. آنتی اکسیدان های موجود در آن کمک می کنند تا در معرض آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش (UV) قرار گیرند و اثرات ضد عفونی نیز داشته باشند. از کره کاکائو برای خود یک ماسک تهیه کنید.

موز بسیار رسیده

موز رسیده نیز به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای تمام انواع پوست عمل می کند. ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها در آن به شما کمک می کنند تا از پوست جوان تر بهره مند شوید. موز رسیده را با چنگال له کرده، آن را با عسل مخلوط کنید و روی صورت بمالید. پس از سی دقیقه آن را شستشو دهید.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.