آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

خلاصه‌ داستان سریال نون خ ۵ + بیوگرافی بازیگران سریال نون خ ۵

داستان نون خ ۵ داستانی محتوایی مجزا دارد و البته با حضور شخصیت های ادامه فصل های پیشین، در اینجا با خلاصه‌ داستان سریال نون خ ۵ و بیوگرافی بازیگران سریال نون خ ۵ آشنا خواهیم شد.

با پایان یافتن ضبط سریال نون خ ۵ و آماده شدن این فصل برای پخش از شبکه یک، در ادامه این مطلب به بررسی خلاصه‌ داستان سریال نون خ ۵ و بیوگرافی بازیگران سریال نون خ ۵ خواهیم پرداخت.

خلاصه‌ داستان سریال نون خ ۵

در فصل پنجم سریال نون خ، نورالدین خانزاده و خانواده اش با دردسر های جدیدی روبرو می‌شوند. او همزمان با حل مشکلات روستای محل زندگی خود، درگیر مسائلی خانوادگی نیز می‌شود و برای حل آنها تلاش می‌کند. او می‌خواهد هر طوری که شده آرامش را به زندگی خودش و اطرافیانش برگرداند و هر کاری برای حل این مسائل انجام می‌دهد اما این چالش ها با اتفاقات طنز زیادی همراه خواهد بود. آنها به شهرهای دیگر نیز سفر می کنند.

سعید آقاخانی که همان آقای نون خ است برای ساخت این مجموعه تلویزیونی سراغ دیار خود رفت و در قالب قصه‌ای شیرین نه‌فقط مخاطبان را پای تلویزیون نشاند، بلکه مردم را با خطه کردنشین ایران آشنا کرد که چه آداب و رسوم‌هایی دارند.

حتی او برای ساخت فصل‌های قبلی این مجموعه همراه گروهش راهی روستای پریان از مناطق دینور شهرستان صحنه استان کرمانشاه شد و روزهای بسیاری را در سرمای سخت این منطقه کارکردند تا بتوانند یک سریال تماشایی را تولید و نظر مخاطبان را جلب کنند.

خلاصه‌ داستان سریال نون خ ۵ + بیوگرافی بازیگران سریال نون خ ۵

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ ۵

سعید آقاخانی در نقش نورالدین خانزاده

سعید آقاخانی، بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی، در ۴ اسفند ۱۳۵۰ در بیجار کردستان متولد شد. او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه تهران است و فعالیت هنری خود را با بازی در مجموعه طنز «پرواز ۵۷» به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد.

اگرچه آقاخانی پیش از سریال «نون.خ» نیز با بازی در مجموعه‌های طنزی مانند «ساعت خوش» و «متهم گریخت» به‌عنوان چهره‌ای شناخته‌شده در دنیای طنز معرفی شد؛ اما این سریال نقطه عطفی در کارنامه هنری او بود.

نقش‌آفرینی او در نقش نورالدین خانزاده در سریال «نون.خ»، با ظرافتی خاص، طنز را با موقعیت‌های اجتماعی و خانوادگی درآمیخت و به‌واسطه شخصیت دوست‌داشتنی و دیالوگ‌های طنز خود، به دل مخاطبان راه پیدا کرد.

شقایق دهقان در نقش نازنین خداپرست

شقایق دهقان، بانوی هنرمند ایرانی، در خانواده‌ای با اصالت بختیاری از شهرکرد، در ۴ اسفند ۱۳۵۷ در آلمان چشم به جهان گشود. او از کودکی علاقه زیادی به هنر داشت و در ۱۸ سالگی با ورود به دنیای بازیگری، مسیر پرفراز و نشیب خود را آغاز کرد.

دهقان فعالیت هنری خود را با گروه کودک آغاز کرد و با استعداد و پشتکار خود، به‌سرعت در دنیای تلویزیون به چهره‌ای شناخته‌شده تبدیل شد.

وی با بازی در نقش‌های متنوع، طیف گسترده‌ای از مخاطبان را به‌خود جذب کرده است؛ اما بدون‌شک، نقطه‌عطف کارنامه هنری او، بازی در نقش خانم شیرزاد در سریال «ساختمان پزشکان» است.

سیروس میمنت در نقش کیوان

سیروس میمنت در سریال نون خ در نقش کیوان به ایفای نقش پرداخته است. وی در همه قسمت‌های این سریال حضور داشته و خبرها حاکی از حضور او در فصل ۵ سریال نون خ را هم می‌دهد.

سیروس میمنت رنجبر، بازیگر و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی، در ۴ خرداد ۱۳۳۸ در کرمانشاه متولد شد. او فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۵۲ با تئاتر آغاز کرد و پس از آن با بازی در فیلم‌های کوتاه و بلند، به دنیای سینما راه یافت.

میمنت در سال ۱۳۷۶ با بازی در مجموعه تلویزیونی «همه فرزندان من» به کارگردانی حمید لبخنده، اولین تجربه بازیگری خود در تلویزیون را رقم زد.

خلاصه‌ داستان سریال نون خ ۵ + بیوگرافی بازیگران سریال نون خ ۵

هومن حاجی عبداللهی در نقش حاج آقا افشه

هومن حاجی عبداللهی، بازیگر و دوبلور محبوب ایرانی، بیشتر به‌خاطر ایفای نقش رحمت در مجموعه‌های پایتخت شناخته می‌شود. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۱ با بازی در تئاتر آغاز کرد.

هومن به‌واسطه صدای خاص خود، در عرصه دوبلاژ نیز فعالیت دارد و صداپیشگی شخصیت‌های محبوبی مانند چپل و پنگول در برنامه کودک «رنگین کمان» را برعهده داشته است. او در سال ۱۳۸۴ با بازی در فیلم چند می‌گیری گریه کنی، تجربه بازی در سینما را نیز کسب کرد. حاجی عبداللهی تاکنون در نقش‌های متفاوتی ظاهر شده و از بازیگران مستعد کشورمان محسوب می‌شود.

هدیه بازوند در نقش روژان خانزاده

هدیه بازوند پس از گذراندن دوره‌های بازیگری در موسسه امین تارخ و پسر ایشان نیما تارخ، به‌صورت جدی وارد این عرصه شد. او همچنین در کلاس‌های سیروس الوند، بهرنگ توفیقی هم حضور داشت. بازوند با گذراندن این دوره‌ها، مهارت‌های خود را در زمینه بازیگری ارتقا داد و آماده حضور در فیلم‌ها و سریال‌ها شد.

وی از جمله بازیگرانی است که فعالیت‌شان در شبکه نمایش خانگی بیشتر است. او در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در سریال‌های راز بقا و بی‌گناه نقش‌آفرینی کرده است. وی در این سریال‌ها، توانایی خود را در ایفای نقش‌های مختلف به اثبات رساند و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

شایان ذکر است هدیه بازوند، متولد ۲۷ مرداد ۱۳۶۶ در بندرعباس، دارای لیسانس مهندسی معماری است. او در خانواده‌ای ۵ نفره در بندرعباس به‌دنیا آمد و اصالتا کرد و اهل کرمانشاه است. او زبان فارسی کرمانشاهی را خیلی خوب بلد است؛ اما زبان کردی را فقط متوجه می‌شود و نمی‌تواند صحبت کند.

خلاصه‌ داستان سریال نون خ ۵ + بیوگرافی بازیگران سریال نون خ ۵

بیوگرافی ندا قاسمی در نقش شیرین خانزاده

ندا قاسمی زاده، بازیگر ایرانی، در ۳۰ خرداد ۱۳۶۶ در شهر کرمانشاه متولد شد. او پیش از آن‌که به‌عنوان بازیگر شناخته شود، در عرصه گویندگی و دوبلوری و همچنین تئاتر فعالیت می‌کرد.

قاسمی زاده به‌عنوان یکی از دوبلوران رادیوی کرمانشاه شناخته می‌شود و هنوز هم در این عرصه حضور فعال دارد. او فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد و در نمایش‌های متعددی به ایفای نقش پرداخت.

قاسمی زاده فارغ‌التحصیل دکترای شیمی آلی از دانشگاه تهران است. او از سال ۱۳۹۳ با ورود به واحد نمایش رادیو کرمانشاه، تجربیات جدیدی در زمینه گویندگی، بازیگری و دوبلور کسب کرد.

یکی از نقش‌های شاخص قاسمی زاده، ایفای نقش شیرین در سریال محبوب نون.خ است. وی در این سریال، با بازی درخشان خود، به یکی از شخصیت‌های محبوب بینندگان تبدیل شد.

بیژن بنفشه خواه در نقش خسرو

بیژن بنفشه خواه در سریال نون.خ به کارگردانی سعید آقاخانی، نقشی کوتاه اما به‌یادماندنی را ایفا کرد. او در این سریال، در نقش “خسرو” ظاهر شد، شخصیتی که پس از سال‌ها نتوانسته بود دوران خدمت سربازی خود را به پایان برساند و سرباز فراری بود.

بیژن، بازیگر طنز کشورمان، در سال ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۰ با برنامه تلویزیونی کودکان به‌نام “پسر بابا” آغاز کرد. بنفشه خواه فرزند بازیگر پیشکسوت ایرانی، رضا بنفشه خواه است و تاکنون در چندین کار با یکدیگر همبازی بوده‌اند.

او از دوستان صمیمی مهران غفوریان است و اولین کار مشترک آن‌ها در سال ۱۳۷۳ با بازی در سریال “جنگ ۳۹” به کارگردانی داریوش کاردان بود.

این دو بازیگر پس از جنگ ۳۹ در آثار تلویزیونی زیادی باهم بازی داشته‌اند که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به سریال “این چند نفر” کاری از مهران غفوریان اشاره کرد.

خلاصه‌ داستان سریال نون خ ۵ + بیوگرافی بازیگران سریال نون خ ۵

حمیدرضا آذرنگ در نقش خلیل خانزاده

آذرنگ فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد و در نمایش‌های متعددی به‌عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشت. او دانش‌آموخته کارشناسی در رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن در سال ۱۳۷۶ است و تاکنون توانسته جوایز متعددی از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌های نویسندگی و بازیگری به‌دست آورد.

از جمله این جوایز می‌توان به دو جایزه تئاتر فجر برای بازیگری و سه جایزه از تئاتر فجر برای بهترین نویسندگی (برای نگارش نمایشنامه‌های خنکای ختم خاطره، دو لیتر در دو لیتر صلح و خیال روی خطوط موازی) اشاره کرد.

آذرنگ در عرصه سینما و تلویزیون نیز فعال بوده و در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی به ایفای نقش پرداخته است. یکی از نقش‌های شاخص او، ایفای نقش بنیامین یا همان خلیل خانزداه در سریال محبوب نون.خ است. او در این سریال، با بازی درخشان خود، به یکی از شخصیت‌های محبوب برای بینندگان تبدیل شد.

صهبا شرافتی در نقش روناک

صهبا شرافتی، بازیگر جوان ایرانی، در سال ۱۳۷۷ در تهران متولد شد. او با بازی در نقش “روناک” در سریال محبوب نون.خ به شهرت رسید. شرافتی اولین تجربه بازیگری خود را در این سریال به‌دست آورد؛ اما به گفته آشنایان او در برخی از تئاترها نیز سابقه بازی دارد.

خانواده شرافتی اهل سقز کردستان هستند و او بازیگری حرفه‌ای را در فصل دوم سریال نون.خ آغاز کرد. وی با بازی خشن و جدی خود در این سریال، توجه مخاطبان را به‌خود جلب کرد و به‌دلیل جثه بزرگ و حرکات رزمی، لقب “رونی کلمن” را از طرفداران سریال دریافت کرد.

جالب است بدانید که صهبا شرافتی در زندگی شخصی خود برخلاف نقشی که در سریال نون.خ ایفا کرد، شخصیتی مهربان و احساساتی دارد و به کتاب و شعر علاقه‌مند است.

خلاصه‌ داستان سریال نون خ ۵ + بیوگرافی بازیگران سریال نون خ ۵

کاظم نوربخش در نقش سلمان

یکی از بازیگران طناز سریال نون خ کاظم نوربخش نام دارد که در پایان به بیوگرافی این بازیگر اشاره می‌کنیم. کاظم نوربخش، بازیگر باسابقه ایرانی، در مهرماه سال ۱۳۵۵ در بیجار متولد شد. این بازیگر کشورمان چند سالی است که ازدواج کرده و یک دختر به‌نام “نازنین زهرا” دارد.

نوربخش فعالیت در حوزه نمایش را در شهرستان بیجار آغاز کرد و در چندین نمایش و فیلم کوتاه و بلند ایفای نقش کرد.او با وجود داشتن سابقه بازی در نقش‌های مختلف، با بازی در نقش “سلمان” در سریال محبوب نون.خ به شهرت بیشتری رسید.

استعداد بازیگری نوربخش در فصل دوم سریال نون.خ بیش از پیش دیده شد و او نزد مردم به محبوبیت بیشتری دست یافت. شخصیت “سلمان” در سریال نون.خ، خواستگار “شیرین” دختر نورالدین خانزاده است و گاوی به‌نام “جاناتان” دارد که علاقه زیادی به آن دارد.

پاشا جمالی در نقش مهیار

پاشا جمالی متولد ۳۱ خرداد ۱۳۷۰ در رشت بازیگر ایرانی است. او لیسانس خود را در رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران، کسب کرد. پاشا جمالی در سریال نون‌خ به کارگردانی سعید آقاخانی، بازی کرده‌است. پاشا جمالی در سال ۱۳۹۳ مدرک لیسانس ادبیات نمایشی را از دانشگاه آزاد گرفت. در سال ۱۳۹۱ در ۲۰ سالگی با فیلم کوتاه سورپرایز به کارگردانی مسعود حاتمی جلوی دوربین رفت که این فیلم در جشنواره فیلم کوتاه تورنتو و همچنین سانفرانسیسکو در سال ۲۰۱۲ نامزد دریافت جایزه شد. بازی در سریال شهرزاد در نقش اصغری او را به شهرت رساند. جمالی سابقهٔ دستیاری در برنامهٔ عروسکی کلاه قرمزی را دارد و بعضی اوقات متن هم می‌نویسد. از وی به همراه مهدی سلطانی، نهال دشتی برای بازی در سریال شهرزاد تقدیر شد.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.