اقتصادیویژه

یارانه نقدی مرحله ۱۷۳ مربوط به تیر ماه ۱۴۰۴| جزئیات بیشتر پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض hemayat.mcls.gov.ir

جزئیات واریز یارانه نقدی مرحله ۱۷۳ مربوط به تیر ماه ۱۴۰۴ را در ادامه بخوانید و اگر نیاز به اعتراض دارید در سامانه اعتراض که در متن بارگزاری شده اقدام کنید.

یارانه نقدی مرحله ۱۷۳ مربوط به تیر ماه ۱۴۰۴ به حساب سرپرستان خانوارهای دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز و قابل برداشت است.

ماه گذشته بر اساس دهک‌بندی اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد ۴۹ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۵۲۵ نفر در دهک های اول تا سوم قرار دارند که یارانه نقدی آنها هر ماه به حساب سرپرستان این خانوارها توسط ۲۸ بانک عامل در سراسر کشور واریز می شود.

یارانه نقدی مرحله ۱۷۳ مربوط به تیر ماه ۱۴۰۴

یارانه دهکهای چهارم تا نهم به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان است. روز ۲۵ تیرماه نیز یارانه دهک‌های اول تا سوم به مبلغ هر نفر ۴۰۰ هزار تومان واریز شده بود.

بنابراین گزارش در سال‌های گذشته پرداخت یارانه برای همه مشمولان، بیستم هر ماه انجام می‌شد؛ اما از بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت‌ یارانه بر اساس زمان‌بندی انجام می‌شود.

بدین‌ترتیب مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور بیستم هر ماه، یارانه نقدی و معیشتی خانوار دهک‌های یک تا سه به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر ۲۵ هر ماه، یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان سی‌ام هر ماه و یارانه دارو و هزینه حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی سوخت، از ابتدای ماه انجام می‌شود.

یارانه
یارانه نقدی مرحله ۱۷۳ مربوط به تیر ماه ۱۴۰۴| جزئیات بیشتر پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض hemayat.mcls.gov.ir

چه کسانی مشمول یارانه ۹۰۰۰۰۰ تومانی می‌شوند؟

مرحله سوم طرح یسنا و پرداخت یارانه مخصوص مادران باردار و دارای فرزندان شیرخوار آغاز شد.

در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانوار‌های ۷ دهک اول درآمدی که مادر باردار و یا فرزند شیرخوار زیر ۲ سال دارند، با شروع سومین مرحله طرح یسنا مشمول دریافت سبد غذایی و بسته بهداشتی می‌شوند.

میزان حمایت طرح یسنا به ازای هر مادر باردار ۴۵۱ هزار تومان و به ازای هر قل کودک شیرخوار زیر ۲ سال ۹۰۰ هزار تومان است.

در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانوار‌های ۷ دهک اول درآمدی که مادر باردار و یا فرزند شیرخوار زیر ۲ سال دارند، با شروع سومین مرحله طرح یسنا مشمول دریافت سبد غذایی و بسته بهداشتی می‌شوند.

جزئیات بیشتر پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض hemayat.mcls.gov.ir

برای پیگیری یارانه معیشتی با استفاده از کد ملی در سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir، ابتدا باید به این سامانه وارد شده و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و دریافت کد تایید، وارد حساب کاربری خود شوید.

سپس می‌توانید با مراجعه به بخش “وضعیت اقتصادی خانوار” از دهک‌بندی خود مطلع شوید و در صورت وجود مغایرت، از طریق گزینه “درخواست بررسی” اقدام به ثبت اعتراض کنید.

چرا یارانه من قطع شد؟

از اصلی‌ترین دلایل قطع یارانه، دهک دهم بودن درامد خانوار است. البته این اتفاق ممکن است گاهی به اشتباه رخ دهد . به همین علت، سرپرست خانوار می‌تواند به سایت hemayatmcls.gove.ir مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کند.

یارانه
یارانه نقدی مرحله ۱۷۳ مربوط به تیر ماه ۱۴۰۴| جزئیات بیشتر پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض hemayat.mcls.gov.ir

ستاد هدفمندی یارانه نیز موظف است دوباره به بررسی منابع درآمدی خانواده پرداخته و در صورت رخ دادن اشتباه، دهک جدید خانوار را اعلام کند.

گروه دیگری نیز در دوره‌های قبل به هر دلیلی یارانه دریافت نمی‌کردند یا به طور خودخواسته یارانه خود را قطع کرده‌اند. این افراد نیز به قطع یارانه معیشتی اعتراض داشتند و درحال حاضر خواستار دریافت یارانه هستند.

این افراد که جاماندگان از یارانه محسوب می‎شوند ، برای ثبت نام یارانه لازم است به سایت my.gov.ir مراجعه کنند.

نحوه اعتراض به یارانه:

افراد معترض به یارانه معیشتی خود می‌توانند بر اساس گفته رییس ستاد هدفمندی یارانه‌ها به سایت وزارت کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند و اعتراض خود را ثبت کنند.
این سامانه در بستر درگاه ملی خدمات دولت قرار داد و افراد می‌توانند با ثبت شماره تلفن، کدملی و شماره شبا، ثبت نام خود را کامل کنند.
همانطور که گفته شد، اصلی‌ترین علت قطع یارانه معیشتی، قرار گرفتن فرد در دهک دهم درامدی است.

پس اگر بعد از گذشت 10 روز از ثبت اعتراض، افراد همچنان پاسخی مبنی بر خارج شدن آن‌ها از دهک دهم دریافت نکردند، می‌توانند دوباره وارد سایت شده و اطلاعات لازم را برای بررسی مجدد وارد کنند.

برای دهک‌بندی خانواده‌ها از ۴ معیار: بعد خانوار، تراکنش‌های بانکی، اطلاعات خودرو و حقوق و درآمد افراد استفاده می‌شود.

اگر شما هم احساس می‌کنید که دهک‌بندی‌تان نیاز به بازنگری دارد، ویدئوی زیر را ببینید تا متوجه عوامل اختلال در دهک‌بندی شوید:

سایت اعتراض به یارانه با کدملی

سایت اعتراض به یارانه معیشتی که از سوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها معرفی شده است همان سایت وزارت کار و رفاه اجتماعی است.

یارانه
یارانه نقدی مرحله ۱۷۳ مربوط به تیر ماه ۱۴۰۴| جزئیات بیشتر پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض hemayat.mcls.gov.ir

افراد معترض به قطع یارانه معیشتی که از ابتدای ۱۴۰۱ یارانه دریافت نکردند یا در سالهای قبل یارانه‌شان به هردلیلی قطع و حذف شده است، حالا می‌توانند به سایت my.gov.ir مراجعه کرده و اقدام به ثبت‌نام کنند.

همچنین استعلام یارانه معیشتی با کدملی نیز در همین سایت انجام میشود.

اما افرادی که بعد از مشخص شدن دهک درآمدی خود متوجه شدند جزو دهک دهم درآمدی هستند و نسبت به این دهک‌بندی اعتراض دارند، لازم است به سایت hemaya.tmcls.gov.ir مراجعه کرده و اعتراض خود را در این راستا اعلام کنند. لازم به ذکر است که برای استعلام یارانه معیشتی با کدملی هم نیاز به مراجعه به همین سایت میباشد.

بعد از ورود به سایت hemaya.tmcls.gov.ir با وارد کردن شماره تلفن و کدملی سرپرست خانوار در سامانه و زدن گزینه «درخواست بررسی» ، درخواست شما برای بررسی دهک درآمدی ارسال خواهد شد.

مراحل پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه حمایت:

ورود به سامانه: به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید.

ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند: با کلیک بر روی این گزینه، شماره ملی سرپرست خانوار را وارد کنید.
دریافت کد تایید: شماره همراه سرپرست خانوار را وارد کنید تا کد تایید برای شما پیامک شود.
ورود به حساب کاربری: کد تایید دریافتی را در سامانه وارد کنید.
مشاهده دهک‌بندی: در حساب کاربری خود، به بخش “وضعیت اقتصادی خانوار” مراجعه کنید و دهک خود را مشاهده کنید.
ثبت اعتراض: اگر با دهک‌بندی خود مشکل دارید، می‌توانید از طریق گزینه “درخواست بررسی” اعتراض خود را ثبت کنید.
دریافت کد پیگیری: پس از ثبت اعتراض، یک کد پیگیری به شما داده می‌شود که برای پیگیری‌های بعدی به آن نیاز دارید.

نکات مهم:

بهتر است سرپرستان خانوار با رقم آخر کد ملی زوج در روزهای زوج و سرپرستان با رقم آخر کد ملی فرد در روزهای فرد به سامانه مراجعه کنند .

در صورت گذشت ده روز از ثبت اعتراض و عدم دریافت پاسخ یا یارانه، مجدداً به سامانه مراجعه کرده و اطلاعات خود را بررسی کنید .
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، می‌توانید از راهنمای موجود در سامانه یا منابع دیگر استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا