آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

نکاتی خواندنی از شبنم قلی خانی بازیگر سریال سرزمین مادری

شبنم قلی خانی بازیگر زن ایرانی که بعد از موفقیت در نقش مریم مقدس به تلویزیون آمد و با آذر سریال اولین شب آرامش به شهرت در میان مخاطبین تلویزیون قرار گرفت. او در این سال ها با بازی در سریال های انام و هشت و نیم دقیقه بسیار محبوب شده است. بازی او در سریال سرزمین مادری این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و مانند همه بازیگران این سریال تغییرات چهره او نیز در فضای مجازی مورد بحث قرار گرفته است.

سریال سرزمین مادری یکی از سریال های پرستاره صدا و سیماست که بعد از حدود ده سال اجازه پخش یافته است و این روزها این سریال توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کرده است.

پخش آنلاین رایگان مجموعه «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی، نویسندگی علیرضا طالب‌زاده و تهیه‌کنندگی محمد مسعود از چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲، به صورت دو قسمت در هفته از سایت و اپلیکیشن تلوبیون آغاز شده است.

در این سریال شهاب حسینی، جواد عزتی، بابک حمیدیان، الهام حمیدی، امیر آقایی، علی شادمان، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، محسن تنابنده، پژمان بازغی، شبنم قلی‌خانی، ثریا قاسمی، مرحوم پرویز پورحسینی، حسین محجوب، فرهاد قائمیان، هنگامه قاضیانی، حسن پورشیرازی، جعفر دهقان، فرشته صدرعرفایی، علیرضا خمسه، میترا حجار، رضا کیانیان، هومن سیدی، سام درخشانی، سعید راد، لیلا زارع، مهران رجبی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، پریوش نظریه، حسین مهری، و ده‌ها بازیگر مطرح دیگر ایفای نقش کرده‌اند.

شبنم قلی خانی

– شبنم قلی‌خانی در ۱۹ آبان ۱۳۵۶ در تهران زاده شد.
– وی در یک خانواده ۵ نفره بزرگ شده است که اصالتا اهل تهران هستند.
– شبنم قلی خانی یک خواهر به نام شیدا و یک برادر به نام شهرام دارد.
– این بازیگر بی حاشیه کشورمان سومین فرزند خانواده است و متاسفانه پدرش را در سال ۱۳۸۲ از دست داد.
– شبنم قلی خانی در سال ۱۳۸۶ وقتی ۳۰ ساله بود، ازدواج کرد.
– مراسم خواستگاری او بسیار سنتی و رسمی برگزار شد.
– نام همسر خانم بازیگر، رضاست.
– او به دلیل شغل همسرش به مدت ۴ سال در استرالیا زندگی کرد و درنتیجه از بازیگری و تدریس فاصله گرفت.
– وی در استرالیا با یک شیوه آموزشی متفاوت روبه‌ رو شدم. سیستم آنجا قدری صمیمی تر و بازتر است و هر چیزی سر جای خودش قرار دارد و هیچ استادی، کوچک ترین کاهلی در انجام تکلیف را نمی‌ پذیرد.
– نحوه آشنایی شبنم قلی خانی و همسرش بدین شکل بود که خواهر او و همسرش که از آنها بزرگتر هستند، دوستان صمیمی بودند. وقتی شبنم در دانشگاه قبول شد، برای درس ماکت سازی احتیاج داشت که یک نفر به او کمک کند. خواهرش هم گفت که برادر دوستش در رشته معماری تحصیل می کند و می تواند به او کمک کند. درنتیجه آشنایی خانم بازیگر و همسرش آقارضا از ساخت این ماکت آغاز شد و درنهایت خواهرهای آنها نقشه ازدواج شان را کشیدند.
– شبنم قلی خانی طعم مادر شدن را در سال ۱۳۹۴ چشید.

شبنم قلی خانی
– او یک دختر به نام شانا دارد که در استرالیا به دنیا آمده و در دوران زندگی در استرالیا مشغول نگهداری از دخترش بود، اما تنهایی و غربت برای خانم بازیگر بسیار سخت بود و نتوانست این فرم زندگی را تحمل کند، درنتیجه در فروردین ۱۳۹۵ همراه همسر و دخترش به ایران بازگشت.
– او فعالیت بازیگری را در سال ۱۳۷۶ با بازی در تئاتر آنتیگونه در تئاتر شهر تهران آغاز کرد.
– وی مورد توجه شهریار بحرانی قرارگرفت و در فیلم سینمایی مریم مقدس به کارگردانی شهریار بحرانی درخشید.
– این بازیگر نقش حضرت مریم، مادر عیسی مسیح را در این فیلم سینمایی ایفا کرد.
– او در نخستین مجموعه تلویزیونی خود به نام «اولین شب آرامش» به کارگردانی احمد امینی به ایفای نقش پرداخت.
– در سال ۱۳۸۴ شبنم نخستین اثر خود به ‌نام «حقیقت یک دست‌فروش» را که یک فیلم مستند بود، کارگردانی کرد و وارد عرصه‌ کارگردانی شد.
– او تاکنون چندین فیلم مستند و کوتاه و یک فیلم انیمیشن را کارگردانی کرده‌است.
– او دارای دیپلم ریاضی فیزیک است و در دانشگاه در رشته تئاتر قبول‌شد و گرایش طراحی صحنه را برگزید.
– چندی پس از آن، در کنکور کارشناسی ارشد در گرایش کارگردانی تئاتر مشغول به تحصیل شد و هم‌اکنون فارغ‌التحصیل شده‌است.
– قلی خانی استاد کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است و لیسانس طراحی صحنه را از دانشگاه آزاد اسلامی تهران دارد.
– شبنم قلی خانی مادر شدن را بهترین و عجیب ترین حس دنیا عنوان می کند و معتقد است که مادر بودن یک حس طبیعی است که برای هر آدم سالمی وجود دارد، چون به نوعی حس امتداد حیات و زندگی است. اینکه یک موجود را در درون خودت پرورش دهی و بعد هم برای او مادری کنی، حس بسیار لطیف، زیبا و دوست داشتنی است.
– سریال سایه‌باز به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی علی یاور ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و ترکیه است که اولین قسمت آن در ۱۹ مهر ۱۴۰۲ در پلتفرم آپرا منتشر شد.
– این سریال از ۱۹ مهر ۱۴۰۲ عرضه شده است.
– سریال سایه باز چهارشنبه هر هفته ساعت ۸ شب پخش می شود.
– شبنم قلی خانی از جمله بازیگران سریال سایه باز است.

شبنم قلی خانی
– در خلاصه سریال سایه باز آمده است که برزو شمس یک تاجر و برج‌ساز موفق است که به تازگی صاحب نوه‌ای شده و ظاهرا شادی او تکمیل شده، اما درست در شب نام‌گذاری نوه او، شاهد حضور یکباره دوست صمیمی برزو پس از سال‌ها هستیم که زندگی مرد را دستخوش تغییرات بزرگی می‌کند و او را در دنیایی از معما‌ها و رازها سرگردان رها می‌سازد.
– شبنم قلی خانی پیش از این در برنامه شب های مافیا نیز حضور داشت.
– از نظر او سریال‌ های طنز در بین ایرانیان خارج‌ نشین طرفداران زیادی دارد، به همین دلیل خیلی دوست دارد ژانر طنز را با یک گروه خوب تجربه کند.
– فیلم دیدن و کتاب خواندن، مسافرت و کار نوشتن را خیلی دوست دارد.
– داستان کوتاه و طرح فیلمنامه هم می نویسد، البته فقط برای خودش. مهمتر از همه اینکه وقتش را با فرزندش بگذراند، این واقعا بهترین تفریح برای اوست.
– سعی می کند کمتر کسی را از خودش برنجاند و این که خیلی آدم ها را تحمل کند، بدی هایشان را نبیند و خوبی هایشان را ببیند.
– موسیقی در زندگی هر شخصی که ذره ای از هنر را یاد گرفته باشد را بخشی مهمی می داند.
– او موسیقی سنتی خودمان و هم موسیقی مدرن را دوست دارد.

– شبنم قلی خانی که به عنوان یکی از سفیران محیط زیست در پنجمین جشنواره بین‌ المللی فیلم سبز انتخاب شد، می گوید مادر همه ما طبیعت است. با استفاده بی‌ رویه از مواد آلاینده، رشد جمعیت و افزایش ماشین‌ آلات که همگی باعث افزایش گرمای زمین می‌ شوند، به مرور باعث تغییر اقلیم‌ ها می‌ گردند .بیایید تا قبل از آنکه دیر شود، به فکر طبیعت، این موهبت خداوندی باشیم.
– او به تازگی به رسانه فارسی زبان اماراتی پیوسته است.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.