آخرین مطالب سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی را در پایگاه خبری صفحه فردا دنبال کنید.

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ ۵ به همراه نقش هایشان

در سری جدید سریال نون خ اغلب بازیگران فصل های پیشین به همراه بازیگران جدید حضور دارند در اینجا با بیوگرافی بازیگران سریال نون خ ۵ آشنا خواهیم شد.

در فصل جدید، شاهد سفر جاده‌ای با شخصیت‌های دوست‌داشتنی «نون.خ» خواهیم بود. فضای سریال از روستای «نورالدین» فراتر رفته و آن‌ها به چند شهر ایران سفر می‌کنند.

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ ۵

سعید آقاخانی در نقش نورالدین خانزاده

سعید آقاخانی، بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی، در ۴ اسفند ۱۳۵۰ در بیجار کردستان متولد شد. او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه تهران است و فعالیت هنری خود را با بازی در مجموعه طنز «پرواز ۵۷» به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد.

اگرچه آقاخانی پیش از سریال «نون.خ» نیز با بازی در مجموعه‌های طنزی مانند «ساعت خوش» و «متهم گریخت» به‌عنوان چهره‌ای شناخته‌شده در دنیای طنز معرفی شد؛ اما این سریال نقطه عطفی در کارنامه هنری او بود.

نقش‌آفرینی او در نقش نورالدین خانزاده در سریال «نون.خ»، با ظرافتی خاص، طنز را با موقعیت‌های اجتماعی و خانوادگی درآمیخت و به‌واسطه شخصیت دوست‌داشتنی و دیالوگ‌های طنز خود، به دل مخاطبان راه پیدا کرد.

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ 5 به همراه نقش هایشان

ماشالله وروایی بازیگر نقش عمو کاووس

ماشالله وروایی بازیگر نقش عمو کاووس در سریال نون خ سعید آقاخانی در سال ۱۳۲۹ در کرمانشاه متولد شد. وروایی از دانشگاه افسری نیروی هوایی ارتش فارغ‌التحصیل شده و در این حیطه سالها فعالیت کرد و در حال حاضر بازنشسته است.

از همسر و فرزندان ماشاالله وروایی اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی عکس در کنار یک پسر تنومند از او منتشر شده که بسیاری از کاربران اشاره کرده اند که او پسر آقای ورایی می باشد.

ماشالله وروایی در زمان مقطع دبیرستان با تئاترهای دانش آموزی وارد کار هنری شد و بخاطر علاقه ای که به سینما و هنر داشت نزد معلمان خود آموزش بازیگری دید. او سپس وارد گروه نمایش فرهنگ و هنر کرمانشاه شد.

پاشا جمالی در نقش مهیار

یکی از بازیگرانی که از فصل اول تا پنجم این سریال حضور داشته، پاشا جمالی است که در ادامه به بیوگرافی او می‌پردازیم. پاشا جمالی، زاده ۳۱ خرداد ۱۳۷۰ در رشت، بازیگر ایرانی است. او فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران و دارای مدرک لیسانس از دانشگاه آزاد در سال ۱۳۹۳ است.

جمالی فعالیت خود را در سال ۱۳۹۱ با فیلم کوتاه “سورپرایز” به کارگردانی مسعود حاتمی آغاز کرد و این فیلم در جشنواره های فیلم کوتاه تورنتو و سانفرانسیسکو در سال ۲۰۱۲ نامزد دریافت جایزه شد.

بازی در نقش اصغری در سریال شهرزاد، جمالی را به شهرت رساند. او سابقه دستیاری در برنامه عروسکی کلاه قرمزی را نیز دارد و گاه به‌عنوان نویسنده نیز فعالیت می‌کند. جمالی به‌همراه مهدی سلطانی و نهال دشتی برای بازی در سریال شهرزاد مورد تقدیر قرار گرفت.

نارین ایوبی در نقش خجسته (شیلان)

نارین ایوبی از جمله بازیگران فصل پنجم سریال نون خ، متولد ۳۰ خرداد ۱۳۶۹ در سقز کردستان است. او فارغ‌التحصیل رشته معماری است و علاوه‌بر بازیگری، در زمینه طراحی صحنه، لباس و منشی صحنه نیز تجربه دارد. ایوبی فرزند بزرگ خانواده است و دو خواهر کوچک‌تر از خود دارد.

فعالیت هنری ایوبی از سال ۱۳۸۹ با تئاتر دانشجویی آغاز شد. او پس از کسب تجربه در تئاتر، با بازی در چند آیتم نمایشی و فیلم کوتاه، قدم به دنیای بازیگری در مقابل دوربین گذاشت.

نارین ایوبی با بازی در نقش شیلان (خجسته) در سریال محبوب ایرانی “نون خ” به کارگردانی سعید آقاخانی به شهرت رسید. این نقش، توانایی‌های او را به‌عنوان بازیگری توانمند به نمایش گذاشت. ایوبی در این سریال، نقش همسر وحید را ایفا می‌کند و با لهجه کردی شیرین خود، به یکی از شخصیت‌های محبوب سریال تبدیل شده است.

آنتا مهیاری در نقش ماه کاووس

آتنا مهیاری، بازیگر نقش ماه کاووس در سریال محبوب نون خ، از جمله بازیگران جوان و کم‌تر شناخته‌شده‌ای است که با بازی در این سریال به شهرت رسید. او اصالتاً کرد است و در ۳ آبان ۱۳۶۶ در کرمانشاه متولد شد.

مهیاری فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد و دوره‌های بازیگری را زیر نظر مهدی فخیم‌زاده گذراند. او در سال ۱۳۹۷ با بازی در فیلم سینمایی “مشت آخر” به کارگردانی فخیم‌زاده، به‌طور حرفه‌ای وارد دنیای سینما شد. بازی در کنار گوهر خیراندیش در این فیلم، تجربه ارزشمندی برای او بود.

مهیاری در سال ۱۳۹۸ در فیلم سینمایی “خون شد” به کارگردانی مسعود کیمیایی بازی کرد و در این فیلم با بازیگرانی مانند نسرین مقانلو و سعید آقاخانی همبازی شد. آشنایی او با سعید آقاخانی در این فیلم، نقطه عطفی در کارنامه هنری او بود. آقاخانی که از بازی مهیاری در فیلم “خون شد” رضایت داشت، بنابراین او را برای بازی در سریال “نون خ ۲” که در سال ۱۳۹۹ پخش شد، دعوت کرد.

مهیاری در سریال نون خ، نقش دختر عمو کاووس را بازی کرد. بازی او در این سریال، موردتوجه مخاطبان قرار گرفت و او را به یکی از شخصیت‌های محبوب سریال تبدیل کرد. مهیاری تا فصل پنجم سریال نون خ در این سریال حضور دارد و به ایفای نقش می‌پردازد.

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ 5 به همراه نقش هایشان

سیروس میمنت در نقش کیوان

سیروس میمنت در سریال نون خ در نقش کیوان به ایفای نقش پرداخته است. وی در همه قسمت‌های این سریال حضور داشته و خبرها حاکی از حضور او در فصل ۵ سریال نون خ را هم می‌دهد.

سیروس میمنت رنجبر، بازیگر و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی، در ۴ خرداد ۱۳۳۸ در کرمانشاه متولد شد. او فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۵۲ با تئاتر آغاز کرد و پس از آن با بازی در فیلم‌های کوتاه و بلند، به دنیای سینما راه یافت.

میمنت در سال ۱۳۷۶ با بازی در مجموعه تلویزیونی «همه فرزندان من» به کارگردانی حمید لبخنده، اولین تجربه بازیگری خود در تلویزیون را رقم زد.

هدیه بازوند در نقش روژان خانزاده

هدیه بازوند پس از گذراندن دوره‌های بازیگری در موسسه امین تارخ و پسر ایشان نیما تارخ، به‌صورت جدی وارد این عرصه شد. او همچنین در کلاس‌های سیروس الوند، بهرنگ توفیقی هم حضور داشت. بازوند با گذراندن این دوره‌ها، مهارت‌های خود را در زمینه بازیگری ارتقا داد و آماده حضور در فیلم‌ها و سریال‌ها شد.

وی از جمله بازیگرانی است که فعالیت‌شان در شبکه نمایش خانگی بیشتر است. او در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در سریال‌های راز بقا و بی‌گناه نقش‌آفرینی کرده است. وی در این سریال‌ها، توانایی خود را در ایفای نقش‌های مختلف به اثبات رساند و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

شایان ذکر است هدیه بازوند، متولد ۲۷ مرداد ۱۳۶۶ در بندرعباس، دارای لیسانس مهندسی معماری است. او در خانواده‌ای ۵ نفره در بندرعباس به‌دنیا آمد و اصالتا کرد و اهل کرمانشاه است.  او زبان فارسی کرمانشاهی را خیلی خوب بلد است؛ اما زبان کردی را فقط متوجه می‌شود و نمی‌تواند صحبت کند.

بیوگرافی ندا قاسمی در نقش شیرین خانزاده

ندا قاسمی زاده، بازیگر ایرانی، در ۳۰ خرداد ۱۳۶۶ در شهر کرمانشاه متولد شد. او پیش از آن‌که به‌عنوان بازیگر شناخته شود، در عرصه گویندگی و دوبلوری و همچنین تئاتر فعالیت می‌کرد.

قاسمی زاده به‌عنوان یکی از دوبلوران رادیوی کرمانشاه شناخته می‌شود و هنوز هم در این عرصه حضور فعال دارد. او فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد و در نمایش‌های متعددی به ایفای نقش پرداخت.

قاسمی زاده فارغ‌التحصیل دکترای شیمی آلی از دانشگاه تهران است. او از سال ۱۳۹۳ با ورود به واحد نمایش رادیو کرمانشاه، تجربیات جدیدی در زمینه گویندگی، بازیگری و دوبلور کسب کرد.

یکی از نقش‌های شاخص قاسمی زاده، ایفای نقش شیرین در سریال محبوب نون.خ است. وی در این سریال، با بازی درخشان خود، به یکی از شخصیت‌های محبوب بینندگان تبدیل شد.

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ 5 به همراه نقش هایشان

ساناز سماواتی بازیگر نقش تانیا خانم

ساناز سماواتی بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد فروردین ۱۳۵۰ در شهر تهران می باشد.

او فارغ التحصیل مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۵ است و در زمینه حمایت از حیوانات خانگی فعالیت می کند و در سازمان های مردم نهاد هم عضو است.

شروع فعالیت او از سال (۱۳۷۲) با مجموعه تلویزیونی گرازها بود. وی با سریال نود شب مهران مدیری به شهرت رسید

حمیدرضا آذرنگ در نقش خلیل خانزاده

آذرنگ فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد و در نمایش‌های متعددی به‌عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشت. او دانش‌آموخته کارشناسی در رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن در سال ۱۳۷۶ است و تاکنون توانسته جوایز متعددی از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌های نویسندگی و بازیگری به‌دست آورد.

از جمله این جوایز می‌توان به دو جایزه تئاتر فجر برای بازیگری و سه جایزه از تئاتر فجر برای بهترین نویسندگی (برای نگارش نمایشنامه‌های خنکای ختم خاطره، دو لیتر در دو لیتر صلح و خیال روی خطوط موازی) اشاره کرد.

آذرنگ در عرصه سینما و تلویزیون نیز فعال بوده و در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی به ایفای نقش پرداخته است. یکی از نقش‌های شاخص او، ایفای نقش بنیامین یا همان خلیل خانزداه در سریال محبوب نون.خ است. او در این سریال، با بازی درخشان خود، به یکی از شخصیت‌های محبوب برای بینندگان تبدیل شد.

صهبا شرافتی در نقش روناک

صهبا شرافتی، بازیگر جوان ایرانی، در سال ۱۳۷۷ در تهران متولد شد. او با بازی در نقش “روناک” در سریال محبوب نون.خ به شهرت رسید. شرافتی اولین تجربه بازیگری خود را در این سریال به‌دست آورد؛ اما به گفته آشنایان او در برخی از تئاترها نیز سابقه بازی دارد.

خانواده شرافتی اهل سقز کردستان هستند و او بازیگری حرفه‌ای را در فصل دوم سریال نون.خ آغاز کرد. وی با بازی خشن و جدی خود در این سریال، توجه مخاطبان را به‌خود جلب کرد و به‌دلیل جثه بزرگ و حرکات رزمی، لقب “رونی کلمن” را از طرفداران سریال دریافت کرد.

جالب است بدانید که صهبا شرافتی در زندگی شخصی خود برخلاف نقشی که در سریال نون.خ ایفا کرد، شخصیتی مهربان و احساساتی دارد و به کتاب و شعر علاقه‌مند است.

کاظم نوربخش در نقش سلمان

یکی از بازیگران طناز سریال نون خ کاظم نوربخش نام دارد که در پایان به بیوگرافی این بازیگر اشاره می‌کنیم. کاظم نوربخش، بازیگر باسابقه ایرانی، در مهرماه سال ۱۳۵۵ در بیجار متولد شد. این بازیگر کشورمان چند سالی است که ازدواج کرده و یک دختر به‌نام “نازنین زهرا” دارد.

نوربخش فعالیت در حوزه نمایش را در شهرستان بیجار آغاز کرد و در چندین نمایش و فیلم کوتاه و بلند ایفای نقش کرد.او با وجود داشتن سابقه بازی در نقش‌های مختلف، با بازی در نقش “سلمان” در سریال محبوب نون.خ به شهرت بیشتری رسید.

استعداد بازیگری نوربخش در فصل دوم سریال نون.خ بیش از پیش دیده شد و او نزد مردم به محبوبیت بیشتری دست یافت. شخصیت “سلمان” در سریال نون.خ، خواستگار “شیرین” دختر نورالدین خانزاده است و گاوی به‌نام “جاناتان” دارد که علاقه زیادی به آن دارد.

مجید یاسر در نقش بهنام

مجید یاسر (زادهٔ ۲۲ تیر ۱۳۵۵ در تهران) بازیگر و مجری ایرانی است. که با بازی در نقش بهنام در سریال نون خ به اوج شهرت خود رسید .
مجید یاسر سال هاست با خانم مهشید حبیبی (بازیگر) ازدواج کرده است که ثمره این زندگی یک دختر بنام آریسا است که در آمریکا ساکن است و در آنجا درس می‌خواند.
مهشید حبیبی با همسرش در پشت صحنه برنامه شبکه سه و نیم آشنا شد . در آن مقطع ایشان به عنوان یکی از عوامل پشت صحنه فعالیت می کردند و این همکاری بعدها به آشنایی و علاقه انجامید و به گفته مجید یاسر: وقتی ایشان را دیدم حس

 مجید یاسر در سریال نون خ با نقش بهنام حضور پیدا کرده است. او سارقی سابقه‌دار و کلاهبرداری حرفه‌ای است که روناک عاشق او شده‌است و حالا در فصل ۵ این سریال بهنام به دام روناک افتاده و سعی دارد دوباره فرار کند.

دنیا جهانمنش در نقش مهناز

دنیا جهانمنش در نقش مهناز

دنیا جهانمنش، متولد چهار اسفند هزار و سیصد و هفتاد و پنج، زاهدان، کارشناسی ارشد بازیگری، بازیگر تئاتر و تلویزیون که در فصل پنجم سریال پرمخاطب نون خ بازی دلنشینی را از این هنرمند شاهد بوده ایم، ایشان درباره انتخاب شدنشان در فصل جدید نون خ اینطور گفتند: ️بهتر است بگویم چه ویژگی‌ هایی داشت که من دوست داشتم در این نقش پذیرفته بشوم! چون فکر می کنم الان در جایگاهی هستم که باید بیشتر و بیشتر تجربه کنم و اینکه خدا من را دوست داشت که مورد توجه جناب آقاخانی قرار بگیرم و برای این نقش پذیرفته بشوم، مهمترین دلیل هم این بود که کاراکتر مهناز دختر بلوچستانی بود و زادگاه من آنجا است و همینطور مهناز یک زن محکم و در عین حال مهربان بود.

مطالب مرتبط
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.