آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

روز معلم در تقویم ۱۴۰۳ چند شنبه است؟

در این مطلب خواهیم خواند که روز معلم چند شنبه و چه روزی از تقویم ۱۴۰۳ می باشد.

روز معلم در ایران همه ساله در یک روز مخصوص جشن گرفته می‌شود، این روز به مناسبت تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های معلمان در آموزش و پرورش دانش‌آموزان برگزار می‌شود. در این روز دانش‌آموزان عادت دارند با هدایا و سخنان تبریک‌آمیز به معلمان خود احترام خود را نشان دهند و از زحمات آن‌ها قدردانی کنند، در ادامه این مطلب با تاریخ دقیق روز معلم در تقویم ۱۴۰۳ در ایران و افغانستان آشنا خواهیم شد.

روز معلم ۱۴۰۳ چند شنبه است؟

روز معلم در تقویم ۱۴۰۳ امسال چهارشنبه می باشد.

روز معلم در تقویم ۱۴۰۳ چند شنبه است؟

تاریخ دقیق روز معلم در تقویم ۱۴۰۳

تاریخ روز معلم در تقویم شمسی برابر است با:

روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۳

تاریخ روز معلم در تقویم قمری برابر است با:

۲۲ شوال سال ۱۴۴۵

تاریخ روز معلم در تقویم میلادی برابر است با:

۱ مه سال ۲۰۲۵

روز معلم در تقویم ۱۴۰۳ چند شنبه است؟

تاریخچه نامگذاری روز معلم در ایران

روز معلم در ایران به تاریخ ۱۲ اردیبهشت هر سال جشن گرفته می‌شود. این روز به مناسبت تقدیر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های معلمان و مربیان تعیین شده است. نام‌گذاری روز معلم در ایران به دوران قبل از انقلاب و اعتصاب معلمین در سال ۱۳۴۰ برمی‌گردد که منجر به تعطیلی مدارس شد، این اعتصاب به درگیری و مجروح شدن معلمان و شهادت ابوالحسن خانعلی رسید او معلمی ساده و بدون هیچ حزبی بود که در این روز به شهادت رسید.

بعد از انقلاب اسلامی کشورمان نیز مقام معظم رهبری به پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش ایران، روز ۱۲ اردیبهشت را به دلیل ترور شهید مرتضی مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری کردند. به یاد داشتن و جشن گرفتن روز معلم برای دانش‌آموزان اهمیت دارد. معلمان نقش بسیار مهمی در رشد و تربیت دانش‌آموزان دارند و از زحمات و تلاش‌های همه معلمان تقدیر و تشکر می‌کنند و اعتقاد دارند که ارزش‌گذاری و احترام به معلمین در جامعه بسیار حیاتی است.

تاریخ روز معلم در افغانستان

چندین سال است که تاریخ روز معلم در کشور افغانستان نیز مانند دیگر کشورهای جهان به روز ۵ اکتبر منتقل شده است، در این روز با گرفتن جشن و تقدیم هدایا از معلمان قدردانی می شود.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.