آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

ماجرای پس گرفتن طلای پارالمپیک بیت‌ سیاح پس از نشان دادن پرچم «خانم ام‌البنین» + واکنش ها

کشور فرانسه در تازه‌ترین اقدام خود علیه مسلمانان و عقاید آنها در مسابقات پارالمپیک صادق بیت‌سیاح، ملی‌پوش پرتاب نیزه ایران را که در جریان رقابت‌های پارالمپیک مدال طلا گرفته بود را به دلیل نشان دادن پرچم عزای سیدالشهدا دیسکالیفه کرده و مدال طلای وی را به نماینده هند اهدا کردند.

نماینده مردم اهواز، کارون و باوی با بیان این که صادق بیت سیاح ثابت کرد محبت اهل بیت (ع) با جان و دل  مردم خوزستان عجین شده است، گفت: انتظار می‌رود وزارت ورزش در مقام مدافع حقوق ورزشکاران و ملی پوشان، نسبت به تصمیم‌های جانبدارانه برگزارکنندگان مسابقات پارالمپیک و سایر مسابقات جهانی واکنشی جدی داشته باشد.

سیدمحسن موسوی‌زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به دیسکالیفه شدن صادق بیت سیاح در پارالمپیک پاریس به دلیل نشان دادن پرچم خانم ام‌البنین، اظهراکرد: مدال افتخار خادمی اهل بیت عصمت و طهارت، گردان آویزی گرانبهاست که بر گردن شیعیان مخلص آل الله آویخته می‌شود و این با هیچ مدال طلایی قابل مقایسه نیست.

او ادامه داد: صادق بیت سیاح، برای تک تک مردم ولایتمدار ایران، قهرمانی با تقوا و پهلوانی ولایی است که ثابت کرد محبت اهل بیت (ع) با جان و دل  مردم خوزستان عجین شده است. مدعیان آزادی بیان که بارها، اسباب ترویج فحشاء را در مسابقات بین‌المللی فراهم کرده بودند بار دیگر نشان دادند که بنیان‌های اسلام  را بر نمی‌تابند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: به همت والای صادق بیت سیاح درود می‌فرستم و از وزارت ورزش و جوانان می خواهم، استقبال و تجلیلی در شأن این قهرمانی ملی برگزار کند.

او بیان کرد: انتظار می رود وزارت ورزش در مقام مدافع حقوق ورزشکاران و ملی پوشان، نسبت به تصمیم‌های جانبدارانه برگزارکنندگان مسابقات پارالمپیک و سایر مسابقات جهانی واکنشی جدی داشته باشد و با پیگیری حقوقی از طریق مجامع بین‌المللی مانع تکرار تضییع حق ورزشکاران شود.

اسلام هراسی فرانسه از مدال آور بیت سیاح

فرانسه به عنوان کشور مهد آزادی تمدن‌ها که در همه عرصه‌های ورزشی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خود را برتر از دیگر کشورها می‌داند و همواره در تنش‌ها و درگیری‌های کشورهای دیگر به طور مستقیم و غیر مستقیم دخالت می‌کند و سردمداران و سیاستمداران این کشور همیشه با بیانیه‌ها و سخنرانی‌هایشان فرانسه را کشوری آزاد می‌دانند و بقیه کشورها علی الخصوص کشورهای مسلمان و ایران را نقد می‌کنند و به این مسئله می‌پردازند که در ایران آزادی بیان و عقیده وجود ندارد.

اما اظهارات مسلمانان در فرانسه نشان می‌‎دهد که اسلام هراسی در این کشور همچنان در حال افزایش است، فرانسه در بین کشورهای اروپایی بیشترین جمعیت مسلمان را دارد با این حال بیشترین رفتار تبعیض‌آمیز و توهین به مقدسات مسلمانان نیز در فرانسه صورت می‌گیرد.

گزارش‌ها نشان می‌‎دهند که مسلمانان در فرانسه از مورد تبعیض‌ترین جمعیت‌ها در این کشور هستند و با نگرش‌های متعدد و غلط نسبت به اسلام نیز دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

جالب ماجرا اینجاست که ادعای مطلق بودن آزادی بیان آنها نادرست است، و این نادرستی با قوانینی که تصویب کرده‌اند مانند قانون منع حجاب یا منع روزه در کشورشان و دیگر قوانین تبعیض آمیز کاملا واضح و مشخص است.

البته که اسلام‌هراسی در اروپا چیز جدیدی نیست؛ در انگلیس نیز، اسلام هراسی به یک امر عادی تبدیل شده است؛ اما سابقه کشور فرانسه در این مقوله بیشتر از کشورهای دیگر است.

فرانسه اسلام هراسی را به حدی آشکار بیان می‌کند که حتی از نمادهای مسلمانان و ائمه نیز ترس دارد در المپیک اخیر هم با منع زنان مسلمان خود از مسابقه دادن به دلیل داشتن حجاب این حد از کوچکی و حقارت خود در قبال اسلام را در دیدگان بین المللی به نمایش گذاشت؛ و در تازه‌ترین اقدام خود علیه مسلمانان و عقاید آنها در مسابقات پارالمپیک صادق بیت‌سیاح، ملی‌پوش پرتاب نیزه ایران را که در جریان رقابت‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، با رکورد ۴۷.۶۴ متر موفق به شکستن رکورد پارالمپیک و کسب مدال طلا شد، به دلیل نشان دادن پرچم عزای سیدالشهدا دیسکالیفه کرده و مدال طلای وی را به نماینده هند اهدا کردند.

آنها این اقدام ورزشکار ایرانی را ضد قانون پارالمپیک اعلام کرده‌اند در حالی که در تاریخ المپیک و پارالمپیک‌های متعدد در کشورهای دیگر در خیلی از موارد شاهد این موضوع بوده‌ایم که ورزشکاران از نمادهای اسلامی و غیر اسلامی مختلف استفاده کرده‌اند و مشکلی هم پیش نیامده است.

این جریان و رفتار نشان دهنده این مطلب است که پس از دهه‌ها استعمار و محو فرهنگ، اکنون و در سال‌های اخیر اسلام‌هراسی در فرانسه به نقطه اوج رسیده و افزایش جنایات نفرت‌محور و اسلام هراسی را به همراه داشته است و این نفرت تا جایی پیش رفته که در مسابقات ورزشی بین المللی که مامن صلح و دوستی و رقابت سالم در سطح دنیا است به این شکل نشان داده می‌شود.

اهدای پاداش ۶۰۰ میلیون تومانی اداره‌کل ورزش خوزستان به بیت‌سیاح

خوزستان مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از اهدای پاداش مدال طلای درنظر گرفته شده این اداره کل برای وزشکاراان پارالمپیکی به صادق بیت‌سیاح خبرداد.

حمید بنی تمیم در حاشیه مجمع انتخاب رییس هیات هاکی خوزستان، اظهارکرد: پیش از این در جلسه شواری ورزش استان خوزستان مصوب کرده بودیم که مبلغ ۶۰۰، ۴۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان به ترتیب به مدال آوران طلا، نقره و برنز به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی اهدا کنیم. ضمن این که مقرر شد ۲۰۰ متر زمین مسکونی و ۵ هکتار زمین از محل طرح کاشت چوب به مدال آوران تقدیم شود.

او با اشاره به دیسکالیفه شدن صادق بیت سیاح در دو و میدانی بازی های پارالمپیک و پس گرفتن مدال طلای او در پرتاب نیزه جهان، ادامه داد: با توجه به پس گرفتن مدال طلای بیت‌سیاح علی رغم رکوردشکنی در این رقابت‌ها، جایزه ۶۰۰ میلیون تومانی مدال طلا و نیز ۲۰۰ متر زمین مسکونی و ۵ هکتار زمین از محل طرح کاشت چوب به او اهدا خواهد شد.

بنی تمیم گفت: طی جلسه‌ای که امروز نیز با مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان داشتیم، او قول داد در هفته دفاع مقدس زمین‌های مسکونی اختصاص یافته به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی اهدا شود که این موضوع شامل ورزشکارانی که در این دو رویداد نیز صاحب مدال نشدند هم می‌شود.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.